Sinds enkele weken heb ik aan een voet zeer droge schrale huid. Het is ook dik, maar geen jeuk of pijn. Ik heb al met verschillende cremes zitten smeren, maar het wordt niet beter. Sind enkele dagen doe ik er cortisoncreme op. Heeft iemand een idee wat dit is? Het is geen eelt, er komt geen schoen aan mijn enkel omdat ik meestal slippers draag of op blote voeten loop.
Dat heb ik ook weleens, volgens mij gewoon droge huid. Wat helpt is na het douchen goed wrijven om een soort scrub te doen, werkt vind ik beter dan scrubcremes, en daarna goed insmeren, ik vind handencreme fijn want het is vaak dikker en voedender dan bodylotion. Paar dagen later weer, en zo tot het weg is. Zo heeft het hier altijd gewerkt om het weg te krijgen
Dit lijkt mij geen eczeem. Ik heb al een paar keer eczeem gehad en dit ziet er veel anders uit + jeukt ook echt ! Ik zou idd ook eerder denken aan een te droge huid of iets anders.
Eucerin creme met ureum erin! Werkt ongelofelijk goed tegen droogheid, keratosis pilaris en psoriasis. Bij de apotheek vrij te verkrijgen en de prijs valt reuze mee!
Denk je dat die crème ook bij zulke uitslag helpt? Het is waarschijnlijk eczeem maar ik zit al aan de tweede crème van de huisarts en het lijkt maar niet te helpen. Het brand en jeukt.
Jammer! Misschien moet ik het dan gewoon even aan de apotheker vragen, die hebben er vaak ook wel veel verstand van. Ik zit elke twee weken bij de huisarts om te kijken of de creme aan slaat. Heb het nog nooit eerder gehad, alleen sinds de zwangerschap zit het er plotseling.
Die droge plekken op de enkel heeft mijn dochter van 13 jaar ook, zit ook geen schoen tegenaan, inderdaad droge huid, we doen er niet zo veel aan want we vergeten het iedere keer weer
ik heb zulke plekken op beide enkels gekomen nadat mijn sokken nat waren na een fietstocht. eczeem crème werkte niet maar nestosyl wel.