Dan bedoel ik dus zoals als je hem besteld bij een bakker of multivlaai of zo. Een beetje gelei-achtig denk ik dus verwacht dat ik iets met gelatine moet doen. Iemand ideeën/tips?
Ik gebruik taartina (dr oetker) meng dat met water en beetje jus d orange. Ik heb zelf uit Duitsland (rewe) ook rode tortenguss. Je zou als sap ook wat aardbeien kunnen pureren. Voor bijv kersenvlaai gebruik ik het sap uit de pot met maizena en suiker.
Oh nu bedenk ik dat ik bij de monchou taart, de kersen 'bind' met custard poeder. Wellicht kan dat ook met de aardbeien en dan idd een gedeelte eerst tot sap pureren?? Ik moet morgen toch nog even naar de winkel dus ik kijk dan meteen even voor taartina! Thanks voor de tip, ik ken dat helemaal niet
Inderdaad taartina gebruikte ik ook altijd zorgt er ook voor dat het fruit niet snel bruin word. http://www.oetker.nl/nl-nl/onze-producten/bakingredienten/taartina.html
Ik zou het ook met jam maken.alleen een netjes verwarmen met een klein beetje water worden de aardbeien prachtig glanzend van.
Bij een bakkerij spuiten ze er warme jam overheen.... Zo gaat de vlaai mooi glanzen en ziet er lekker fris uit...
Rudolph (van veen) doet dat altijd met jam. Beetje verwarmen in en pannetje met wat water en dan met een kwastje op de aardbeien smeren...