Is het verstandig om nu alvast vitamine k+d druppels te halen i.v.m borstvoeding ? Ik had ook ergens gelezen dat ze anders ook een vitamine prikje kunnen geven aan een baby? maar dat weet ik niet meer zeker?
Mijn dochter heeft direct na de bevalling een vitamine prik gekregen. En ja ik zou het maar vast in huis halen.
Mijn kraamzorg adviseerde om het nog niet te halen. De eerste dagen hoefde het nog niet en daarna was nog maar de vraag of borstvoeding zou lukken. Het is volgens haar zo gehaald als het nodig blijkt te zijn.
ik had het van te voren gehaald en niet nodig gehad. Bij de geboorte krijgen ze al een dosis voldoende voor 8 (geloof ik) dagen. Bij mij bleek na een aantal dagen de BV niet te lukken en dus de vitamines niet nodig gehad.
vitamine k en d kan geen kwaad hoor. vitamine k is vooral belangrijk als je bv geeft maar hier in België raden ze vitamine D aan tot 2 jaar!
Ik ben zelf kraamverzorgende en ik zou het niet adviseren om ze van tevoren in huis te halen. Je weet immers nooit of de bv gaat lukken (wat je wel hoopt natuurlijk) en/of dat je gedeeltelijk bv en kv geeft. Bij de helft of meer aan kv hoef je namelijk geen druppels te geven omdat dit al in de kv zit. Anders zou je kindje een overdosis krijgen. En het is zo gehaald.
Nee niet doen, je wilt niet weten hoeveel mannen het pas een week na de geboorte moeten halen van de KH. (op mn werk) Zonde van je geld....
Oke bedankt dan koop ik die nog niet, we hebben vandaag samen met mijn man gekeken bij de drogist dus mocht ik het nodig hebben dan weet hij waar het ligt. En nog ff een vraagje , de lilypadz zal ik die alvast kopenof niet?
lilypadz hoor ik heel verschillende dingen over. De een zweert erbij en de ander vind ze helemaal niks. Ik heb ze zelf ook gehad en ik had erg veel melk. Bij mij bleven ze dus niet zitten en liep het er nog onderuit. Vond het zonde van mijn geld. Maar dat is dus persoonlijk en mijn ervaring. Maar net als bij de druppels zou ik ze ook pas na de kraamweek of tijdens laten halen of zelf kopen. Anders zit je dadelijk misschien met die dure dingen die je niet gebruikt. Is eigenlijk ook zo gehaald. Evenals een kolf. Niet van tevoren halen want je weet niet net als bij het vorige of de bv gaat lopen. En daarbij is het afhankelijk hoe vaak je hem gaat gebruiken. Bij sporadisch is een enkele bijv. goed genoeg en moet je meer kolven dan misschien een dubbele. Dat weet je vaak ook pas naderhand. Om het op gang te krijgen de bv als je moet kolven ga je er waarschijnlijk een huren bij de thuiszorg. Die heeft een krachtigere motor. Is ook niet particulier te koop die.
Ik had Lilypadz voor erbij. (Nu niet meer nodig, lek niet meer.) Maar die zouden in het begin echt niet alle voeding die lekte hebben tegen gehouden. Ik hoefde maar voorover te staan en het liep eruit. Zou dus gewone zoogcompressen kopen. (Zou niet voor die van de Hema gaan. Die konden mijn overschot aan voeding in het begin niet aan)
oh ik bedoelde eigenlijk van die plastic dingetjes voor aan de tepel zodat de baby beter kan zuigen, hoe heten die? en waar zijn die te koop?
Jij bedoelt tepelhoedjes. Die zou ik ook niet van te voren kopen. Volgens mij zijn ze gewoon bij de kruidvat en de etos te koop.
nee, zijn bij alle apotheken (zijn in het weekend ook verkrijgbaar dus), prenatal en babyplanet gehaald. ik vind trouwens die van medela beter zitten dan die van avent. medela kun je bij de bovenstaande zaken krijgen.
Vitamine K en D had ik wel in huis, zoogcompressen (gelukkig) ook. In het begin gebruikte ik er rustig 20 op een dag ofzo.... Bij AH vond ik ze wel fijn. Tepelhoedjes zou ik pas kopen als je dat aangeraden krijgt van je kraamverzorgster of eventueel een lactatiekundige. In principe kan een baby namelijk prima (en misschien wel beter) drinken zonder die dingen (anders had de natuur onze borsten/tepels wel een andere vorm gegeven, haha!)
ik heb het wel in huis gehaald maar ik heb de eerste ook (lang) gevoed dus ik ga er van uit dat het gewoon lukt in jouw geval zou ik er idd mee wachten tot eind van de kraamweek. hebben wij bij de eerste ook gedaan. Hij kreeg een vitamine"shot" genoeg voor 10 dagen geloof ik. wel heb ik een aanrader: ze hebben nu van Dagravit vitamine D en K gecombineerd! die heb ik nu ook gehaald. dat hadden ze 2 jaar geleden nog niet. hoef je niet dubbel te klooien met druppeltjes en 2 potjes. zoogcompressen zou ik wel van te voren halen, die kosten ook niet veel. lilipadz heb ik nooit gebruikt, ga ik ook niet doen, heb er teveel negatieve dingen over gehoord. ook ik lekte de eerste weken erg veel en ik zweer juist bij hema-zoogcompressen, vond dat de allerfijnste! Wel deed ik tijdens de voedingen een lekschaal van medela Babyplein: Medela Lekschalen aan de andere kant in de bh. anders zouden de zoogcompressen het niet hebben gered. tijdens het voeden kreeg ik de eerste maanden altijd tsr aan beide kanten en lekte ik aan de andere kant 30 - 40 cc!!! tepelhoedjes moet je zeker niet halen. er zijn maar weinig vrouwen die daarmee moeten voeden en als dat het geval blijkt te zijn zijn ze zo gehaald.
madelon bedankt voor je reactie!! we hadden idd gekeken naar die van dagravit zitten beide in en ook nog goedkoper dan davitamon. En zoogcompressen heb ik ook al een pakje van thuis die van hema had ik gekocht, fijn dat ijij ze ook aanraad!!
Dagravit gaat er bij Kruidvat uit. Let er wel op dat de dosering goed is aangepast. Dus dat beeb voldoende K en D binnen krijgt zoals word geadviseerd!