Oude kast opknappen

Discussie in 'De lounge' gestart door Amethist, 26 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik heb een mooi dressoir gezien op MP, die ik zelf zou willen opknappen. Nu is het idee om bepaalde gedeeltes van de kast te verven in een kleur en andere delen gewoon hout te laten. Alleen zie ik op de foto's al dat wat ik hout wil laten er niet meer zo heel mooi uit ziet.

Is er een manier om dit hout er weer mooier uit te laten zien zonder het in een kleur te verven?

2. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Beitsen lijkt mij dan de beste oplossing...

3. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    wax mischien?

4. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Of goed opschuuren en in de meubel olie. Wat voor soort hout is het eigenlijk?

groetjes Janna

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Schuren en lakken ( spuitlak, blank)

Ik heb dat een keer met een krukje gedaan. Erg mooi geworden.

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

Dank jullie wel.

Beits heeft altijd wel een kleur volgens mij. Dan kan ik beter vernis nemen denk ik, dat is niet toch zoiets als blanke lak?

7. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Heb dat gedaan met oude kinderstoel, was donkere kleur en met beschadigingen/deukjes, helemaal kaal geschuurd en vernis van action op gedaan, 2 lagen. Was boel werk, vooral schuren met randjes enzo waar schuurmachientje niet bij kan maar was de moeite waard. Ziet eruit alsof nieuw bij Prenatal vandaan al zeg ik het zelf :D Vernis was kleurloos, hout is uiteindelijk wel tintje donkerder dan kaal geschuurd, beetje kleur als wanneer het nat is.

Deel Deze Pagina