Hoihoi, Wij verwachten in de zomer ons eerste kindje en zijn dus op zoek naar een kinderwagen. Ons oog is gevallen op de Joolz Day Earth. Het enige waar ik over twijfel, is dat het zitvlak van de Joolz redelijk kort is en ik me af vraag of je kindje daar niet uit glijdt. Ik weet dat er gordels in zitten, dus eruit vallen zal hij/zij niet, maar ons kindje moet natuurlijk wel lekker kunnen zitten Overige ervaringen over de Joolz of evt de Mura 4 (2013) zijn ook welkom!
Hoe bedoel je uit glijd ? Als ze klein zijn en al in de rechte zit willen zitten kan je er een verkleiner van joolz los bij kopen. Bodyguard heet dat geloof ik. Heb ook een joolz gekocht maar bekijk pas op moment het zit gedeelte in gebruik genomen gaat worden of ik er een verkleiner in nodig heb.
Nee dat gebeurt niet ik heb nu met 10 maanden de zit altijd nog iets gekanteld. Met ongeveer een jaar zitten ze zo stevig dat ze gewoon goed recht zitten. Gordel om, speelgoed aan de bumperbar, voetjes op de steun, helemaal goed! ( De oudste van 2,5 zit in de wagen en de jongste van bijna 10 maand doet zn slaapjes erin ipv in bed.)
Ons mannetje gaat nu steeds meer in de zit. Maar heb niet het idee dat hij eruit kan glijden. Nou hebben wij hem nog vooral in de ligstand. Maar die babybillen zijn zo klein
Mijn dochter zit er ook nog steeds prima in. Ze is bijna 18 mnd. De enige keren dat ze er uit glijdt, is als we haar na een wandeling uit de wagen willen halen en de gordels los doen. Niet omdat ze dan valt, maar omdat ze geen geduld heeft tot wij haar eruit halen, maar zichzelf er meteen uit wil wurmen! Verder is dat zitvlak echt prima. Ik vond het er eerst ook klein uit zien, maar die billetjes zijn nog klein en hebben echt niet zoveel ruimte nodig. Vergelijk het maar eens met de grootte van het zitvlak van de triptrap, als die netjes volgens de gebruiksaanwijzing is afgesteld. Dat lijkt ook heel klein, maar ze zitten dan heel goed. Veel plezier! De Joolz is een fijne wagen! (Wij zijn fan!)