Hulp nodig, Baby 3 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jansje88, 22 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jansje88

Jansje88 Lid

23 jun 2012
    50
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje word aankomende week 3 maand, ik word echt gek van haar ze slaapt telkens maar 3 kwartier daarna huilt ze en stopt niet meer ik krijg haar niet meer in slaap, heel soms pakt ze haar speen en dommelt nog even weg. ik voed haar daarom maar om de 3 uur. ik moet dus telkens 2 uur rekken met een huilende baby.
    Ze krijgt daarom ook nog 7 voedingen (ze drinkt ook niet erg veel 100 tot 130 ml per keer) om 23.00 heeft ze de laatste voeding en om 3 uur komt ze alweer. en na de 3 uur fles s nachts huilt ze om het uur. :(

Heeft iemand tips? heb het gevoel dat ik de hele dag met haar bezig ben en de hele dag aan het voeden ben.
    of is dit het 12 weken sprongetje?

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    He, zwaar zeg. Moeilijk he, als je t niet weet!! Heeft ze ergens last van? Krampen, spruw?? Andere fles proberen wellicht?
    Het is logisch als ze zo weinig drinkt, dat ze snel weer komt. Als je haar dan een flesje weer geeft??
    Heb je al is een draagdoek geprobeerd?? Of een ergonomische draagzak? Was hier echt een uitkomst

Mijn zoontje had veel darmkrampen en was daarom zo onrustig. Hij heeft de eerste vier maanden bij mij of mn man gelegen, snachts ging t wel, maar ik gaf BV dus dan kon ik hem aanleggen bij onrust.

3. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Hoe gaat het boeren? Als ze zo overstuur is, kijk eens of er nog lucht dwars zit. Dit kan heel makkelijk in bed (laten zitten en zachtjes op de rug kloppen) of even op de buik leggen. Als je in haar kamertje komt en ze is duidelijk nog niet uitgeslapen, maak dan geen oogcontact en praat niet tegen haar (extra prikkels). Maar in de eerste plaats zou ik inzetten op (beter) laten boeren. Lucht in de maag = lucht in de darmpjes = krampjes = onrust, huilen. Het kan even duren voordat het effect merkbaar is, alle lucht in de darmpjes moet er immers eerst even uit.

4. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    En probeer te denken dat zij er niks aan kan doen, ze voelt zich ook ellendig. Kan je af en toe even weg, dat je man of ouders bijv op haar passen? Even naar de kapper, winkelen, lunchen met een vriendin?
    Zij voelt jouw stress ook, even er tussenuit doet wonderen!!

5. vd21

vd21 Niet meer actief

Geef je borst of fles?
    Spuugt ze ook en/of is ze onrustig?

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Helpt het om ernaast te gaan zitten na pakweg 35 minuten, je hand op haar buikje te leggen en haar zo meteen te sussen als ze wakker wordt?

7. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Oei, ik herken je verhaal!

Mijn dochtertje sliep ook altijd maar drie kwartier overdag en ging dan rond 21:00 naar bed. Dan kwam ze 's nachts om 3/4 uur en dan weer om 6/7 uur. Er waren ook weken dat ze na de nachtvoeding opeens niet meer verder wilde slapen en inderdaad elk uur huilde. Ik zat met mijn handen in het haar!

...en opeens was het over. Na de 12 weken-sprong werd het zoveel beter. Ze kon ook iets meer (zoals gericht iets pakken) en had minder krampjes, waardoor ze beter in haar vel zat. De nachtvoeding hebben we nog heel lang gehad (tot 7,5 maand kwam ze soms 1x en soms 2x per nacht), maar omdat ze veel relaxeder was en gewoon weer verder sliep, was dat veel beter te handelen. Nu is ze ruim 9 maanden en veranderd in een droombaby. Ze maakt nachten van 19:00 tot 8:30, wie had dat ooit gedacht ;) Overdag is ze super actief en ontwikkelt zich als een malle. Ze is gewoon een lekkere druktemaker en daarom was ze de eerste maanden waarschijnlijk zo gefrustreerd (naast de buikkrampjes).

Het enige wat je nu kunt doen is accepteren. Iedere drie uur voeden is op zich niet raar; ik hield altijd 2,5 uur aan als minimum overdag. De laatste fles rekte ik dan een beetje met badje en zo, zodat ze een stuk de nacht insliep. Het is even niet anders! Als medische oorzaken zijn uitgesloten (dus ze boert goed, heeft geen KMA of reflux, ...), is het "gewoon" het temperament van het kindje. Tenminste, dat hebben ze mij wijsgemaakt, daar ben je dan mooi klaar mee ;)

Succes ermee, ik weet hoe zwaar het is. Maar: het wordt écht beter!

8. Jansje88

Jansje88 Lid

23 jun 2012
    50
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ze heeft voeding voor reflux dat is dikker. In het ziekenhuis hebben ze liggend een echo gemaakt onder het drinken daar kwam uit dat er wat naar boven stroomde. Maar kon niet echt zeggen dat ze daar veel last van had. Soms heb ik echt het idee van ik probeer de normale voeding weer in de hoop dat dan de flesjes wel leeg gaan omdat het wat sneller leeg gaat.
    Ze ligt trouwens ook ingebakerd maar ze is altijd ontzettend aan het trappen en aan het wurgen zelfs in de pacco krijgt ze haar handen omhoog!. Krampjes weet ik niet dacht dat dat wel voorbij zou zijn met 3 maand? Draagzak heb ik maar dan moet ik echt de hele dag in beweging zijn anders word ze wakker. Soms als ze wakker word streel ik over haar voorhoofdje en word ze wat rustiger. Maar ze is erg beweegelijk. Dat van het boeren zou ik kunnen kijken of het helpt.

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je weet dat dikkere voeding soms net meer last creëert omdat het meer paniek veroorzaakt bij het omhoog komen? Volg je de andere leefregels qua reflux? Hoe lang duurt een voeding? Staat het bedje schuin? Etc.

10. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Probeer anders eens een Puckababy (mini) inbakerzak, dan heeft ze iets meer bewegingsvrijheid. Als ze lichamelijk erg onrustig is zou je ook eens informatie kunnen inwinnen bij een kinderfysio. Mocht je interesse hebben, heb ik eventueel ook veel informatie voor je. Mijn dochter is ook onder behandeling van een kinderfysio geweest ivm motorische onrust.

11. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik zou haar laten nakijken op het consultatiebureau en daar je zorg bespreken

12. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Huilt ze dan na die 45 min 2 uur lang tot de volgende voeding?

13. Jansje88

Jansje88 Lid

23 jun 2012
    50
    0
    6
    NULL
    NULL
    Woon in duitsland dus mag helaas niet naar het cb. Dan zou ik een afspraak moeten maken bij de kinderarts.

14. Jansje88

Jansje88 Lid

23 jun 2012
    50
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ze heeft deze voeding sinds ze 5 week is. Ik weet eigenlijk niet beter dus. In het ziekenhuis adviseerden ze het. Haar bedje staat op 3 boeken. Na de voeding zit ze nog wel rechtop maar vaak gaat ze gelijk haar bedje in omdat ze dan al lang wakker is. Maar inslapen is nooit een probleem.

15. Jansje88

Jansje88 Lid

23 jun 2012
    50
    0
    6
    NULL
    NULL
    Niet hellemaal hoor. Is heel verschillend soms laat ik haar in haar bedje en doe steeds de speen in maar gaat niet echt slapen. Of mee naar beneden op schoot of in de schommelstoel. En soms geef ik maar de voeding weer eerder. Soms is het ook maar een uurtje wat ik moet rekken

16. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier ook zoiets mee gemaakt. Erg onrustig meisje. Pacco doeken wurmde ze zich ook uit. Amper slapen, huilde/ krijsde verschrikkelijk. Opgenomen geweest met de eerste mededeling dat het niet anders was. Gelukkig geloofden anderen daar niet in. Heel medische team om haar heen. Eerst hero baby allergie care gehad. Hielp iets maar na een tijd werd het weer erger. Sinds de eerste fles nutramigen geen vuiltje meer aan de lucht. Geen kma of lactose intolerantie?

17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja maar de voeding wordt pas na een tijdje zuur, en begint dus ook pas na een tijdje pijn te doen bij het terugstromen... Ik denk dat je het echt in de hoek van refluxissues moet zoeken. Terug naar de basis: de leefregels nauwgezet opvolgen.

18. Jansje88

Jansje88 Lid

23 jun 2012
    50
    0
    6
    NULL
    NULL
    En ook weer normale voeding eens proberen?

19. Jansje88

Jansje88 Lid

23 jun 2012
    50
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ze krijst niet de hele dag. Ligt vaak ook 3 kwartier gewoon in de box te spelen en lacht veel. Zit verder niet in de familie kma enz. Vorige week is ze naar de opvang geweest. Ze vonden haar een tevreden meisje totdat ze de fles kreeg.

20. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    282
    63
    Hier een dochter die even oud is en met dezelfde problemen.

Zij heeft sinds 2 weken speciale voeding zonder koemelk en we hebben een ander kind.

Ook zij wurmde zich uit een pacco doek (nog gevaarlijk ook want het ging strak tegen haar keel zitten)
    Zij heeft ook erge reflux, gewone pitmeel kon ze niet tegen. Ze heeft nu biologische.

Ze had weinig symptomen van kma, en het komt ook niet in onze familie voor.
    Ze was erg onrustig, had vaak pijn en kon daardoor niet goed slapen.
    Ook had ze problemen met haar darmen, veel krampen en ze was steeds verstopt.

Nu met de andere voeding gaat het veel beter. Ze lacht veel meer, slaapt veel meer en is niet meer zo onrustig.

Deel Deze Pagina