kleding 'ergernis'

Discussion in 'Verzorging' started by Sandana, Feb 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hallo allemaal,

valt het jullie ook op dat maten van babykleding helemaal niets zegt? Een shirt van maat 56 is hier net zo groot als de kleine 62 maten. En de grote 62 maten is net zo groot als 68. 62/68 maillootje is kleiner dan de 56/62 qua beenlengte.
    En ik kreeg pyamaatjes (die aan elkaar met voetjes eraan) maat 62 en die zijn echt gigantisch!! Volgens mij is dat eerder maat 74. Hema trouwens.

En hoe lang menen de fabrikanten dat baby armpjes en beenjes zijn? Het maillootje 56/62 heeft 2 x zo lange benen dan Naomi heeft!

Hoe is dat bij jullie?

groetjes

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Tja.. Ik merk ook wel veel verschil.. Zo is Hema en H&M vaak groot.. V&D weer wat kleiner..

Je moet gewoon een beetje kijken welk merk het beste 'past' bij je kindje volgens mij.. Is wel eens lastig.. Ik loop gewoon één keer per week z'n kast door en kijk wat hij misschien al aan kan..

3. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Was mij ook al opgevallen inderdaad... Vooral het dilemma met maillotjes... Ik stroop de 'beentjes' nu maar helemaal op tot aan haar dijen, maar echt relaxed is het niet.
    Zo heb ik al een aantal maat 56 maillots naar de stapel 62/68 gebonjourd! Dan doe ik ze tegen die tijd wel aan...

Ik heb overigens ook veel maatje 50 waar ze nu nog prima in past en die zelfs nog aan de ruime kant zijn... En het is toch echt geen iniminie-baby...

Ik koop vaak iets in een bepaalde maten-range en kijk dan thuis of ze het direct past of over een paar weekjes ( de 62 stapel )... dan maar even geduld hebben.

4. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Jaahaa, herkenbaar. Vervelend, hè.

5. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik herken het. Maar ik vind ook dat het binnen een merk verschilt. Hema bijvoorbeeld. Rompers (en nu hemden) altijd maten groter dan overige kleding.

Oudste zoon draagt nu van Hema: maat 104 broek, maat 116 shirt en maat 122 hemd.

6. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

Sep 21, 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar en vervelend, Ik heb ook shirts met lange mouwen, sommige maat 62 zit prima maar sommige hebben erg lange mouwen.
    Het meest bijzondere is een truitje van lief maat 50 terwijl hij verder vooral 62 heeft:(

7. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

Dec 23, 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ook ik vind het zeer ergerlijk... Ik stond een keer bij de Zeeman, zat er tussen 2 dezelfde broekjes in dezelfde maat wel 7 cm verschil in beenlengte. Merk wel dat je op een gegeven moment merken vindt die fijn zijn, en die in ieder geval steeds hetzelfde vallen.

8. mama1977

mama1977 Actief lid

Jun 23, 2009
    356
    0
    0
    limburg
    Heel herkenbaar, had laatst zelfs bij de zeeman zelfs 2 rompers mt 80 de ene roze de andere blauw. De blauwe had gewoon 2 cm langere mouwen! Ik kan er ook geen pijl meer op trekken. Al past het haar goed dan nog moet ik de mouwen oprollen. Die fabrikanten denken dat we E.T.'s krijgen denk ik :D

9. Storm

Storm Niet meer actief

Ik heb hier heel vaak (bij mijn dochtertje) dat de trui inmiddels een naveltruitje is en de mouwen haast nog omgeslagen moeten worden.
    Pyjama's uit een stuk passen slecht omdat de een de rug te kort heeft en de ander de benen.
    Mijn dochter heeft volgens mij toch een redelijk normaal modelletje, maar twijfel daar soms toch ernstig aan als ik zie hoe de kleertjes zitten als ze ze aan heeft.

10. mnonc

mnonc Fanatiek lid

Mar 9, 2012
    2,589
    0
    0
    Heeeeel herkenbaar!
    Alle kleding van primark (muv rompers) kan ze 74 aan (ze heeft 68)
    De rompers van daar zijn 62, passen nog prima
    Bakkaboe moet ik ook altijd een maat groter kopen! Ook daar zit ze nu in 74.
    Maillots van de prenatal, heeft ze van sommige 50/56 nog
    H&m vd en prenatal valt redelijk normaal
    Zeeman en wibra ook wel
    Van Lief! Heeft ze nog maat 62.
    Er liggen echt allerlei maten in haar kast haha.
    En idd! Altijd die mouwen die te lang zijn!

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

herkenbaar!!!
    ik heb ook pakjes die bij elkaar horen, het bovenstukje past maar die broeken zijn echt minimaal 5,6 cm of meer te groot

of het shirt past, netjes echt niet te groot om het lijfje maar de mouwen zijn extreem lang
    neerdat dylan zijn armen zo lang zijn past het echt niet meer om het lijfje

12. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook herkenbaar!
    Ik heb mijn stapels dan ook niet op maat liggen zoals vermeld op het merkje staat, maar op hoe het valt.

Noppies zit haar heel mooi maar het ene setje 62 zit perfect en een volgende is weer te ruim.

Van een prenatal setje past ze de legging en rok prima naar het truitje in dezelfde maat is veel te strak (ze is wel lekker gevuld maar echt niet extreem).

13. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

Dec 3, 2010
    1,061
    0
    36
    NULL
    NULL
    toevallig vandaag nog voor de kast gestaan om broekjes te passen.
    Van mijn vriendin heb ik een broekje gekregen en dat is maatje 62. Nu is hij bijna een jaar en past het qua breedte nog niet. Uiteraard zijn de pijpjes 3cm te kort.

Normaal passen de broekjes van de prenatal goed, maar ook een zomerbroekje maatje 68 is nog te groot!

Truitjes van Lief (met de teksten, niet de andere shirtjes) zijn enorm breed en kort.

Truitjes van de hema en Frendz (V&D) passen niet omdat zijn hoofd te groot is...

Soms is het echt irritant, omdat je zulke mooie cadeautjes krijgt, waar je dus niks aan hebt.

14. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

Dec 23, 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dat heb je inderdaad ook nog, dat broekjes in de lengte een kilometer te lang zijn en bij het buikje te strak. En ik heb een heel gemiddeld kindje. Gister nog, in de uitverkoop een Vingino broekje. Kind heeft maat 80, ik had 86 gekocht. De knoop kan gewoon niet eens dicht!

15. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Dat had ik bij mijn oudste ook heel lang dat hij ee grotere maat boven had als onder. Zonde van al die leuk setjes. Paste het broekje eindlijk was het shirtje alweer te klein. Mijn jongste is wat beter in proportie denk ik want die kan die zelfde setjes wel gewoon compleet aan.

Maar al die verschillende pasvormen bij verschillende merken is soms best wel irritant. Ik bestel heel veel via internet omdat hier in het centrum bijna niks is waar ze leuke babykleding hebben. Zit je je eerst steeds te bedenken welke maat je nou moet nemen en dan heb je je bestelling binnen past de helft niet omdat alles anders valt.

16. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Heel irritant ja!
    En heb het idee dat het voor mn dochter nog lastiger is dan voor mn zoon.

Geen idee waarom maar voor mn zoon liggen er al wat nieuwe zomerbroekjes en shirtjes in de kast omdat ik dat voor hem al vooruit kan kopen. Voor dochterlief vind ik het te "gevaarlijk" omdat ze ergens tussen indd een groot vallende 62 en een klein vallende 74 zit .... En daar baal ik echt van want ik zie zoveel leuke dingen voor haar,straks is het allemaal weg!

17. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier inderdaad ook dat probleem met alle 4.
    Maar voor onze jongste heb ik dingen die ze maat 62 nog past en ze heeft vooral maat 68, maar laatst kocht ik iets maat 68 en dat was gewoon veel te klein, terwijl maat 74 weer veel te groot is behalve feetje, dan heeft ze wel weer maat 74 en jottum tegenwoordig ook, want dat valt gewoon een maat kleiner.

bij onze tweede die izt eigenlijk maat 116, maar sommige merken moet ik gewoon 122 kopen.

Moet eerlijk zeggen dat ik vooral die gecombineerde maten zoals 62/68 en dergelijke moeilijk. of ze verzuipen er in of het is te krap en omdat ze een dubbele maatvoering hebben kun je dan geen maat groter of kleiner nemen.

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heel herkenbaar! Zeker ook maatverschil bij dezelfde winkel! Zo kan mn zoon van de H&M een broekje in maat 62 nog prima aan, terwijl hij die van 68 nog niet past, 74 prima zit en hij van de hema qua lengte wel weer maat 80 nodig heeft... Hij heeft een romper 62/68 die even groot is als zn romper 74/80... En een winterjasje in maat 74 die mn dochter nog pastte toen ze maat 86/92 had. Waarbij mn dochter haar H&M winterjas maat 86 deze winter aan had met haar maa 98/104...

19. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Vooral pyjama's, boven past het goed, maar de broek is altijd 20 cm ofzo te lang.

20. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

Feb 3, 2012
    1,595
    477
    83
    Female
    zo herkenbaar!! mijn zoontje zit nu in maat 92 maar van sommige merken kan hij van broek nog 86 dragen of als tshirt al een 98. mijn ventje word zot dan al die maten :)

Share This Page