kleding in de nacht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BusyQueenBee, 23 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BusyQueenBee

BusyQueenBee Actief lid

25 sep 2015
    270
    0
    0
    Operator
    Twee hoog in Zuid
    Dames wat doen jullie je kleintje aan met dit weer in de nacht? Dochter van vier weken ligt vandaag in haar romper maar weet niet zo goed wat vannacht te doen. En qua deken, lakentje en fleecedeken zoals normaal?!

2. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Dochter van bijna 1 slaapt alleen in romper met 25 gr op haar kamer, als het onder de 25 is alleen romper en slaapzak

3. BusyQueenBee

BusyQueenBee Actief lid

25 sep 2015
    270
    0
    0
    Operator
    Twee hoog in Zuid
    Maar mijn meisje is pas 4 weken, dan kan ik dat niet doen toch?

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier romper, slaapzak, laken en deken.

Zonder deken/laken kan ze moeizaam in slaap vallen.
    Dochter is ook niet warmbloedig gelukkig.

Kijk wat voor jou goed voelt. Doe je haar avondslaapje iets aantrekken wat voor jou goed voelt. En check dan af en toe de temp. In haar nekje. Weet je gauw genoeg wat het beste is bij haar

5. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Misschien gewoon kleden zoals gewoon. Pyjama en slaapzak. Stel nou dat ze het koud heeft leg je er vanavond een dekentje bij over. Vannacht koelt het nog al af begreep ik. Morgen lijkt mij dat dekentje niet nodig. Maar goed misschien even voelen wanneer je bv gaat voeden.

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Hebben jullie een slaapzak zonder of met mouwen? mij lijkt het niet zo lekker slapen zonder mauwen en dan alleen een romper, kan zelf ook niet slapen als er niks om mij heen zit.

7. vd21

vd21 Niet meer actief

Ik zou romper aandoen met een dun broekje en dan onder laken+deken. Dan heb je laagjes die je eventueel uit/af kunt doen als het te warm is

Dochter van 1.5 jaar ligt in haar onderbroek en pyjamashirt met lange mouwen in een zomerslaapzak

8. BusyQueenBee

BusyQueenBee Actief lid

25 sep 2015
    270
    0
    0
    Operator
    Twee hoog in Zuid
    Maar dan ligt ze met blote armen, kan dat geen kwaad?

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Slaapzak zonder mouwen.
    Romper met lange mouwen. Op haar kamer is het 23gr.

10. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is hier 25 graden. En het koelt echt niet af..zoon slaapt alleen in een korte mouw romper met een dun lakentje over hem heen anders is het echt veels te warm.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Altijd zonder, ook in de winter. Anders heeft ze het veel te warm. Zonder slaapzak kan ze niet slapen. Nu alleen met romper, als het nog warmer wordt alleen luier.

12. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hier ligt ze (3 mnd oud) met romper (zonder mouwen) en zomerslaapzak met mouwen.
    En vannacht leg ik laken en deken erbovenop als het fris wordt.

13. iekjuhhh

iekjuhhh Lid

9 mei 2015
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hier onze meid van 7 mnd in romper zonder mouw en zomerslaapzak zonder mouw( puckababy) maar die van ons heeft het wel heel snel warm!! En kamertje is vrij warm. Gewoon af en toe controleren hoe het gaat;)

14. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    2jr en 3mnd, slaapt in luier en onderbroekje in dunne slaapzak. Als hij toch zwetend wakker wordt dan gaat de slaapzak ook nog uit. 28gr in zijn kamer nu. Zal de komende dagen nog wel oplopen.

15. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik zou haar in een rompertje onder een laken en dunne deken leggen, of in een zomerslaapzakje zonder mouwen. Maar in ieder geval nooit een fleecedeken gebruiken!! Fleece is kunststof en dat gaat erg broeien, veel te warm en gevaarlijk voor je baby. In bed mag je alleen katoenen of wollen dekens gebruiken, nooit fleece.

16. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Vorig jaar lag mijn kleine babytje in dit weer snachts in romper lange mouw met dekentje

17. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Ik zou je baby in een lange mouw rompertje leggen met een katoenen lakentje en een dun katoenen dekentje.
    Die van mij is bijna 15 maanden oud en ligt in een korte mouwen romper met een zomer slaapzak. Is 28 graden in zijn kamer

18. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Na 7 mnd ook nog wel zoekend qua kleding. Ze beweegt ontzettend, dus een slaapzak (zonder mouw) of broekje met sokjes in ieder geval. (Een laken/deken trapt ze af.) Romper met lange mouw. Eerst korte mouw, maar ze voelt 's nachts toch vaak best koel. Wij kunnen een laken/deken over ons heen trekken, maar die kleintjes (doen dat) nog niet. Gewoon regelmatig nekje en beentjes voelen en daarop reageren indien nodig.

19. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Toen onze dochter vorig jaar zomer was geboren had ze een romper met lange of korte mouw (afhankelijk van temperatuur) aan en een zomer slaapzak van Hema. Nu heeft ze ipv romper een pyjama met lange mouw en zomerslaapzak.

20. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn dochter bijna een jaar slaapt in een romper met spaghettibandjes in een slaapzak zonder mouwen.
    Een kindje van 4 weken zou ik nu een romper lange mouwen aantrekken en dan onder een dekentje of in een slaapzak zonder mouwen.

Deel Deze Pagina