Netto hebben wij dat niet, maar bruto wel En toch koop ik veeeel via mp voor mijn dochter. Ik vind het zonde om zoveel uit te geven aan kleren die ze zo versleten heeft. Voor mezelf koop ik ook alles in de aanbieding, tis maar zelden dat ik echt los ga. (al was ik vanmiddag wel even bij Rosada en heb ik een leren jackje gekocht van 350 euro, dat had ik dan wel weer even snel uitgegeven...) maar meestal doe ik rustig aan, ik geef het liever aan andere dingen uit.
Jep, ik doe dat ook! Het verschilt zo per maand. Ook of er nieuwe schoenen nodig zijn. Vaak shop ik gewoon voor een kwartaal. Dan sprokkel ik van alles bij elkaar. Internet, in de stad, soms koopt mijn moeder/schoonmoeder iets. Ik denk gemiddeld zo'n 100 per maand? Geen idee. Misschien moet ik het eens bijhouden.
Maar dat is toch ook precies wat Lovely zegt? Dat er ook mensen zijn die het geld wel hebben maar het gewoon zonde vinden en dat dat prima is. Ik vind echter ook dat er in dit soort topics dan altijd wordt gedaan alsof de mensen die veel uitgeven abnormaal zijn en wanneer je maar zo min mogelijk uitgeeft en bij de Zeeman/Wibra koopt dan is het fantastisch. Ik vind dat een ieder gewoon in zijn waarde moet worden gelaten want anders krijgen we weer zo'n 'popcorn en cola erbij' topic. Ik besteed net als Lovely best veel geld aan kleding/schoenen voor mijn zoontje. En dit maakt mij heus geen betere of slechtere moeder: ik vind het gewoon leuk en we zitten financieel ruim genoeg dat we dit bedrag maandelijks kunnen missen. Voor mezelf koop ik ook best veel maar niet zoveel als voor mijn zoontje. Ik vind het veel leuker om voor mijn zoontje (of vriend) te shoppen dan voor mezelf.
En daar kom je mee uit?! 4 outfits? Hoe doe je dat?! Hier idem. Ik kocht vroeger veel meer voor mezelf, nu geef ik veel meer uit aan mijn zoontje. Zelfs als ik voor mezelf ga shoppen, kom ik thuis met dingen voor hem Zoo leuk, kon het niet laten liggen
@ MG2009: haha ja zelf kopen we er 4 en dan nog 2 setjes van opa en oma elke maand. Die kunnen het niet laten om wat te kopen. Maaruhh ja zo'n 5 a 6 setjes zijn het inderdaad Veel wassen haha!
ik wil helemaal niemand aanvallen hoor, het is juist mijn bedoeling dat het een gezellig topic blijft waarbij we wat uit kunnen wisselen, maar dan heb je dus elke week precies hetzelfde *o dit komt lulliger over dan ik het bedoel* hm, hoe leg ik dit uit.... als je 7 dagen per week hebt, heb je dus net niet genoeg om iedere dag iets schoons aan te doen, begrijp ik het zo goed???
@ Tulip: klopt helemaal. Vind het nutteloos om élke dag wat schoons aan te trekken als hij verder nergens komt. We hebben geen tuin dus daar kan hij ook niet in ravotten en vies worden. Ik schaam me er niet voor hoor En commentaar geven mag best, kan wel tegen een stootje Romper krijgt hij wel gewoon elke dag een schone. Daar heb ik er denk ik wel 20 van. Sokken heeft hij eigelijk nooit aan omdat ie ze uittrekt.
maar niet iedereen ontopic: je hoeft je helemaal niet te schamen hoor, maar dan eet je zoontje echt veel netter dan mijn dochter op die leeftijd. Ja, ik gebruikte ook slabjes maar dat hielp niet echt: zelluf doen!!! En haar drinkbeker stootte ze ook regelmatig om. Ondanks dat ben ik wel zo'n muts dat ik het leuk vindt om vaak verschillende outfitjes aan te doen.
denk dat ik wel rond de 100 euro per maand kom me dochter heeft soms 2 sets kledign aan per dag, vooral rompers ze heeft erge vorm van exceem en moet voordat ze naar bed gaan een schone romper aan verder iedere dag schone kleding aan. ze heeft dure dingen maar ook goedkope dingen
Ik vind het ook knap als iemand het kan met 4 setjes hoor. HIer worden op een slechte dag 3 truitjes per kind vies gemaakt (houden van kliederen met eten en af en toe een mondje spugen/zeveren).
Hier kom ik ook altijd met kleding en schoenen voor de kleine thuis, al ging ik voor mezelf . Hier verschilt t heeeel erg wat er uitgegeven word per maand, maar we kopen elke maand wel wat voor hem al is t geen kleding s t wel speelgoed of dergelijke.. Soms is t maybe 100 of minder, maar soms dus ook wel meer pmnd. Vandaag heeft ie gehad: 2setjes voor de zomer vd hennes, een leuk brasil pak, 2 mutsen, 1paar nike gympen, 2 tshirts hennes, een adidas pak en naast kleding nog speelgoed voor 20euro en een nieuwe wipstoel voor 25 euro( hadden er al 1, maar papa en mama wilden weer eens een andere hihi) De kast loopt hier ook letterlijk over vd kleding in zoonlief zijn kast en overdrijven is echt geen vak ( schaam me er vaak wel voor dat hij zoveel heeft en meer als de helft alweer te klein word en amper gedragen) maar heeft een stapel van elk lange mouwen romper, korte, en mouwloos en zeker van elke stapel wel 20stuks. 15paar spijkerbroeken verschillende kleuren en modellen. Laten we al niet beginnen over shirtjes, truien, vesten, spencers want dat heeft ie niet normaal veel en ja wat doet mama'??? Blijven kopen he...Pfff babyshoppen is een verslaving en helaas geen vast bedrag per maand
Hij eet héél netjes. Tis in dat geval echt een simpel ventje want 'waarom zelf doen als mama het voor je kan doen' Ik hoor regelmatig hoe netjes hij is. Brood doet hij wel zelf en dan het liefst met zo min mogelijk vingertjes hij pakt het tussen duim en wijsvinger. Drinken ook heel netjes tja denk dat ie het beetje van zn mama over neemt
klopt, dat schijn ik dus lichtelijk te hebben volgens velen(lees:man) maar geloof er niks van aangezien mijn zoon ook 2dagen in zelfde kleding kruipt
nou je zoontje bedoelde ik dus, hoe hij z'n brood eet enzo. Hier zit de stroop tot achter haar oren en in d'r haar.
nou ja, jij hoeft op vakantie iig niet te wassen tussendoor. Maar goed dat je geen dochter hebt, dan kon je naast spijkerbroeken ook nog 100 soorten rokjes en jurkjes kopen.
Ja met jongens snap ik het wel hoor dat je het met 4 setjes redt. Spijkerbroekje, shirtje en een vest ofzo... klaar. Met meiden zou ik toch wat meer nodig hebben denk ik. Hier ga ik trouwens echt niet een schoon shirt pakken als hij er op geknoeid heeft ( ligt wel aan de mate van knoeien ) vaak kan ik het er met een doekje vanaf poetsen. Hij krijgt wel elke dag schone kleren aan hoor, alhoewel... een spijkerbroek wil nog wel eens 2 dagen meegaan Nu heeft Nathan écht teveel kleren. 2 kasten zitten propvol. Maar ik koop nu ook naar hartenlust, want zijn broertje kan het ook nog een keer aan
Hier puilt de kast ook uit!! Ik denk dat ik haar voor een maand kan aankleden zonder ook maar 1x de wasmachine aan te hoeven zetten! Maarja, daar zitten dan dingen tussen van 5,- maar ook van 30,- ofzo! ik ben niet zo van de giga dure kleertjes. Vind ik persoonlijk gewoon erg zonde. als je ziet hoe ze er eind van de dag af en toe uitziet!!!!