Als dit nog een reactie is op mijn post, dat is niet wat ik zeg! Iemand van 80 kan er netter uitzien dan een 20 jarige. Ook zeg ik niet dat een organisatie daar hun beleid of regels op kan baseren.
Maar dat gaat om veiligheid en kan je toch niet vergelijken met of het wel of niet netjes genoeg is? Op mijn werk zijn ze ook heel streng qua kledingregels, maar dat is ivm hygiëne.
Vinden jullie, met inachtneming van de regels wbt jurklengte en bedekte schouders enzo, een eigen stijl op kantoor kunnen? Dus bv vintage jurken oid. Ik zie dat weinig, maar ik houd er zelf wel van.
Klopt inderdaad. Nu ik dit lees ben ik zo blij dat ik ervoor gekozen heb om nooit meer een toga aan te hoeven
Oef, een panty in de zomer. Zal vast fijn zijn op een kantoor waar de airco flink blaast. Ik sta in een grote verlichtingszaak. Is het nu al bijna niet te doen, laat staan volgende week met 35+ graden. No way dat ik daar in een panty ga staan. Dat wordt een net zomerjurkje zonder mouwen met leuke sandaaltjes eronder! Met al die lampen die daar aan staan en een hoop ramen wordt het snel een sauna daarbinnen. Hebben gelukkig steeds meer LED, maar ook nog een hoop gloeilampen die eerst nog "op" moeten. En geen airco..
Het is ook een hele lastige en gevaarlijke discussie. En of je nu naar kantoor gaat of het strand, bij je kledingkeuze moet je altijd kijken naar wat bij jou en je lichaam past. Een twintiger in een luchtig zomerjukje kan er heel leuk en net uitzien. Maar als mijn moeder datzelfde jurkje (in haar maat) gaat dragen dan lijkt het nergens naar. En als die twintiger mijn moeders driekwart broek met bloesje gaat dragen dan lijkt ze een ouwe vrijster (kan de stijl niet echt goed omschrijven, maar geloof me.... Dat wil je voor je 60e niet aan) Je kunt er geen regels op maken. Maar even in de spiegel kijken voor je van huis gaat lijkt me een goed idee. Zelf ben ik nu onderweg naar kantoor. Ik draag een zomerjurk met korte mouw en een simpel plat sandaaltje met dichte neus. Bij ons informele sfeer, dus je komt alles tegen van teenslippers en veel te korte rokjes tot mantelpak en spijkerbroek met shirt.
Ja leuk! Ik draag graag vintage/rockabilly stijl! Bij ons op kantoor kan dat ook wel gewoon. Ik kan me voorstellen dat het in een advocatenkantoor niet kan. Over het algemeen ben ik heel ruimdenkend in wat je aan moet kunnen naar kantoor. Mijn enige criterium is dat het de samenwerking tussen collegas niet moet belemmeren. Wij zitten soms urenlang samen aan een bureau, en dan is het prettig als iemand een beetje verzorgd, zakelijk eruit ziet. Ik zit dan liever niet naast een man met bleke harige blote benen en een hemd aan waardoor zijn okselhaar heenenweer danst in de luchtstroom van de airco Omgekeerd kan ik me voorstellen dat het voor mijn (mannelijke) collegas minder prettig moet zijn om naar zwabberende vrouwenborsten en verwassen bh-bandjes te staren.
Vandaag is het heerlijk op het werk. Wij hebben geen airco, dus iedereen is voorbereid We hebben hier alles rondlopen, van jurkjes over bermuda's voor de mannen, flipflops en toch een enkele diehard met jeans en gesloten schoenen. Ik doe zo meteen mijn schoenen uit en dan is het blote voeten voor de rest van de dag Heerlijk dat iedereen hier gewoon zijn of haar zin kan doen.
Bij ons ook een informele sfeer op kantoor. Sommige mannen komen in 'pak' (lees: pantalon, overhemd, geen compleet pak dus) en soms gewoon spijkerbroek met t-shirt. Vrouwen wel wat minder casual maar ook genoeg spijkerbroeken met semi nette topjes etc, hoge hakken zowel als sneakers en sandalen hier bij vrouwen. Ikzelf draag vandaag een off the shoulder jurkje, los zittend met een riem (vond het anders teveel beach look), tot net boven mijn knieen met daaronder sneakers. Kan prima! Genoeg vrouwen die gewoon in broek met blouse zijn gekomen, andere hebben knielengte rokjes aan of lange zomerjurken. Slippers vind ik wel echt een no-go. Manlief werkt in pak en al, hele formele sfeer, arme stakker
Ik ook! Hier zie ik dat ook veel hoor. Zolang je maar bijvoorbeeld aan lengte van de kleding denkt etc (ik vind blote schouders best kunnen als je het netjes houdt) kan het gewoon!
Hier vaak jurkjes met driekwartsmouwen tot of net boven de knie. Geen panty met dit weer. Echt absoluut niet!
En dan wel wat nettere jurkjes. Geen super nauwsluitende jurken. Als die tot boven de knie komen vind ik het nl al weer anders staan dan wanneer je een A-line jurk (of gewoon een recht model) tot boven de knie hebt. Een variant hierop heb ik nu aan: Dit vind ik qua lengte i.c.m. hoe nauw die aansluit dan weer niet geschikt voor kantoor.
Oh en geen open schoenen aub. Gewoon nette, luchtige dichte schoenen. Bijv. TOMS, loafers, (platte) pumps of ballerina's. Maar dat hangt wel per kantoor af. Hier wordt dat echt niet gewaardeerd. Ik zie bijv. mensen in andere functies wel eens met spaghettibandjes en slippers. Ik denk dat ik direct naar huis wordt gestuurd
Helemaal mee eens . Dat is ook precies wat ik bedoel. Als iemand zich kleed naar zijn/haar lichaam, leeftijd en persoonlijkheid is het al snel goed en verzorgd.