Hallo Kraamdeskundige, Even een vraagje. Met de kleine probeer je zoveel mogelijk hygienisch te werken met alles en zoveel mogelijk je handen te wassen. Maar mijn man vergeet nog wel eens zijn handen te wassen. Ik ben daar heel strikt in, hij is makkelijker. Zo heeft hij vanavond gekookt, we aten zalmmoten. Hij heeft de zalm met zijn handen in de pan gelegd en zijn handen enkel met water afgespoeld, zonder zeep. Een half uurtje later vraag ik hem haar speentje te pakken en die pakt hij bij het zuiggedeelte vast en stopt hem in haar mond. Zijn dit soort dingen schadelijk voor haar, of krijgt ze hier juist weerstand van? Ik raak dan een beetje in paniek en wordt boos, van hoe kan je dat nou doen? Maar hij denkt gewoon anders. Bedankt voor de tips!
Hoi hoi, Men er is achter dat we veel te hygiensch werken, zodat de kinderen weinig weerstand opbouwen. Dus is er het advies om de flesjes en dergelijke niet meer uit te koken, maar in de vaatwasser te doen zo ook de speentjes. Maar als je bijvoorbeeld aan eten heb gezeten, en dan daarna de speen pakt, zou ik toch wel adviseren om de handen te wassen. Er kan altijd iets mis zijn met de vis of het vlees dat je bakt. Wij, op ons werk wassen heel vaak de handen. Het is wel zo dat, hoe ouder een kind is, je er steeds soepeler mee om kunt gaan. Groetjes Adrienne