Wanneer zijn voeten zo’n beetje uitgegroeid?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MamavanLieverd, 4 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Niet dat het superveel uitmaakt natuurlijk, maar het zou wel superhandig zijn als de voeten van mijn zoon bijna uitgegroeid zijn, want dan komt hij op dezelfde maat uit als mijn man (alleen een tikje breder). Het is heel lastig om met mijn zoon te winkelen (beperking) en het zou gewoon handig zijn als man schoenen kan passen (toevallig had ik wat schoenen besteld en 1 paar was wat breed voor man en die lijken inderdaad prima voor zoon).

In ieder geval zeggen een hoop websites dat voeten van jongens meestal stoppen met groeien tussen 14-15 jaar (als ze in de puberteit zitten en aan hun lengtespurt zijn begonnen) en andere websites zeggen dat ze pas stoppen na de lengtespurt. Ik neig naar de eerste uitleg, omdat dat logischer zou zijn qua maat van mij en man (ik heb heel gemiddeld maat 39 en man maat 43, wat ook gemiddeld is, maar voor zijn lengte klein. Ik zou voor zoon dus vergelijkbaar verwachten).

Dus, op welke leeftijd waren de voeten van jullie kinderen uitgegroeid? (Volgens dezelfde websites zou dus voor meisjes gemiddeld de voeten tussen de 12-13 (puberteit en begin lengte groeispurt) of pas na de lengtespurt uitgegroeid zijn).

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Geen idee of er wat over te zeggen is. Mijn oudste dochter (13) heeft al een hele tijd maat 40. De groeispurt heeft ze volgens mij ook al een hele tijd geleden gehad. Maar lastig te zeggen of haar voeten al uitgegroeid zijn natuurlijk, dat zal over een paar jaar moeten blijken.

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Ik las laatst nog 21 toen ik er naar zocht. Zou ook best kunnen. Voeten van zoon van ruim 15 groeien in elk geval nog wel, maar hij zit wel pas aan het begin van de puberteit, is vrij laat. Dochters voeten lijken gelukkig iets minder hard te groeien. Mijn zoon is mij allang voorbij (41) met maat 45-46, maar man nog niet met 47-48.

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ja, ik lees ook verschillende dingen.
    Jouw zoon is ook nog niet zo lang toch, moet zijn groeispurt toch nog maken? Mijn zoon is in zijn lengte ook zeker nog niet uitgegroeid, maar is het afgelopen jaar al wel enorm de lengte ingeschoten.
    Het maakt ook niet zoveel uit, we merken het vanzelf wel. ;)

suus1983 vindt dit leuk.
  5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Mijn 17 jarige neef, die laat in de puberteit kwam en nog aan het groeien is, zegt dat zijn voeten al wel zijn uitgegroeid (maat 44).

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    In mijn ervaring gaan eerst voeten (en handen) 'de lucht in' voordat de groeispurt echt komt en de voeten zijn als eerste klaar.
    Mijn dochter van 14 jaar heeft nu ruim 1,5 jaar dezelfde maat (groeispurt tussen 11-13 jaar gehad).
    Mijn zoon van 16 jaar heeft nu ruim 1 jaar dezelfde maat (groeispurt tussen 14-16 jaar zover ik kan beoordelen). Ik hoop dat hij klaar is, aangezien het nu maat 46 is (net als papa) en dat in winkel al lastiger is...

owly en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Nee mijn zoon is nu 1.70, dus moet nog wat bijkomen. Haha, ja merken het idd vanzelf, al is zoon zelf wel blij als het stopt denk ik. Nu al op 46 en dat is toch niet helemaal in verhouding met 1.70 qua lengte.
    Maar hij zit idd pas beetje aan het begin, al is hij afgelopen jaar best al wat gegroeid.

Deel Deze Pagina