pijn rond eierstokkenstreek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Schilderijtje, 8 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

zaterdag had ik smiddags een paar uur lang pijn aan 1 de rechterkant rond mijn eierstokken. ( net boven schamstreek rechts ) het was net of er een pin in stond. savonds was dit weg. ( heb die dag de auto gesopt )
    dus ik dacht het is daarvan.
    savonds ging het weg. en gisteren ook geen last van gehad.
    nu begon het zonet weer. het doet echt heel zeer.
    nu heb ik vanmiddag gewerkt ( ik doe schoonmaakwerk )
    nu is mijn vraag krijg ik dit nu van het intensief bezig zijn? het voelt een beetje als een ei die op klappen staat.

het is ook echt alleen aan de rechterkant. links voel ik het niet.
    als het een bbz zou zijn ,dan zou ik het denk ik de hele dag door moeten hebben toch en niet op een dag een paar uurtjes?

kan dit ook groeipijn zijn aan 1 kant?

2. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    Ik zou dit even opnemen met je verloskundige of huisarts. Het is zo niet goed te bepalen wat het zou kunnen zijn.

3. roosjedoosje

27 jul 2014
    67
    0
    0
    Amsterdam
    bij onzekerheid inderdaad even contact opnemen. Ik had dit ook met 5/6/7 weken en werd er erg onzeker van. Toch een vroege echo laten maken met 7 weken, en er bleek niks aan de hand. Bij mij was de pijn links, en het eitje was van links gekomen, wees de echo uit. Hierdoor worden ook links wat meer hormonen etc. aangemaakt, dus dat kan je voelen. Mijn verloskundige zei verder dat ik waarschijnlijk rechts ook van alles voelde, maar zo gefocusd was op links dat ik het waarschijnlijk alleen links opmerkte.

Wellicht is er dus niks aan de hand, maar als je je zorgen maakt gewoon even contact opnemen met je VK. beter gerust dan gestresst :)

succes

4. Groot

Groot Actief lid

15 dec 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    het kan zijn dat er een cyste zit op je eierstok (corpus lutheum cyste) en dat je die voelt....

5. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

daar dacht ik dus ook aan met mijn eerste zwangerschap bleek ik ook een cyste te hebben ( maar voelde toen de pijn niet of ik kan het me niet meer herinneren) maar het kon geen kwaad in iedergeval.
    ik dackt mischien is het de pco die dwars zit.

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Herkenbaar met jouw termijn.
    Ik heb het bij beide zwangerschappen gehad.

Bij mijn eerste zwangerschap bleek de pijn te komen van een behoorlijk grote cyste op mijn eierstok (6cm). Dat was niet gevaarlijk en hij is vanzelf weg gegaan.

Bij mijn tweede zwangerschap bleken het al vroeg mijn banden te zijn omdat ik zwanger bleek van een tweeling en mijn baarmoeder behoorlijk oprekte.

Je kunt altijd even contact opnemen met je vk als je het eng vind.
    Ik denk niet aan een bbz. Ze zeggen dat het daar met dit termijn nog iets te vroeg voor is en daarnaast krijg je dan meestal echt flinke oplopende pijn die niet meer weg gaat.

Deel Deze Pagina