Dat vraag ik me ook af, wat koop je dan voor spul? Ik heb liever een stuk of 10 setjes in elke maat, maar dan wel echt wat ik leuk vind. Ze hebben ook niet van de een op de andere dag een grotere maat, daar groeien ze in. Het ene maatje 50/56 is het andere niet. Mensen die zeggen dat je anders niet uitkomt omdat alles in de was zit, hier heb ik echt wel elke dag een wasmachine vol hoor. Als je maar 3 setjes hebt denk ik ook wel dat dat krap is, maar met 10 kom je echt wel toe hoor. Ik gebruik ook veel het expressprogramma op mijn wasmachine, ideaal voor enkele stuks en met 20 minuutjes klaar.
Ik heb verschillende merken, duur (petit bateau, Mayoral, First, Tommy Hilfiger), gemiddeld (Noppies, Feetje) en goedkoop (Zara, H&M, Hema, Wibra, Nextdirect) en alles is gewoon mijn smaak. Ik koop niet bij elk setje bijpassende mutsjes en sokjes zijn gewoon van de Hema.
Je hoeft niet bij elk setje een mutsje en sokjes he. Sokjes kunnen ook gewoon normaal (de beste vind ik BV van de Kruidvat en wibra, veel anderen zakken af) en mutsjes draag je niet 3 maanden lang maar vaak alleen het begin. Hier heb ik dus ook veel minder dure setjes en gekregen, nee 800,- ben ik zeker niet kwijt aan de kleertjes en dan nog wel een j/m Twin!
Ik weet niet of de 20 setjes een reactie zijn op mij, maar ik had het over 2 verschillende maten, dus het is dan inderdaad in één keer een boel kleding om te kopen, maar het is niet zo dat ik vind dat je 20 setjes kleding in één maat nodig hebt. Je doet er dan ongeveer 3 maanden mee. Ik kocht voor mijn zoontje veel bij Marks and Spencer online en nu zou ik eerder bij de Zara kleding kopen, omdat ik dat eigenlijk leuker vindt en het evenveel kost. Je bent voor een outfit ongeveer 25 kwijt exclusief rompertje, sokjes en mutsje. Voor een kruippakje/pyjama ben je veel goedkoper uit, ongeveer 15. Ik combineerde dan gewoon bijvoorbeeld 5 outfits en 5 kruippakjes per maat. Ik heb altijd gekocht wat ik mooi vond, maar ik keek wel naar of het in verhouding stond tot de prijs. Rompertjes, sokjes, mutsjes en slabbetjes koop ik altijd in setjes, want die ga ik toch niet zitten matchen met de outfit. Gewoon neutraal en dan een voordelig setje uitzoeken. Ik denk dat je dan voor maat 50 en 56 samen zo'n 450 kwijt bent? Dan heb je dus een volledige garderobe van een gemiddeld geprijsde kledingketen. Goedkopere kledingketens zijn toch een optie als je minder te besteden hebt? Bij Kiabi (online) bijvoorbeeld heb je kruippakjes voor 4 met voetjes, dus dan heb je niet eens sokjes nodig. Dan kan je misschien die hele garderobe wel voor 100 aanschaffen!
Al veel suggesties, dus daar verder weinig aan toe te voegen. Wij hadden relatief weinig kleding, maar deden iedere dag een wasje... Wat ik verder niet voorbij zie komen, zijn slabbetjes. Weliswaar geen kleding, maar hier de eerste maanden dag in dag uit gebruikt ivm reflux. Verder is alles gemakkelijk aan te schaffen online als het kindje er is. Onze meid is klein en zit nu nog in maat 62/68... (Wij hebben dus heel lang in 50/56 gezeten. Met vaak wassen bleven de wat duurdere kleertjes wel mooier dan die van bv. de Hema.)
Ik vind het behoorlijk moeilijk, wij krijgen een jongen en zijn beide vrij lang en iedereen zegt dat we waarschijnlijk geen maat 50 zullen gebruiken, ik heb dus alleen 8 rompertjes in maat 50/56 en shirtjes, broekjes en boxpakjes vanaf maat 56, denken jullie dat ik wel maat 50 in broek en shirtje moet kopen of kan ik ook gewoon "starten" bij maat 56?
Mijn dochter had van broekjes maat 56 en shirts maat 50. Wat ik in huis had voor de geboorte (wij wisten het geslacht niet) - 10 rompers maat 50/56 - 3 setjes maat 50 - 3 setjes maat 56 - 0 setje maat 62 - 4 mutsjes - 8 paar sokken - 1 jas - 1 vest Ik heb na de geboorte aan mijn familie specifiek om maat 56 gevraagd aangezien veel kraamvisite aankomt met maat 62. Verder heb ik na de geboorte veel online gekocht. Ze heeft uiteindelijk 5 weken maat 50/56 gedragen. En 3 weken maat 62. Kleertjes komen overal vandaan, zeeman, hema, (toen nog) v&d, c&a, dirkje, feetje etc
Starten bij maat 56 komt ook voor, dus dat zou best kunnen. Weetje...je weet gewoon niet hoe lang en zwaar je baby zal zijn. Gelukkig heb je veel winkels met rompertjes en broekjes en heb je veel internetsites waar he deze kunt aanschaffen met een korte levertijd. Met andere worden..is maat 56 te groot, dan heb je zo wat bijgekocht. Sowieso liever te groot dan te klein
Hoe je nu ontwikkeld bent hoeft niets te zeggen over hoe je als baby was. Hebben je (schoon)ouders jullie groeiboekjes nog? Dat is echt wel een goede indicatie van wat voor kindje je mag verwachten als het op de goede termijn ter wereld komt in elk geval.
Ik heb twee jongens en beide hebben geen maat 50 aangehad. ze waren >4100 gram en >52 cm, dus heb gewoon maat 56 genomen om te beginnen. (overigens had ik bij nummer 1 wel wat pakjes in maat 50, maar die waren dus te klein) Ik wist overigens dat ze groot zouden zijn door de groei echo's. Als je wat stretch kleding hebt dan passen veel dingen ook in maat 56 wel bij een iets kleiner kindje, en rekt het ook nog wel mee. Ik had veel leuke kleding gewoon van Hema, HM, Zara, Name it, Noppies, prenatal geen hele dure merken. De stretch rompers van hema zijn fijn net zoals de overslag rompers. Verder van die heerlijke boxpakjes, super makkelijk, kunnen ze zich goed in bewegen en lekker in slapen. Zorg inderdaad voor dingen zonder capuchion, en lekkere soepele stofjes. dat ligt het fijnste. 5 setjes 56 5 boxpakjes 56 10 rompers, mt 50/56/62 sokjes en ouderwetste gebreide slofjes om eroverheen te doen, die waren heel fijn, dus mocht je nog een oma/(oud)tante/buurvrouw hebben die ze kan breien, aanrader. maat 62 heb je pas wat later nodig, en dan is het vaak juist leuk om ervoor op pad te gaan, even lekker de deur uit met je kleintje. of online te shoppen. Een warme voetenzak voor in de maxicosi was hier ook een aanrader.
Het scheelt zo per baby. Ik had maar 2 pakjes in maat 50 gehaald, maar het bleek dat 56 veel te groot was, ondanks dat ze bijna 2 weken te laat geboren was. Dus daarna gewoon wat extra in maat 50 aangeschaft en kleertjes in 56 die klein uitvielen aangedaan (scheelt ook nog heel erg per merk!) In januari zou ik wel lekkere warme kleertjes kopen!