ons ukje van 7,5 maand is altijd al een ramp geweest met inslapen. vanaf zijn geboorte. hij is 4 maanden klassieke huilbaby geweest en is 1 week opgenomen geweest voor slaaptherapie. opzich is het met fases daarna vrij goed gegaan. welliswaar met veel protest maar we kregen het zo nu en dan voor elkaar. nu sinds een paar weken is het nog rampzaliger! hij gaat aan de pijlen van het bed hangen en zo gebeuren er weleens ongelukjes. (hij valt weleens om)_het lukt me niet om hem op deze manier in slaap te laten vallen.. het is absoluut geen schootkindje dus kroelend in slaap lukt vrijwel nooit. kinderwagen kindje is het ook niet helaas.. maxicosi schommelen gaat ook niet daar wurmelt hij zich met woede uit. wat kan ik nu nog doen? ik probeer hem vaak toch maar in zijn bedje te laten ook al breekt hij hem af. hij hoort toch uiteindelijk daar in in slaap te vallen. ik hoop het daarmee ooit te doorbreken.dat hij zich overgeeft als hij merkt dat ik het gewoon elke x opnieuw doe. maar ik vind het erg moeilijk. want hij is echt laaidend!! zeg maar gerust panisch!
ik heb ook nog 2 honden lopen die ik niet uit kan laten omdat ik mijn kleintje niet alleen kan laten. mijn huis opruimen gaat ook niet want hij slaapt hooguit 1 uur op een dag.. en de rest moet ik hem steeds bezig houden. en in de gaten houden omdat hij overal op klimt.. aankleden word hij ook ontzettend driftig van. het zal ook deels in zijn karakter zitten. maar ik snap gewoon niet wat hij tegen zijn bedje heeft.
verder is het een schat van een kind hoor en ik ben ook echt wel gelukkig dat hij in mijn leven is gekomen. maar ik heb vaak het gevoel dat ik hem verwaarloos omdat ik gewoon niet snap wat hij wil.
1 uur per dag slapen is wel heel erg weinig. Ik denk dat je kindje oververmoeid is en daarom moeilijk in slaap valt. Zou proberen er overdag meer slaapritme in te krijgen. Mijn kindje kon op die leeftijd ongeveer 2 uur wakker blijven en was dan echt alweer toe aan slapen. Sliep toen ongeveer 3 a 4 uur per dag verdeeld over 3 slaapjes. Als kindjes oververmoeid zijn, worden ze hyperactief waardoor ze helemaal geen slaapsignalen meer laten zien. Ze willen dan steeds beziggehouden worden. Ze hebben toch zeker wel 14 uur slaap in totaal nodig over het algemeen genomen. Natuurlijk is ieder kindje anders, maar als ik jouw verhaal zo lees heeft hij niet genoeg aan dat uurtje slapen overdag.
Wij hadden net hetzelfde, maar ons mannetje is gelukkig geen huilbaby geweest. Het is hier 6 weken lang feest geweest 's nachts waarbij hij ook aan de spijlen hing en niet wilde slapen, of doorslapen. Ik had het reisbedje geprobeerd (heeft geen spijlen) maar hij werd toch wakker. Het bleek een sprong te zijn, van 6 weken lang. Zoooo lastig! Nu heeft hij het nog dikwijls moeilijk maar ik merk aan hem dat hij het lastig heeft om alle indrukken van de dag te verwerken. Dus laten we hem sinds kort 3 slaapjes per dag doen ipv 2 en dat lijkt beter te werken voor hem.
Hoi! Het volgende werkte goed bij ons dochtertje, misschien ook bij jullie kleintje. Ze had baat bij de osteopaat. Ze had zes behandelingen nodig en toen ging het aankleden stuk beter! Tijdens bevallen heb ik twee uur en drie kwartier in persweeen gezeten en mn dochtertje dus al die tijd "om het hoekje". Haar nek en schoudertjes zijn dus behandeld door osteopaat en was daar erg tevreden over. Ze was toen wel een stuk jonger, twee maandjes. En misschien hele rare optie; een ander bed? Zo'n kort eenpersoonsbed/dreumesbed. Met zo'n gaas dat de kleine tegenhoudt. Of een groot matras op de grond? Hihi dit gaat buiten alle boekjes om natuurlijk, maar zo is het ook niet wat... Voor de kleine niet en voor jullie niet. En het is een dooddoener, I know, maar misschien is het weer een fase, zo'n sprongetje. En onthou, de kleine doet het niet express of om jou te pesten. Voor hem is het ook niet fijn. Wij hadden ook vanaf het begin een "wakkere" baby. Het viel de kraamverzorgster direct al op, zo klein als ze toen was. Nu is ze echt pittig, maar bij elke fase werd ze steeds rustiger en krreg ze steeds minder moeite met slapen (bij 9 maanden had ze voor het allereerst een hele nacht doorgeslapen. Bij 13 maanden had ze eindelijk ritme in slapen...) Komt goed! Xxx
Ik heb ook een hond en neem mijn dochter mee naar buiten in een draagzak.( Bondolino) Misschien is dat een optie?
ik lig hem altijd in bed na zon 2,5 uur ik mijn stukje bedoelde ik doordat hij niet wil slapen dat hij uiteindelijk maar 1 uur op een dag slaapt. een slaapritme is er bij hem niet in te krijgen. ook in het ziekenhuis is ze dat niet gelukt. de ene x is hij sneller moe als de andere x. hangt van zijn aktiviteiten af. ik weet dat als ze oververmoeid zijn slechter slapen
het is hier al 7 maanden lang feest. maar hij heeft soms fases dat hij 2 of 3 dagen wat beter en sneller in slaap valt. maar zonder krijsen is nog nooit voorgekomen helaas. dus een sprongetje is het niet. het is nu erger geworden omdat hij dus kan klimmen. wat hij eerst nog niet kon. in campingbedje valt hij ook niet in slaap. hebben we inderdaad ook geprobeerd
wij zijn bij osteoptaat onder behandeling geweest. maar we zagen helaas geen verschil. toen zijn wij naar een manueel therapuit geweest en baby fysio. omdat hij 1 kant niet op draaide met zijn nekje. dit heeft een hoop geholpen en is helemaal goed gekomen. hij huilde daarna ook stukken minder. bij een kinderarts is hij ook meerdere malen nagekeken . toen in het ziekenhuis gelegen met 4 maanden voor slaaptherapie.daarna ging het ietsje beter met slapen. toen duurde het krijsen een half uurtje in bed. ( wat nog lang is ) helaas duurde dit maar 2 weken en toen was het opnieuw begonnen. daarna had hij fasen paar dagen wel paar dagen niet. en nu kan hij klimmen en lukt het helemaal niet meer. het is niet een kindje wat heel snel moe is. zon 2,5 a 3 uur wakker dan begint hij eens een xtje in zijn oogjes te wrijven. maar dan zit er nog wel een bonk met energie in pfff.. maar ik lig hem dan toch op bed.
Ik wilde niet belerend overkomen hoor. Denk gewoon met je mee, want het lijkt me heel erg vervelend! Hebben jullie ook een slaapritueel? Ik doe bv. altijd met mijn zoon op de arm de gordijnen dicht en hij begint dan altijd al spontaan te gapen. In de avond gaat hij altijd met mijn man douchen en daar wordt hij ook lekker loom van. En misschien proberen om hem eerder dan die 2,5 uur te laten slapen? Als hij 's nachts weinig slaapt, dan is hij overdag waarschijnlijk meteen al moe bij het wakker worden. En wat hierboven ook al gezegd is, een draagzak is echt ideaal! En vaak vallen ze daarin ook wel in slaap.
dat heb ik inderdaad geprobeerd. 2 keertjes gelukt daarna wilde hij er niet meer in. hij word er paniekerig in.. soms denk ik wel eens dat hij ruimte omzich heen wil. dat hij beetje fobie heb voor nauwe ruimtes
ow dat dacht ik ook niet hoor wij hebben inderdaad een ritueel. als ik de trap naar boven loop zeg ik tegen hem dat hij lekker moet gaat slapen. in zijn kamertje maak ik het een klein beetje donker. dan draai ik zijn muziekdossje aan lig ik hem in zijn bedje dekentje over hem heen en kroeltje en dan zeg ik weltrusten en loop ik weg. voor de nacht heeft hij een slaapzakje. het gekke is dat hij in de avond makkelijker naar zijn bedje gaat. sinds deze week slaapt hij de nachten weer door tot een uur of 5 a 6. dan geef ik fles en lig ik hem terug. niks aan de hand. en slaapt hij nog tot een uur of 8 verder.. voorheen werd hij vaak snachts in paniek wakker. denk dat hij veel droomt. p.s inbakeren ook geprobeerd. ( dit was echt een hel voor hem ) dus helaas ook geen succes. ik heb inderdaad geprobeerd hem ook eerder op zijn bedje te liggen maar maakt geen verschil. hij gaat hier ook savonds lekker in bad. net voor zijn flesje. samen met mijn man. dat vind hij heerlijk! zit hij ook wel 20 minuutjes in daarna rond een uur of 8 zijn flesje en dan rond half 9 9 uur naar zijn bedje.
En hier hebben we trouwens heel wat kilometers gelopen! Schiet me ineens te binnen. Echt avonden, nachten... lopen lopen lopen. Binnen he hihi. Mn man zong voor haar, ik zei steeds lieve woordjes tegen haar. En als het te lang duurde zette ik film op en liep ik heel langzaam rondjes om de tafel en keek tv haha. En als ze dan eindelijk sliep probeerde ik aan te voelen waar ze wilde liggen. Dus niet perse direct in bed leggen. Maar op de bank, in ons bed, in de wagenbak of in bed. En laten huilen werkt niet bij elke baby! Werd ons aangeraden, gewoon laten huilen, valt vanzelf in slaap. Op de aangeraden manier drie uur laten huilen. Tot aan overgeven aan toe. Toch laten huilen, want tja, ze valt vanzelf een keer in slaap... na drie uur er dus uitgehaald, gelopen, viel meteen in slaap. Toen wel in bed gelegd. Dat dtie dagen volgehouden, elke avond laten huilen. Nou hielp niet hoor. Zijn overgegaan naar no stress. Gewoon onze manier. Wil je niet slapen? Eruit en later weer slaaproutine toepassen. Tweede keer ging ze meestal wel slapen. Nu nog eigenwijs hoor! Vorige week heeft ze gebruld/geschreeuwd/hystetisch gehuild, in hongerstaking gegaan en niet willen drinken of slapen. Van 8.15 (moment dat ik vertrok van oppas) tot 16.00 uur (ze belde rond 14.00 uur al, maar kon niet eerder weg). Brullen, bij de deur schreeuwen om papa. Weigerde haar schoenen en jas uit te doen. Echt dramatisch. Toen kwam ik binnen, ze glimlachte, direct stil. Liep naar haar broodje en drinken toe en ging smakelijk en al kletsend zitten eten en te drinken! Alsof er niks aan de hand was... Anyway, het komt goed. Let maar op! Ineens is het over (en heeft hij iets anders bedacht...).
Ik zou hem overdag dan ook in een slaapzakje doen. Geeft waarschijnlijk dan toch wat meer geborgenheid en dan kan hij ook minder capriolen uithalen. En ik zou hem 's avonds toch eerder naar bed doen... 20.30/21.00 uur vind ik toch echt wel heel laat hoor. Helemaal als hij overdag al zo weinig slaapt. Zou hem rond 19.00 uur naar bed doen. Vaak is het zo dat ze dan zelfs nog langer slapen 's ochtends dan dat ze later naar bed zijn gegaan. Althans, dat is hier duidelijk wel het geval. Gisteren had mijn zoon heel slecht geslapen overdag. Om 19.00 lag hij al in dromenland (normaal 19.45 uur). Ik was "bang" dat hij om 6.00 uur wakker zou zijn, want normaal slaapt hij 11 uur 's nachts, maar hij heeft de klok rond geslapen en was dus pas om 7.15 uur wakker!
haha wat je zegt herken ik ook maar al te goed wij hebben ook heeeeel veel gelopen met hem. de eerste paar maandjes viel hij nog weleens in de armen in slaap ( zodra hij zijn bedje voelde pats boem wakker dus weer opnieuw opnieuw opnieuw) en dan lag hij eindelijk in bed werd hij na half uur wakker. maarja we proberen gewoon elke x opnieuw. alleen nu na 7,5 maand denken we weleens wanneer word het nu beter? straks klimt hij uit zijn bed en dan? we weten het soms gewoon niet,. ik ben blij dat hij nu weer de nachten door slaapt sinds een weekje ( ff afkloppen ) verder is er een bom ontploft in huis . alles ligt overal heen, ons kindje is buiten het slapen om ook absoluut geen makkelijk kindje, als iet sniet naar zijn zin is zet hij zijn keeltje begoorlijk op. ook tijdens het eten kan hij ineens gaan krijsen. als hij zijn eten niet wilt slaat hij het weg. hetzelfde als met aankleden. hij word woendend!! met schoenen word hij ook boos. met autostoel idemdito. soms denk ik wat doe ik toch verkeerd..
wij hebben inderdaad geprobeerd hem eerder te doen. want wij willen ook naar die 19:00 toe. maar hij weigert zijn fles rond die tijd. en zonder fles is er ook geen beginnen aan want dan als hij in slaap valt dan word hij vervolgens wakker omdat hij fles wil.. .. hij krijgt rond 16:30 17:00 avondprak. soms doet hij een dutje tot half 4. dan zou je denk dat hij rond 19:00 moe is. maar hij barst van de energie op de 1 of andere manier. wij deden inderdaad eerst overdag ook slaapzak. maar omdat hij zo panisch word van aankleden hebben we het overdag maar niet gedaan meer, maar inderdaad kilmmen gaat moeilijker ermee. dus zou het weer eens kunnen proberen.
Meid! Been there done that. Haha zooooo herkenbaar! Pfffff schieten me allemaal situaties door het hoofd. Hier werd ze rustiger toen ze meer kon. Ze had ook prikkels/uitdagingen/nieuwe dingen nodig. Niet hel dag door, maar bijv. paar uurtjrs bij ander kindje spelen en dan viel ze makkelijker in slaap. Hij kan zich niet goed uiten en daar baalt hij gewoon van! Jullie hebben gewoon bijdehand/slim kereltje. Hij kan het alleen nog niet laten zien. Zoals hij nu is, is hij waarschijnlijk helemaal niet. Snap je aat ik bedoel? Het is niet zijn karakter, schreeuwen en wegslaan kan hij nu. Daarom doet hij dat.
Kan me wel voorstellen dat je dan overdag geen slaapzakje aandoet als hij zo panisch wordt met uit- en aankleden. Anders gewoon het shirtje aan laten wat hij die dag ook aanheeft. Hoef je niet iets over zijn hoofd te doen in ieder geval. Verder weet ik het ook niet! Wat mijn ervaring wel is, is wat ze de ene week niet willen, ze de andere week ineens wel willen. Dus misschien toch weer proberen om de laatste fles eerder te geven. Ik geef deze laatste fles altijd op zijn slaapkamer trouwens. In het halfdonker. Veel sterkte en ik hoop dat het snel beter wordt.
p.s hij slaapt nu al 2 uurtjes hij was vanmorge om 9 uur wakker en om kwart over 1 kreeg ik hem in bed. ( had hem wel al meerdere keren geprobeerd. om kwart over 1 heeft hij flink geprotesteerd maar heb hem toch laten huilen. want hij was echt moe. hij had zijn eten en drinken op schone luier. dus geen reden om wakker te blijven. uiteindelijk gaf hij het dan toch op. gelukkig!! @ moielle zat jou stukje nog eens te lezen. hier werkte het laten huilen ook de meeste keren niet, op den duur probeerde we vanalles. we kunnen het zo gek niet opnoemen, denk je eindelijk de manier gevonden te hebben werkt het de dagen daarna niet meer. en zo zijn we al bijna 8 maanden verder. ons kindje is ook enorm snel geprikkeld. neem hem dan ook nooit mee naar verjaardagen. als ik dat wel doe heb ik de dag erna een huilen kindje de hele dag door. op de 1 of andere manier kan hij alles nog niet filteren.