Beste kraamverzorgende, mijn intake van de kraamzorg zal pas over 2 weken plaats vinden, maar omdat ik alvast wil beginnen met het wassen van de kleertjes, hydrofiele luiers, beddengoed enz. stel ik hier alvast de vraag. Raden jullie het aan om na het wassen alles te strijken? Ik heb dit namelijk wel eens gehoord, maar ook hoor ik veel tegenstrijdige berichten. En is het ook de bedoeling dat je knuffels/doekjes, die bij je kindje in de wieg en/of de box komen te staan, van te voren wast? Ik hoor het graag, alvast bedankt! Groetjes, Doortje
Hoi hoi, Het is helemaal je eigen keuze of je alles strijkt of niet. Als je alles netjes in de kast wil hebben, doe je het wel. Maar als je anders ook nooit strijkt hoeft het niet. Ik zou wel alles wassen, ook de knuffels. Je weet nooit wie er met zijn handen aan gezeten heeft in de winkel. Groetjes Adrienne
Dank je wel. Wassen zal ik bij alles doen, neem ook de knuffels maar mee. Maar strijken is dus geen must ivm het extra doden van eventuele bacterien?
Hoi hoi, Nee hoor, is geen must. De meeste moeders strijken niet. Er wordt gezegd dat de hydrofiel luiers dan minder vocht opnemen, maar die indruk heb ik zelf niet hoor. Je zult ook van iedere kraamverzorgende een ander antwoord krijgen. Het is echt wat je zelf wil. Groetjes Adrienne