Wat zou jij doen?

Discussion in 'Verzorging' started by Roxan, Feb 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roxan

Roxan Lid

Aug 2, 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kleine meid is nu 6 weken... (Is met 34 weken geboren)
    Mijn moeder komt bijna elke dag even langs om met haar kleindochter te knuffelen.
    Na mijn verlof is het de bedoeling dat ze 1x pw oppast...
    Nu heeft ze zeer regelmatig een koortslip, en dat zit me toch niet helemaal lekker.
    Maak ik me terecht zorgen, hoe zou jij dit aanpakken en zijn er nog dingen waar we rekening mee moeten houden?

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Tja... Mijn moeder heeft ook af en toe een koortslip en past ook één keer per week op. Ze let er zelf wel goed op dat ze hem dan geen kusjes geeft en niet knuffelt enzo..

3. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

Dec 23, 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf regelmatig een koortslip. Dan verzorg en knuffel ik mijn eigen kind gewoon. Alleen toen hij pasgeboren was lette ik extra goed op, maar nu hij groter is neem ik geen voorzorgsmaatregelen meer.

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ze zal heus zelf ook wel weten dat een koortslip kwaad kan bij een baby dus ze zal heus wel oppassen als ze op je kleintje let. Je hebt tegenwoordig van die doorzichtige ronde pleisters die je over de plek heen kunt plakken, misschien is dat een optie voor je moeder?

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,813
    3,340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Die dingen zou ik ook even promoten bij je moeder. En voor je eigen idee altijd een pakje in huis hebben voor als ze er zelf niet aan heeft gedacht. (er even vanuit gaand dat ze bij jou thuis oppast. Anders in de luiertas :) )

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik zou zeggen "oh, alweer een koortslip? Pas je op met de kleine want anders krijgt het ook en dat kan gevaarlijk zijn bij die kleintjes he"

Dikke kans dat ze zegt: ja natuurlijk!

7. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Verpleegkundige in de wijk
    Mijn vader heeft ook regelmatig een koortslip en toen wij klein waren kuste hij ons daar gewoon mee. Mijn zus en ik hebben het virus nooit gekregen mijn broer wel.
    Als je zorgen hebt erover gewoon tegen je moeder zeggen ze snapt het wel. Gewoon uitleggen dat ze met een koortslip hygiënischer moet zijn.
    Het virus is alleen besmettelijk als de koortslipwond open is.

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Ik zou haar idd even vertellen over de risico's en bv ergens van dat spul om je handen mee te ontsmetten neerzetten. Verder kan ze er ook zo'n plakkertje opplakken, dan is het al minder risicovol. Maar zeker geen kusjes geven etc, en dus goed op de hygiene letten.

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Het virus is natuurlijk vervelend, maar bij een baby kan het zelfs leiden tot een hersenvlies ontsteking, dus ik zou zeker niet er gewoon een babytje mee gaan kussen.

Share This Page