zoon bijna 15 maand en nog niet optrekken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by lovelevi, May 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lovelevi

lovelevi Lid

May 6, 2014
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik maak me een klein beetje zorgen. In de grove motoriek is mijn zoon van bijna 15 niet zo snel. Dat Is helemaal niet erg.. maar begin me nu toch wat zorgen te maken. Hij kroop 2 weken voor zn verjaardag. En gelijk kon hij toen ook tot knieën optrekken. Maar het optrekken tot staan, lijkt maar niet te komen. En stappen aan de hand doet hij nu heel klein beetje, maar wel met volledige steun.. wel kan hij best lang tegen bijv. Een tafel aan staan als je hem zo neerzet. Hij zal alleen bijv. Niet zijn voeten recht zetten als hij met 1 voet wat 'krom' staat.

Moet ik mij zorgen gaan maken?

2. KimK

KimK Niet meer actief

Als je je zorgen maakt kun je natuurlijk altijd eens langs de fysio. Die kunnen dan precies zeggen hoe of wat. Er zullen hier natuurlijk genoeg gaan reageren met jaaaaa mijn kind deed dat al met 8 maanden blabla. Maar ik denk dat je voor goed onderbouwd én deskundig advies dit het beste kan voorleggen aan een fysio.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

In dit geval zou ik ook kijken voor fysio maar of het noodzakelijk is? Bellen kan altijd.

Hier kreeg ik de tip van de fysio om al het speelgoed hoog te leggen. Alles dus maar dan ook echt alles :p. En hem dan zo lokken.
    Heb je de box nog staan? Aan de buitenkant van de box wasknijpers hangen op verschillende hoogtjes, van die kleurrijke. Misschien als hij speelt en naar de box toe kruipt hij die wasknijpers wel wil nemen.

Stappen aan de hand zou ik nog niet doen of beperken tot minimaal als hij het leuk vind. Geen 5 stappen voorruit gaan als hij er nog niet helemaal klaar voor is.

Dus speelgoed hoog leggen en hem zo lokken, beetje helpen zodat hij kan leren hoe het moet en wat zelfvertrouwen erin krijgt. Hier trok hij zich in het begin alleen op aan zijn zetel/stoel. Dat vertrouwde hij genoeg en pas na 2 a 3 weken begon hij het stilaan ook op andere plekken te doen.

De tips van de fysio werkten hier wel niet maar misschien wel bij u :) het enige waarmee ik hem kon lokken was zijn speen en knuffel
    En mannen zijn nu eenmaal langzamer als vrouwen :p

Share This Page