Hoi meiden vroeg me eventjes af welke babyfoon jullie aan kunnen raden? Wij zijn er naar 1 op zoek die nog enigzins betaalbaar is en waar niet perse een camera op hoeft te zitten. Terug spreek functie vinden we wel handig . Er zijn er zooooveel te krijgen dus vind t erg lastig ..
Wij gaan voor de alecto db 88 eco. Ik vond de vorige versies bij oppas kindjes erg prettig in gebruik. Vooral muziekjes op afstand vind ik ideaal. Vind de prijs ook redelijk. Alecto DBX-88 Digitale Eco Dect Babyfoon | Babyfoons | Baby-Dump Deze is het. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Als je niet per se een camera wilt is wat nichelle zegt een goede babyfoon. Alecto is een goed merk. Schijnt alleen niet zo ver bereik te hebben.
Hier ook een alecto dbx 88. Mn zusje, mn moeder en het kdv hebben deze ook. Allemaal zeer tevreden. Bereik ongeveer 250 meter. Meer als genoeg in en rond huis. Storingsvrij. Muziek, lampje en praten op afstans. Hij geeft de temperatuur van het kamertje aan.
Ook ik heb op aanraden van anderen de alecto dbx 88 gekocht! Vind hem bij de andere (waar ik ooit heb moeten oppassen) ook erg makkelijk en goed in gebruik. Bereik is tot 300m dacht ik (afhankelijk hoeveel "muren" ertussen zitten) Enige nadeel wat ik er van gehoord heb is dat hij piept als het te warm is (30+) in de kamer (kan je in de zomer wss weinig aan doen) en dat piepje kan je niet uit zetten blijkbaar maar heb daar geen ervaring mee dat is het enige wat ik heb gehoord.
Kan je instellen of uitzetten Onder menu bij temperatuur. Je kan een temperatuur instellen waar hij een alarm geeft en je kan er voor kiezen om het alarm aan of uit te zetten..
Bij Prenatal hebben ze alleen de Alecto dbx-86 of 89. Wat is het verschil tussen deze modellen en de 88? Wij moeten er namelijk ook nog één...
Hier de 85, zelfde functies als de 88, zonder muziekjes en temperatuuraanduiding. Wel dus spreekfunctie én nachtlampje.
Wij hebben zowel de Alecto DB 88 eco als een Philips Avent (SCD525/00). De Philips vind ik zelf wat fijner, duidelijker (qua geluid) prettigere liedjes en goed bereik. De Alecto is een stuk goedkoper, prijs kwaliteit is dan ook prima maar hij heeft wel wat kuren. Zo valt hij bijvoorbeeld wel af en toe weg. Qua functies zijn ze gelijk.
Wij hebben bijna 2 jaar met veel plezier de Philips Avent SCD525 gebruikt. Deed het perfect!! Helaas viel het display half weg en ben ik er mee terug gegaan naar de winkel ivm garantie. Ze hadden echter geen Philips Avent meer in hun assortiment, waardoor ik er een Alecto voor in de plaats kreeg (met dezelfde opties). De Alecto heb ik nu een aantal maanden in gebruik en ben er helemaal niet tevreden over.. De Alecto babyfoon staat op exact dezelfde plek als de Philips, maar regelmatig begint hij te piepen omdat het bereik weg is gevallen! Soms is het na 2x piepen weer over, soms blijft hij wel 10 minuten of langer aan de gang.. Ik hoor overigens van een aantal vrienden van ons die een Alecto hebben, dat het bereik daar ook regelmatig even weg valt!! Binnenkort schaffen wij een nieuwe babyfoon aan omdat we onze 2e uk verwachten, maar bij ons komt er dus geen Alecto meer in huis en ga ik voor de Philips Avent!!
Wat zijn jullie ervaringen met de babymoov expert care? Kan er namelijk geen reviews over vinden. Voor mij is het namelijk wel belangrijk dat ik ook buiten nog een bereik heb van het liefst een paar honderd meter.