Kleding inleveren voor korting

Discussie in 'De lounge' gestart door tatie, 27 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Durf het bijna niet te schrijven, maar ik heb zelfs meerdere kledingstukken die ik nog niet hebt gedragen. Hele leuke zomerjurken gekocht, maar ja. Het weer zat niet mee. En dan bestaat de kans dat het volgend jaar te groot is. Nu wel steeds kleiner hoor, het afvallen gaat nu niet mee zo snel.

Maar voordat jullie van alles gaan roepen, ik geef altijd veel kleding weg.
    Er zijn speciale FB groepen voor mensen met een klein budget.
    Hier heb je zonder honger naar bed Walcheren Officieel alleen voor eten. Maar een oproep levert je binnen 15 minuten minstens 5 reacties op. En dan haal ik de advertentie weg.
    En ik vraag altijd, pas het niet, niet je stijl. Geef de kleding door aan een ander.

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.027
    14.683
    113
    Vrouw
    Voor een kersttrui vind ik hem leuk:D

Niet zo'n standaard gebreide trui met rendieren;)

Mamafiets vindt dit leuk.
  3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Nou precies dit! Dan baal ik al. Als je het 7x draagt heb je teveel zooi.

Zelfs zoon die blijft groeien als een malle draagt het vaker dan 7x.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Haha mijn echte uitzondering is mijn trouwjurk. Dan is 1x al genoeg.

Moet zeggen dat ik wel iets van miskoop heb gedaan maar als het echt niks is maak ik er wat anders van en is het nog niet zonde.

5. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Mijn trouwjurk heb ik zelf gemaakt. En heeft een cocktail jurkje en een overrok. Die rok kan los aan naar een gala met een mooie top, of over het cocktail jurkje. En het cocktail jurkje heb ik dus al naar meerdere bruiloften en feestjes aangehad. Matcht super mooi met het pak van mijn man, want die komt uit dezelfde fabriek.

Maar een klassieke witte trouwjurk zou bij mij ook 1x zijn en niet zomaar weg gaan:D

Heb wel 2 galajurken, waarvan er 1 nog niet zo vaak gedragen is. En zal na de bevalling flink aan de bak moeten om daar weer netjes in te passen :o: die andere rekt mooi mee tussen maat 36/38/40.

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Knap dat je dat kan! Ja ik heb ook nog een broek liggen wat nu niet past:oops:

7. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Nou, bij het pak van mijn man ontstond zo veel stress dat ik 3 weken voor de bruiloft riep "hier heb je mijn creditcard, koop maar iets, maakt niet uit wat het kost". Naaileraar heeft me toen echt gered. Samen in 2 dagen een heel nieuw jasje gemaakt. Want er zaten deuken in zijn mouwen. En niemand had het waarschijnlijk gezien. Behalve ik. Op elke foto :roflmao::o:

Daarna de naaimachine alleen nog aangeraakt voor het zelf maken van kussenslopen :D

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Haha toch zonde eigenlijk! Klinkt als meer talent dan gemiddeld.

9. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Even snel, want oudste dochter en ik gaan vandaag een dagje winkelen in een andere stad :). We hebben gisteren vijf plastic tassen ingeleverd bij hm. Blijkbaar is dat ook meteen de Max per maand, dus dat kwam toevallig mooi uit. En voor elke tas heb ik een digitale voucher van 15% korting op 1 item gekregen in de app.
    Enige wat ik in de snelheid ((het was een kwartier voor sluitingstijd) niet helemaal mee kreeg is of je dan ook vijf keer moet afrekenen als je toevallig vandaag 5 stuks bij de hm zou willen kopen. Lijkt me niet toch… :rolleyes:

10. Omaaatje

Omaaatje Niet meer actief

Ja dat moet in 5 sessies ja... ook als je online winkelt.
    En idd 5 tassen is de max.

11. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.896
    5.848
    113
    Vrouw
    Voor mensen die er in geïnteresseerd zijn; jaarlijks wordt er wereldwijd 100 miljard kleding stukken geproduceerd, wereldwijd, en elk jaar gooien wij wereldwijd 92 miljard kledingstukken weg. De cijfers voor Nederland heb ik helaas niet. Slechts 15% van die kledingstukken worden gebruikt in de tweedehands kleding sector. De rest verdwijnt naar Oa Ghana. Daar zijn enorme bergen textiel afval. De mensen daar proberen dit weer te verwerken maar komen om in het textielafval dat maar blijft komen. Kledingstukken met een aandeel polyester kunnen heel slecht hergebruikt worden.
    Daarnaast wordt de kwaliteit van kleding steeds slechter, waardoor kleding minder vaak gedragen kan worden. Ook stelen bedrijven als Shein, temu etc ontwerpen van kleinere bedrijven, dus daar zit ook een probleem. Dan heb je nog de mensen die je kleding maken, die veel te weinig betaald krijgen en veel te veel uren werken.
    Ik bedoel het niet belerend maar denk alsjeblieft goed na of je een kledingstuk echt leuk vindt, veel gaat dragen en de kwaliteit goed is!

Syane, Suzy85, Ysabella en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Saartje33 vindt dit leuk.
  13. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Het zijn member days bij HM op alles 20% korting bij aankoop van €40. Dat is voordeliger. Kan ook via de winkel. Open je app maar voor de voorwaarden.

14. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.395
    30.706
    113
    Vrouw
    Ja zo'n broek heb ik ook. Net te krap gekocht. Maar ik was zo lekker bezig met afvallen. 3 keer gedragen of zo en toen kwam sinterklaas.... en kerst ....

En nu ligt ie achterin de kast te wachten tot het eindelijk gelukt is genoeg af te vallen. :roflmao::roflmao:

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Nou precies dat:oops:

Deel Deze Pagina