Kleding doneren

Discussion in 'De lounge' started by QueenMuffin, Sep 11, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. QueenMuffin

QueenMuffin Niet meer actief

Hoi allemaal

Ik héb alle baby kleding die ik had uitgezocht en wil dit graag doneren.
    Nou zat ik te denken om dit te doneren aan bijvoorbeeld een blijf van mijn lijf huis.
    Heeft iemand dit wel eens gedaan?
    Zo ja zijn er locaties waar je dit naartoe kunt brengen ??

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    als ik even google - dan lijkt het erop dat zij zelden kleding nodig hebben/aannemen - hele oude berichten geven ook aan dat ze daar de opslag niet voor hebben. Maar je kan wellicht informeren via deze website: https://www.blijfgroep.nl/

En anders eens in je gemeente kijken voor vluchtingen opvang locaties of stichtingen die vluchtelingen of mensen die het slechter hebben helpen.

3. Koon

Koon Niet meer actief

Wij hebben een kledingbank in de stad. (Zoals de voedselbank). Daar breng ik regelmatig goede kleding naar toe.
    Kleding die al wat geleden heeft gaat gewoon in de kledingbox bij de supermarkt.

Syane likes this.
  4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Hier gaat alles gewoon in de textielbak, maar die is dan weer van een kringloop organisatie die een sociale werkplaats heeft (daar sorteren ze op herbruikbaar en recyclen) en volgens mij werken in de winkels ook mensen met een beperking. Ook doneren zij weer aan de kledingbank, etc. Dus allerlei goede doelen ineens. Ik vind het wel heel handig, want hoef zelf niets vooraf te sorteren, ook kapot textiel is welkom.
    Je zou ook kunnen kijken of er leger des heils containers zijn bij je in de buurt(daar mag wel alleen bruikbare dingen in, maar volgens mij gaat het ook specifiek daarom toch?)

5. QueenMuffin

QueenMuffin Niet meer actief

Ja klopt alles wat niet meer mooi was heb ik zelf al weg gedaan
    Ik ga maar eens op zoek naar een kledingbank in de buurt denk ik
    Of een bak van het leger des heils

6. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,362
    113
    Female
    Of stichting babyspullen?

7. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

Nov 28, 2012
    1,416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik geef alles wat nog een keer mee kan aan stichting babyspullen.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik heb toevallig vandaag alles (van maat 50 tot 92, ontzettend veel...) naar de Kledingbank gebracht, zij maken er hier weer pakketten van voor bv vluchtelingen of moeders die bv wonen in een moeder/kind-opvang, tienermoeder-opvang etc. Ze waren hier ook blij met bv beddengoed, hydrofiel luiers ed.

9. JustNice

JustNice Bekend lid

Jul 3, 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Mijn eerste doos met verzamelde babykleding bracht ik naar een opvanghuis voor vrouwen met pasgeborenen.
    De medewerker zei alleen maar 'zet maar onder aan de trap'
    Mijn verwachting was anders, dat hun dankbaar zouden zijn voor hun patiënten die in moeilijke tijden zitten.
    Ik heb waarschijnlijk de verkeerde medewerker getroffen, maar sindsdien sorteer ik wat in de textielcontainer kan en wat nog een ronde mee kan bij vrienden en familie.

10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,618
    8,364
    113
    Female
    Zodra ik de kleding weg ga doen dan breng ik het naar de kledingbank. Baby spullen waar ik tussendoor vanaf wil drop ik bij het cb.

11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,658
    27,305
    113
    Female
    Ik doe het in de container voor stichting babyspullen.

Share This Page