Ik sta op het punt om achttien hydrofiele luiers te gaan strijken, maar nu hoor en lees ik hier verschillende verhalen over. Zoals dat strijken juist niet goed is en je de vezels hierdoor kapot strijkt. Weer een ander geeft aan dat er een tasje met tien gestreken hydrofiele luiers klaar moet staan voor de verloskundige...?? Wie weet hoe het nu wel precies zit?
Als je ze strijkt nemen ze minder vocht op. Ik heb ze niet gestreken. Ik geloof dat wel strijken vooral is omdat je door de hitte van de strijkbout dan ontsmet zeg maar.... Ik zou ze niet strijken maar gewoon een keer op 90 graden wassen...zelfde effect en ze drogen nog wel.
Ligt het dan aan mij of ben je als je ze niet strijkt bijna twee keer zoveel ruimte nodig in de kast? Die dingen komen echt verschrikkelijk uit de was! Zonder strijken zou ik ze niet eens fatsoenlijk kunnen opvouwen.
hier worden ze niet gestreken.. wel worden ze even goed uitgeklopt voordat ze aan de lijn gehangen worden, daarna is het alleen nog maar even vouwen.. qua ruimte valt het reuze mee wat je dan nodig hebt..
Nog nooit ongestreken in de kast gelegd! Mijn dochter is nu 1,5 en ik strijk ze altijd. Ze blijven trouwens gewoon mooi hoor, vezels gaan niet stuk.
Ik heb ze ook altijd gestreken, nooit geen problemen gehad met vocht opname ofzo, ze maken even goed droog. En daarbij liggen ze ook nog eens mooier en strakker in de kast dan ongestreken luiers.
Ik gebruik ze voor van alles en ik ga ze echt niet strijken hoor! Mijn huis is altijd keurig schoon maar strijken, tja dat doe ik gewoon niet!
Toen ik ze nog voor mn baby gebruikte streek ik er altijd wel een paar, omdat we die in het bedje onder haar hoofdje deden, elke dag een schone. Dan liggen die kreukels niet zo lekker Maar toen we dat niet meer deden heb ik ze ook niet meer gestreken.
Voor de VK moesten er inderdaad 10 gestreken hydrofielen in een afgesloten plastic zak. Dat strijken is dan vooral vanwege de bacterien denk ik.. Maar voor het drogen van de baby kun je ze beter niet strijken. Als je ze goed uithangt bij het opdrogen, en straks opvouwt, dan worden ze goed genoeg recht.
Ik kan goed vouwen, ze liggen hier zeer netjes inde kast met amper kreukels...( en dat zonder strijken) Ligt misschien aan welke je hebt? Ik heb wel 4 soorten en sommige ( prenatal bv) zijn erg stug enzo...andere van de AH zijn weer heerlijk zacht ook na vaak wassen.
Wassen, nat ophangen (ik hang ze al dubbel gevouwen op) en dan goed (!!) recht trekken. Als ze dan eenmaal droog zijn, verder opvouwen en het ligt keurig strak in de kast. Strijken deed ik in het begin wel totdat ik hoorde dat je ze beter nat kunt ophangen enzo, het droog je kindje inderdaad veel beter af! (is mijn ervaring..)
Ik strijk ze altijd. Heb ze nu ruim 1,5 jaar in gebruik, en ze zijn nog hartstikke goed. Met afdrogen gaat het ook prima.
Wij strijken ze ook. Ik vind dat veel mooier en aangezien wij niet veel ruimte hebben, zijn ze mooi klein op te vouwen als je ze hebt gestreken. Wat betreft het afdrogen merk ik weinig verschil. Wij hebben van de Hema en Prenatal. Groetjes, The Girls
Ik heb ze zonder wasverzachter gewassen. Merk het met de gewone handdoeken ook, als je wasverzachter gebruikt drogen ze een stuk minder goed.
met wasverzachter en altijd in de droger, anders worden ze zo stug! nu heerlijk zacht en netjes opgevouwen in de kast. als ik ze ga strijken dan blijf ik bezig, gebruik ze zoveel, moet er niet aan denken om ze allemaal elke keer te strijken!
ik heb ze alle 60 ja zoveel heb ik er..hahahaha.. in het begin allemaal gestreken...1 keer! nu was ik ze en met wasverzachter..droog ze in de droger en vouw ze zo glad mogelijk op...zijn gewoon zacht hoor.. ik heb ze allemaal van de Hema..