Nee hoor, ik zou niet weten waarom Warm is vaak gevaarlijker dan koud. Kleine kinderen worden juist vaak te warm toegedekt waardoor ze in problemen kunnen komen. Als ze t koud hebben worden ze er meestal gewoon wakker van. Maar onder een deken gaat ze het niet koud krijgen hoor, wij zweten weg hier in bed, jij niet dan
De jongste van 9 maanden slaapt in een romper en T-shirt met korte mouwen. Onder een dekentje of lakentje wil hij sowieso niet slapen en met een slaapzak was te warm. Hij zweette na een paar minuten al, dus uit gedaan. Als hij het koud krijgt meld hij zich wel (heeft het snel warm dus zie ik niet snel gebeuren) Ik zou een romper met lange mouwen en een slaapzakje me korte mouwen doen. Ik neem aan dat ze later op de avond nog wel voor een voeding komt. Even haar nekje checken en eventueel een lakentje erbij doen als ze het koud heeft.
Hier is het 25 graden binnen, de jongste ( 7 weken) ligt hier in een romper met korte mouwen met een dun lakentje erover. Hij ligt in de wieg langs me te slapen als hij het te koud vind hoor ik het wel
Mijn dochter lag in de kraamweek in alleen een romper met korte mouw, maar dat was die hittegolf vorig jaar, op de dag dat het 40 graden was, had ze zelfs verhoging doordat ze zich te weinig kon afkoelen (ik was blij dat ik geen nieuwe kruiken had gekocht ). Nu ligt ze alleen in een pyama, zonder slaapzakje, want daarin heeft ze het veel te warm. Komende nachten denk ik alleen in een romper korte mouw, met een kort pyamabroekje. Ze heeft sowieso geen lakens en dekens in bed, die schopt ze toch weg....
Hier is het 23 graden Dochter 1,5 jaar draagt momenteel romper & zomerpyjama beide zonder mouwen en zomerslaapzak zonder mouwen Als het warmer dan 25 graden is enkel romper met slaapzak, ofwel pyjama en geen slaapzak. Ze slaapt prima met blote benen & armen, tis een zweterke.
Op die leeftijd deed ik volgens mij met warmer weer 's nachts een tshirt romper met een lakentje en katoenen dekentje. Het ligt aan de kamertemperatuur wat ik m'n dochter aantrek. Ze is bijna 13 maanden en vrij warmbloedig. Meestal is het zoiets: - 24-25 graden (zoals vannacht): mouwloze of tshirt romper + mouwloze zomerslaapzak. - 22-23 graden: mouwloze of tshirt romper + katoenen pyamashirt met lange mouwen + mouwloze zomerslaapzak. - 20-21 graden: tshirt romper + katoenen pyamashirt met lange mouwen OF alleen lange mouwen romper + pyamabroek + mouwloze zomerslaapzak. - 19-20 graden: tshirt romper + katoenen pyamashirt met lange mouwen OF alleen lange mouwen romper + mouwloze winterslaapzak. etc.