Kleding keuze

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MSL12, 10 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    Team zelf kiezen.
    Tot een bepaalde grens uiteraard. En idd. Ik betaal, dus er zit dan ook een grens aan het bedrag wat eraan uitgegeven kan worden.

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.826
    3.612
    113
    Mijn jongens boeit het totaal niet, daar leg ik gewoon kleding voor klaar. Maar veel spannender dan een spijkerbroek met een shirt/trui/vest/hoodie wordt het niet, dus ik zie niet zo snel ontzettende discussies ontstaan. Ik hou niet van sportkleding als normale kleding (voetbaltenues, trainingspakken), dus die krijgen ze van mij alleen als ze gaan sporten of buiten spelen aan. Als ze zelf heel graag een bepaalde print op een shirt willen maakt mij dat echt niet uit.

Mijn dochter is nog jong, maar daar heb ik al wel eens discussies mee. Dan leg ik een leuk setje klaar en wil ze altijd even net een ander shirtje of zo. Meestal wil ze iets ‘waar ze mee kan dansen’ (dus een zwierig rokje of jurkje of zo) en bij voorkeur alles roze :rolleyes:. Maar ik koop natuurlijk wel nog alles, dus ze mag kiezen uit wat er in haar kast hangt. Als ze straks zelf wil gaan kopen dan heb ik de volgende regels (gelden ook voor broers): het moet passen, schoon en heel zijn, en niet ordinair of asociaal (naar mijn maatstaven;)).

3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik heb de strijd over kleding maar opgegeven, lol. Allebei de kids hebben een totaal andere smaak en een andere smaak dan ik. De ene draagt altijd lompe kleding en de andere juist overdreven hippe, blote dingen. Ik geef ze geld en ze mogen zelf hun eigen kleding uitzoeken (regel is alleen dat ik niet betaal voor belachelijk dure merken). Mijn smaak voor hen is echt totaal anders dan wat ze zelf kiezen, maar dat had ik vroeger ook met mijn moeder. Zal wel een generatie ding zijn. Ik ben sowieso niet heel erg van de mode, dus ik heb geen flauw idee wat "in" is.
    Onze scholen zijn vrij streng over wat je wel en niet mag dragen en de oudste is al een keer naar huis gestuurd, omdat ze iets te bloots aan had. Ik vind dat haar eigen verantwoordelijkheid. Ze weet dat ik persoonlijk dresscodes onzin vind, maar dat ik het niet de moeite waard vind om de strijd met school aan te gaan. Soms moet je je maar gewoon aanpassen aan onzin in de maatschappij. Dus als zij per se bepaalde kleding tegen mijn advies in wil dragen, dan draait ze zelf ook maar voor de consequenties op.

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik kan me nog levendig herinneren hoeveel hekel ik had aan de 'bemoeizucht' van mijn moeder ;), ik laat kinderen echt vrij in wat ze willen dragen. De oudste en en vooral jongste zijn ook letterlijk (erg) gevoelig voor bepaalde stoffen, texturen, hoe strak het zit etc. En bij hun speelt ook heel erg mee dat ze het zelf moeten kunnen aantrekken (ze kunnen bijvoorbeeld niet strikken, dus alle broeken met touwtjes die je moet aantrekken bij taille vallen af).

Mijn zoon loopt dus vooral in trainingsbroeken, T-shirts en Hoodies en sneakers. (eigenlijk best normale jongen van 16 :cool:) Ook draagt hij regelmatig het T-shirt over de hoodie omdat hij de opdruk van T-shirt mooier vindt.

Mijn oudste dochter heeft heel conservatieve, saaie smaak :p. Wijde spijkerbroeken, geen prints (en dan ook echt geen!), rustige kleuren (veel blauw, zwart en grijs) en nooit decollete eerder turtle neck. Ze vindt iets al snel te diep, terwijl ik denk ziet er leuk uit.

Mijn jongste leeft in leggings, hoodies en trainingsbroeken, vaak in felle kleuren en drukke prints. Sommige rokjes mogen nog.

5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    En @MSL12, inmiddels al ergens een tussenweg kunnen vinden?

MSL12 vindt dit leuk.
  6. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Hier kiezen ze zelf, maar ik bepaal wel of iets passend is voor een situatie - je gaat bv niet met een blote buik in de kerk zitten (komen we 2x per jaar ofzo, dus dat zit qua ‘wat is passend?’ ook niet zo in hun systeem). En het moet veilig zijn, dus bv met een wijde jurk in een boom klimmen vind ik niet handig.
    Zelf uitkiezen vinden ze heel leuk :)

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik moet wel zeggen dat ik mijn oudste dochter weleens thuis heb gehouden toen ze met een outfit de deur uit wilde gaan. Was wel naar de feestweek maar ik vond het gewoonweg ordinair. Een veel te kort spijkerbroekje met daarop een blouse met teveel inkijk. Ze kon toen kiezen, of ze zou iets wisselen dus boven wat uitdagender met daaronder iets fatsoenlijks of andersom maar niet allebei uitdagend en anders kon ze mooi thuisblijven.
    Een heel gedoe maar uiteindelijk koos ze eieren voor haar geld. Ze ging de deur uit met een zware skort en daarop een mooie haltertop, heb nog even gecheckt of ze niet iets andere meenam om zich alsnog te verkleden ;)
    Daar zit bij mij dus wel een grens en ik moet zeggen dat ze nu alweer een jaartje ouder is en dat ze nu nog maar zelden heel uitdagende kleding draag, soms wel wat bloter maar wel heel stijlvol. Leuk dat dit dan toch ook weer even een fase is.

8. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Ja ze heeft de broek gewoon gehouden en ze heeft hem al vaak aangehad haha.

9. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Hier mogen ze zelf kiezen. Ze dragen niks wat ik kies, dus ja om ze nu bloot naar school en opvang te sturen. Ze hebben hun eigen smaak en mening en dat moedig ik verder ook wel aan! Zij moeten het dragen dus zich er comfortabel in voelen.

10. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Ze is er in elk geval wel blij mee :D

Deel Deze Pagina