N.A.V van een ander topic hier onder, even een polltje. Simpelweg omdat ik heel benieuwd ben hoe het dan hier onder de mama's is. Maar is jullie kindje weleens van de commode of van het bed gevallen? Of van de bank gerold als je daar bij zat? Ik heb het dan niet over kinderen die er dus ook zélf zijn opgeklommen he.. Maar kindjes die je er als moeder op gelegd of opgezet hebt voor de gezelligheid en die er eigenlijk door onbewuste bewegingen of door het oefenen met rollen (of in woede) vanaf vallen en waarbij je dus nét te laat bent... Van die 'in die ene seconde gebeurde het' situaties zeg maar die eigenlijk niet hadden mogen gebeuren... ik ben benieuwd naar de percentages van de poll straks... ----> overigens snap ik als je kindje pas 2 of 3 maanden is, dat dit niet gebeurd is.... tenzij je natuurlijk al een ouder kindje hebt. Dus ik ga er vanuit dat er mama's reageren die in elk geval 1 kindje hebben wat ouder is dan 1 jaar (bijvoorbeeld) zodat je al echt een periode gehad hebt Ik hóóp natuurlijk dat de teller flink gaat uitslaan naar 'nee' . Maar helaas is het hier dus ook 2 maal gebeurd.. 1x konden we haar nét aan haar beentjes nog vangen (we lagen er beiden bij op het bed ) en de andere (1e keer) viel ze dus wel van de commode...
ff geduld m'n berichtje stond er net 10 seconden -poll maak je ná het berichtje... maar hij staat er nu dus !
Ja, hier wel eens gebeurd. 2 keer van ons bed en bij mijn man 1 keer van de commode. De oudste dan he? De jongste tot nu toe gelukkig nog niet.
Nee...Finn is nog nooit ergens vanaf gevallen...maaaaarrrr dat komt doordat ik extra voorzichtig ben omdat ik dus wel het kindje van mn vriendin keihard van de bank heb laten vallen toen ze 11 maanden was! Dus ik heb gekozen voor anders! Hahaha! Als dat niet was gebeurd was ik bij Finn namelijk veel minder voorzichtig geweest! En had hij dus heus wel gevallen!
Mijn dochter is ook nog geen jaar, maar volgens mij val ik (en jij ook sjanienu ) wel in de categorie. Zoe is een keer van de bank gerold, ze kon net rollen en ik dacht wel even haar jasje te kunnen pakken, 2 stappen verderop... Niet dus! Niks aan over gehouden maar de kans is klein dat het me weer overkomt. Het is gewoon dom maar je bent absoluut geen ontaarde moeder, vind ik persoonlijk.
Ja,ik heb Thijs laten vallen. Thijs was ongeveer 11 maanden toen ik hem bovenop een plank op de wastafel (in badkamer die beneden is) neerlegde. Ik deed even mijn sok uit en ineens lag hij op de vloer. Ws heeft hij zich omgedraaid of is gaan zitten wat niet helemaal lukte. Helemaal hysterisch was hij meteen aan het huilen. O wat voelde ik me een slechte moeder. Gelukkig heeft hij er niks aan over gehouden. Zelf heb ik flinke nachtmerries gehad en ben nu erg voorzichtig.
Ow ik heb wel trouwens iets keihard op Finn zn hoofd laten vallen vandeweek. Hij draaide op de commode en viel er dus bijna af...maar ik met mn snelle reactie pakte hem nog snel...maar stootte toen wel zijn muziekdoosje van de plank en die viel zo op zn hoofd!
Noah zat een keertje achter mijn benen op de bank, zo in 't 'holletje' zeg maar.. Wist ik veel dat madammeke daar als 'n razende overheen kon klimmen!! Noah klapt op d'r snufferd en ik dacht dat ze op z'n minst d'r nek gebroken zou hebben, maar gelukkig bleek ze vooral last te hebben van de schrik. Ze moest even heel hard huilen. Zelf moest ik nog langer heel hard huilen... 'k Voelde me zo'n slechte moeder!
Mijn dochter is vorige week van de bank gevallen..... Ze zat naast me op de bank (tegen mij aan ook dat nog...) op een soepstengel te knabbelen en ik hield haar echt goed in de gaten. Op een gegeven moment bedacht ze zich denk ik dat ze iets van tafel wilde hebben en ze neemt gewoon een duik naar voren..... en viel dus op de grond Het was echt een "stond erbij en ik keek er naar moment". Wat heb ik mij schuldig gevoeld.... Ik hoor die klap nu nog...
ik bedoelde ook meer als het nog niet gebeurd is . Als je kindje 2 of 3 maanden is en je stemt 'nee' het is nog nooit gebeurd. Dan denk ik 'tja... dat is 'logisch' ' Hoewel je natuurlijk altijd snelle kindjes hebt qua motoriek. Dus die stemmen van ouders van hele jonge kindjes, vind ik dan niet zo realistisch als het nog niet gebeurd is.
bizar he.. maar ik denk dat het zo inderdaad vaak gaat... je denkt zó voorzichtig te zijn... maar je kindje weet te bewijzen dat het niet genoeg is
Ja 1 keer van het bed rond de 7 maanden toen ze niet wilde slapen en ik even met haar was gaan liggen en zelf in slaap was gevallen. En van de week stond ze op de commode en gooide iets op de grond wat ik wilde oppakken, jumpte ze zo op mijn rug en kon dr nog net vasthouden! (maar ze is nu natuurlijk al bijna 2 en dit was een soort lompe 'speelactie' van dr )