Bezoek schoenen aan of uit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Leni88, 5 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Doet bezoek bij jullie zijn schoenen uit?

1. Ja, schoenen uit

2. Nee, schoenen aan

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Als er bij jullie bezoek over de vloer komt, laten deze dan hun schoenen aan?
    Wij wonen in Duitsland, hier is het tamelijk gebruikelijk je schoenen uit te doen (wij hebben dan ook zo een grote slof ophangen met allemaal verschillende maten gastenpantoffels).
    De reden dat ik het fijner vind, is omdat wij allebei geen vuil kunnen zien en een witte (tegel)vloer hebben waar je vuil en schoenafdrukken meteen op ziet.
    Ons huis is ook niet klein, dus schoonmaken, zwanger en met een jengelende peuter aan je been, kost toch wel energie. Daarbij hebben wij bijna dagelijks familie of vrienden over de vloer.
    Nou hebben wij een paar familieleden die zelf willen dat iedereen in hun huis zijn schoenen uit doet, maar zeuren weleens als zij dit bij ons moeten doen:(
    Met de reden dat wij een tegelvloer hebben, die makkelijk schoon te houden is.
    Als wij een feestje etc geven, mogen ze natuurlijk wel hun schoenen aanhouden, dan moet je daarna toch dweilen, maar toch niet elke dag?

2. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hangt ervan af wie er op bezoek komt. Van huis uit hebben wij altijd meegekregen dat je je schoenen uittrekt. Schoenen in huis is echt een no go dus als m'n zussen op visite komen trekken ze toch echt hun schoenen uit. Maar ik zal bv de kraamverzorgster die de intake kwam afnemen niet vragen om haar schoenen uit te trekken. Doe daarna wel weer even dweilen

3. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Nederland is een van de weinige landen waar iedereen het maar normaal vindt om binnenshuis schoenen te dragen. Ik vind het raar en vies. Bij ons moet iedereen z'n schoenen uit, ook kinderen. Schoenen zijn voor buiten.

4. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Bij ons thuis moesten de schoenen ook altijd uit, nu hecht ik er niet zoveel waarde aan, aangezien ik iedere dag wel stofzuig/dweil maar goed heb 3 katten en een hond en een kleine dame van 6 die allemaal goed puin kunnen maken, dus de schoenen mogen ze aan houden, behalve boven

5. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Bij ons mag iedereen schoenen gewoon aanhouden. We hebben wel een mat liggen, waarop mensen hun schoenen kunnen afvegen. Zowel voor als achter, en zowel buiten als binnen. Buiten voor de vieste vlekken, binnen voor wat droger. Maar moet zeggen, dat buiten ik zelf, nooit iemand echt met vieze schoenen binnenkomt. Ja misschien een van de kinderen van bezoek, als ze net door de modder hebben gerend, maar dan doen we ze de schoenen wel uit in de hal ;).

Maar nu hebben we ook een houten vloer, dus zie je ook niet meteen vlekken. En ook geen kinderen, dus met een paar keer per week schoonmaken komen we ook wel weg :) Eigenlijk maak ik hem alleen extra schoon als er kinderen op bezoek komen, aangezien die graag van de vloer eten als je niet oplet ;) en kruipen en spelen op de vloer.

6. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik dweil liever een keer extra dan in de stank van zweetvoeten te moeten zitten, dus hou ze alsjeblieft gewoon aan ;)

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh jeeh 😬

Maar goed, hier de schoenen aan. Vies en raar is het hier niet. We hebben geen enge ziektes gehad, rottende ledematen of 20 kilo hondenpoep in huis.

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wij hebben net een wit/grijze laminaatvloer gekocht en de bedoeling is dat wij zelf niet meer op schoenen gaan lopen binnen. Maar ik zou dat nooit van gasten vragen. Het is nou ook weer niet zo dat we dag in dag uit visite hebben dus dan dweilen we wel een keertje extra.

9. Logan

Logan Niet meer actief

Gewoon lekker aan. Ik hoef echt geen pantoffels aan die daar voor iedereen hangen ;).
    Thuis doe ik vaak schoenen uit omdat ik dat lekker vind maar visite hoeft dat echt niet. Tenzij ze hondenpoep ofzo onder de schoenen hebben maar ik neem aan dat de meeste dan zelf wel de schoenen buiten neer zetten.

10. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Wat is er vies aan schoenen?

En doe je dan op je werk Of zijn ze daar niet vies?

11. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Visite mag hier de schoenen aan houden, zelf lopen we niet op schoenen in huis.

12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij hebben nu een donkere tegelvloer; schoenen vind ik totaal geen probleem. Maar we hebben hiervoor in een appartement gewoond met lichte vloerbedekking, toen moesten gasten in de gang hun schoenen uit doen. Was nooit een probleem! Alleen mijn schoonvader liep met schoenen naar binnen om ze dan uit te trekken terwijl hij op de bank zat :D Nooit begrepen, want in de gang stond ook een bankje.

13. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Dit 😊

Sommigen doen ze wel uit hoor, prima. Maar aanhouden vind ik ook geen probleem. Zelf idd altijd op sokken/sloffen.

14. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Wij als gezin doen onze schoenen wel uit thuis, loopt veel lekkerder. Bezoek mag ze lekker aanhouden. Ben zelf ook nooit gevraagd om schoenen uit te doen. Zou dat wel een keer het geval zijn is dat ook prima.

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wij doen onze schoenen uit, maar ik zou dat nooit vragen van gasten. Ik vind zweetvoeten ook oneindig veel viezer dan schoenen. En omgekeerd zou ik zelf ook liever niet in gedragen pantoffels van een ander lopen.

16. Veera

Veera Niet meer actief

Zelf hebben we ze vaak wel uit maar ik ga dat ècht niet van bezoek vragen, vind dat zo ongemakkelijk.

17. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Iedereen mag hier de schoenen gewoon aanhouden, doen we zelf ook. Zeker nu in de zomer staan de deuren naar de tuin open en iedereen loopt gewoon in en uit. Eten doen we toch niet van de vloer dus ik kan me er ook niet druk over maken.

Ik voel me bij een ander nogal opgelaten als ik mijn schoenen uit moet doen en daar dan bijvoorbeeld met een panty rondloop of met niet-matchende sokken. Pantoffels voor algemeen gebruik zit ik ook niet echt op te wachten...

18. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Dit.

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Hier mogen ze gewoon aanblijven. Die vieze zweetafdrukken vind ik nog smeriger dan dat beetje zand. En pantoffels waar al tachtig andere stappers in hebben gezeten vind ik ook niet fris. Oja die worden vast iedere keer gewassen. Plus daarbij, ga ik netjes bij iemand op visite. Leuk jurkje aan, pumps, kan ik daar op sloffen gaan lopen. Ik stofzuig en dweil iedere dag en van een beetje bacteriën of zand verder op de vloer ga je niet dood. Ook mijn drie kids hebben dit allemaal overleefd

20. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Overigens doen we ze zelf wel uit als we thuiskomen hoor maar das meer voor het lekkere zitten. Vind schoenen in huis gewoon niet praktisch als ik bezig ben of op de bank lig. Maar niet voor de viezigheid

Deel Deze Pagina