Melkkies en wortel

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Malika1989, 13 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Goedenavond,

vandaag stond het trekken van een melkkies van mn 8 jarige op de planning. na uur wringen en duwen,hebben ze alleen de bovenste laag eraf kunnen halen en de wortels zitten er nog in want kreeg het gewoon niet eruit. Ellende voor het kind! Hij heeft er gelukkig geen last van, maar wat is wijsheid?

De tandarts wilt volgende week toch de wortels eruit halen en nog steeds geen garantie dat het gaat lukken. Wil mijn kind aan de ene kant geen trauma laten oplopen maar willen natuurlijk ook geen ontsteking.

Ik las dat de wortels van een melkgebit in het lichaam worden opgelost. De volgende kies staat al zowat klaar om door te komen.
    In de bijlage foto van vandaag. Op de foto is te zien dat ze de wortel door midden beetje had gezaagd.

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Geen foto zichtbaar

3. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Dat is gek! hier nogmaals.

53B51378-B214-4E6C-A477-E5F593FC7435.png

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik ben geen tandarts, maar er is niet echt heel veel wortel meer over. Je zou denken dat het lichaam dat zelf wel op kan lossen.
    Waarom moest de kies getrokken worden?
    Als deze rot was, dan zou ik de wortel ivm ontsteking mogelijk idd toch laten verwijderen. Als het een andere reden was zou ik mogelijk afwachten en kijken wat het lichaam zelf doet

5. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Was de kies ontstoken? Dan zou ik hem er denk ik toch uit laten halen. Net wat @merah schrijft, je hebt dan denk ik wel meer kans op een ontsteking.

Hoe willen ze dat dan eigenlijk gaan doen? Het tandvlees opensnijden ofzo? Want het lijkt mij dat je met een tang zulke puntjes niet makkelijk kunt pakken en er aan trekken.

Deel Deze Pagina