Hoeveel kleding en schoenen hebben jullie kinderen? (per maat) - 7 broeken/longsleeves - 2 jassen - 5 vesten/shirts - 6 pyjama's - 7 rompers kort/5 lang - 9 paar sokken Hoe vaak koop je wat nieuws? Wat geef je uit aan kleding? - Ik koop in de uitverkoop. En als ik het niet in de uitverkoop heb weten te vinden dan koop ik het zodra ik het nodig heb bij de zeeman. Ik begon met veel tweedehands. Maar omdat we de kleding ook netjes genoeg voor de tweede willen hebben ben ik overgestapt naar nieuw. Gemiddelde prijs: longsleeve 3euro, Broek 3-6 euro, shirt 2 euro, vest 5-7 euro, winterjas 15 euro. Waar koop je vaak? -Hema Koop je bepaalde stijlen, kleur, etc? -Veel effen kleding, niet teveel poespas. Vooral blauw/zwart/grijs
Uh veel? Net als m'n eigen kast! Zoontje is 16 maanden en heeft wel 5 joggings, 7 spijkerbroeken, 3 gewone broeken en veel truien en longsleeves. Wat vesten en bloesjes, twee jassen. Wel maar 1 paar scjoenen omdat hij nog niet zo heel lang loopt en snel groeit. Ik wissel af tussen Hema, H&M , Zeeman en Wibra of Primark en next maar ook veel Z8, tumble & Dry, vingino , name it en noppies. Schoenen shoesme. Ik koop wat ik leuk vindt wanneer ik dat nodig vindt.
Hoeveel weet ik niet precies, in ieder geval ruim voldoende haha. Ik koop het meest bij Next, H&M, Zara, C&A en soms Hema of Wibra/Zeeman. Bij kleding vind ik het merk niet belangrijk, bij schoenen echter wel. Haar schoenen nu: - laarzen Shoesme - laarzen Hush Puppies - schoenen Develab - 2x schoenen Skechers (voor erbij) - Converse/All Stars (voor erbij) - gymies Zara (voor erbij)
Kleding koop ik gewoon bij H&M, C&A, primark, zeeman etc. Zo lang dragen ze het toch niet en ik vind het gewoon niet nodig om hele dure kleding te kopen. Van schoenen wil ik wel persee merk omdat ik merkloos niet zo mooi vind, vooral voor jongetjes. Verder hebben ze allebei genoeg in dd kast hangen maar ik weet echt niet precies hoeveel van wat ze hebben.
Hoeveel kleding en schoenen hebben jullie kinderen? 8 broeken, 2 trainingsbroeken, 15 longsleeves, 4 overhemden, 3 vesten, 2 paar sneakers, regenlaarzen, snowboots, crocs, 2 winterjassen...ongeveerplusminus Hoe vaak koop je wat nieuws? Wat geef je uit aan kleding? Kan 3x in de week ergens mee thuis komen maar ook een maand niks kopen, loop vaak ergens tegenaan Waar koop je vaak? H&M, Wibra, Zeeman, Hema Wat vind je fijne merken? Ben niet van de merken, bovenstaande winkels vind ik prima kleding hebben en vind 10 euro voor een broek een mooie prijs...duurder zie ik er vaak echt niet aan af en hij is volop in de groei dus zonde van het geld dan. Koop je bepaalde stijlen, kleur, etc? Casual, stoer, netjes, diverse kleuren
Geen idee hoeveel kleding en schoenen ze hebben, redelijk veel. Ik koop iedere maand wel kleding, maar heb geen vast bedrag wat ik er aan uitgeef. Ik koop overal en nergens, vooral veel op internet, want dan kan je net zo lang zoeken tot je het gevonden hebt. Ook koop ik wel eens dingen over van mensen die ik ken met oudere kinderen. Ik koop best veel merkkleding (Mim-pi, Stones and Bones, Someone, Br@nd, Ninni Vi, Moodstreet, enz.), maar ook H&M, V&D, C&A en Wibra ed en ik maak zelf ook wel eens wat. Ik koop niet echt een bepaald soort kleding, behalve dan jurkjes en kleurrijk, want dat dragen ze het liefst. Toen ze nog klein waren, kocht ik meer goedkope kleding, nu probeer ik toch meer voor kwalitatieve kleding te kiezen. En dat is niet altijd per sé merk (Quapi vind ik bv. van veel mindere kwaliteit dan de meeste dingen van de Wibra). Ze dragen alles nu zo lang, dat het fijn is als het langer mooi blijft. En sommige dingen van de oudste gaan nog door naar de jongste (al is dat veel minder dan ik dacht, ze lopen niet gelijk qua seizoen, hebben een heel ander postuur en zijn gewoon heel verschillende kinderen).
Hier van alles door elkaar: CenA, HenM, Zeeman, Hema vind ik nu nog prima merken. Hij is er zo weer uitgegroeid. Soms koop ik wat bij Next Direct, maar die maten vind ik daar heel wisselend en terugsturen vind ik gedoe. Ik koop ook wel Sergeant Major, een Frans merk dat wat duurder is, maar er is regelmatig uitverkoop of een leuke actie. Schoenen zijn wel erg prijzig. Zijn winterschoenen zijn van Trackstyle, 95,- waren die. Maar ik vind schoeisel erg belangrijk, hij moet nog zn hele leven op deze voetjes lopen . Daarnaast draagt hij binnen leren slofjes en hij heeft twee paar regenlaarzen voor plassenstampen . Qua aantal: stuk of 12 longsleeves, 3 sweaters, 2 vesten, 4 spijkerbroekjes, 2 thermobroeken, 2 "nette" broeken en iets van 4 joggingbroeken. Rompers heel veel zowel kort als lang. En van de zomer moeten we gewoon aan een hele nieuwe garderobe ben ik bang want dan zal hij tussen maat 92 en 98 in zitten, schat ik.
Ik koop niet alles in sets..wel veel dingen die allemaal met elkaar te combineren zijn. Maar als je het in setjes zou wegleggen komen ze beiden wel aan 15-20 setjes. Helemaal precies weet ik het niet. Maar kan ze ruim 2 weken elke dag wat anders aan doen zonder te hoeven wassen Kleding komt overal vandaan. Dochter is heel erg van rokken en jurken. Beetje tuttige stijl. Voor zoon koop ik heel veel van next direct en h&m. Dit omdat ik chino's heel mooi vind staan en ze bij die winkel hele leuke hebben. Winterjassen hebben ze beiden 2, dan nog een water en winddicht jack en een borgvest. In de zomer: zomerjas, spijkerjasje voor dochter en zoon een vest met bodywarmer. De borgvesten worden ook gebruikt in het voorjaar. Schoenen in de winter 2 paar warme, nog kaplaarsen en leren gympen. In de zomer slippers, zomerschoenen, 2 paar gympen. o hoevaak? Ik koop wel maandelijks wat nieuws. Kan in een maand een halve garderobe zijn, maar kan ook maar 1 shirtje zijn.
Ik heb trouwens nog geen zomer garderobe. MIjn zoontje zit zoooo lang in maten dat ik het moeilijk vindt om dan nu al iets te kopen...
Het verschilt hier hoe lang ze in de maat zit. Ze hangt nu tussen 74 en 80 dus kan beide maten aan. Kleding haal ik overal vandaan, maar aangezien ze er zo kort mee doet, probeer ik zoveel mogelijk in de aanbieding te halen. De broekjes van wibra blijken niet mooi te zitten, dus daar haal ik alleen nog truitjes/t-shirts. Verder Hema, v&d, c&a, Zeeman, Aliexpress, H&M. Heel verschillend dus. Voor mijzelf bestel ik ook wel eens bij bijvoorbeeld Large, maar die zijn niet echt op kinderen gericht. Schoenen zijn nu nog goedkope slofjes (ze begint net te lopen) maar ik hoop straks bunnies of een soortgelijk merk in de opruiming te kunnen vinden
Voor de jongste koop ik graag z8 en next. De oudste kiest zelf zijn kleren graag uit en kiest vaak voor WE/CARS etc. Voor mijn dochtertje geef ik het meeste uit, vooral z8 en mimpi. Edit: geen idee hoeveel, te veel haha.
Zoontje is 1.5 en heeft het volgende in zn kast 8 broeken 3 gevoerde broeken 1 joggingbroek 4 truien/vesten 10 shirts lange mouw 6 rompers lange mouw 10 rompers korte mouw 4 mailiots voor onder zn broek als het vriest en we gaan naar buiten. 4 pyjama's 3 slaapzakken Kleren koop ik een beetje gemengd. Wat mooie en duurdere kleding en wat goedkoper. Er ligt van alles in zn kast: noppies, babyface, name it, prenatal, H&M, C&A, Hema, wibra, next direct en zeeman
Ze hebben hier genoeg maar geen overvolle kast. En ja, de oudste heeft het minste omdat hij zijn kleding meestal 2 dagen aan kan en de jongsten elke dag wat anders.
beide kids hebben een overvolle kast. een beetje te veel bedoel, wat moet een kind met 30 longsleeves maar goed, ik koop bijna nooit wat nieuws. dat vind ik persoonlijk zonde van het geld. en als ik sommige prijzen zie 50 euro voor een winterjasje of 25 euro voor een longsleeve van een bepaald merk. neeeuu, dat mag een ander voor zn kind kopen en dat koop ik dan graag voor een prikkie via marktplaats over denk dat 75% van hun kleding van marktplaats af komt. het meeste is van frendz. kosten: nog geen 50 euro per 3 maanden. en als ik wat nieuws koop dan is het meestal van v&d, c&a of ter stal. schoenen koop ik wel nieuw maar ook geen dure merken a 60-80 euro per paar en zeker niet in "speciaalzaken" . nergens voor nodig als je kind normale voeten heeft. hier dus gewoon schoenen van de scapino, van haren en soms zalando maar niet duurder dan 30-35 euro.
2 jongens hier. Een peuter en een dreumes. De dreumes krijgt bijna nooit iets nieuws. Wel schoenen en soms een shirtje of trui, maar het meeste is van de oudste geweest. Mijn peuter heeft broeken van H&M en Name-it (totaal 10). Meeste truien (6), vesten (2) en longsleeves (8) van Primark, WE, TerStal, V&D T-shirtjes en korte broeken in de zomer ook vaak van de Zeeman of Wibra. Ze hebben allebei 1 paar schoenen voor de winter (tussen 60,- en 80,-), 1 paar voor de zomer, 1 paar sandaaltjes (TEVA), 1 paar rubber laarzen en 1 paar snowboots. Ook ga ik 2x per jaar naar een kleding- en speelgoedbeurs, daar koop ik vaak wat extra kleertjes, jassen en laarsjes.
3 kinderen en we kopen vooral als er iets nodig is. Oudste kinderen zijn pubers en dragen doorgaans alleen Cool Cat en WE. Soms koop ik er weleens een leuke trui bij wanneer ik iets in de uitverkoop zie. Ik heb niet veel met winterkleding en vind het doorgaans saai en weinig leuks te vinden. De jongste is 3 jaar en draagt het meeste van H&m en Primark,C&A. In de zomer koop ik veel meer omdat ik het een leuk seizoen vind. Jurkjes jumpsuits voor de jongste en korte broekjes voor puberdochter met leuke shirtjes en vrolijke korte rokjes. Ik geef wel graag geld uit aan mooie sportkleding voor de kinderen. Goede sportschoenen,mooi trainingspak met eigen naam bedrukt en mooie setjes voor de trainingen.
voor dochter vooral veel gekregen, zoon minder gekregen ( slijt voordat het door kan, dus daar kopen we meer voor. dochter heeft dus veel. + 10 broeken, +20 shirts+ 15 leggings, zon 10 rokken,12-14 truien/vesten/jasjes, 5 jurken etc zoon 6/8 spijkerbr 3 jogging ruim 15 shirtjes 5/7 vesten/truien etc schoenen allebei minimaal 2 paar , zoon sportschoenen (atletiek) erbij. regenlaarzen , crocs ook altijd wel. koop misschien 1x per 3/4 mnd iets. op moment schoenen 1 x per 2 mnd voor dochter, goeispurt ben totaal niet merk vast of bewust. h& m, hema, primark, v en d , c en a, zeeman allemaal prima. koop eigenlijk nooit een merk merk.
Tja vind ik een lastige ... ik weet niet precies wat ze in haar kast heeft hangen uit mijn hoofd, maar ze heeft niet overdreven veel maar ook niet te weinig. 1 winterjas en een dik fleece vest en 2 paar schoenen ( nette en wandelschoenen oh en regenlaarzen ) Ik koop haar kleding van de kinderbijslag en daar houden we eigenlijk altijd van over daar kopen we ook dingen als beddengoed voor haar voor.
Voor zoon te veel... Draagt graag ajax trainingspakken dus daarvan heeft hij elk seisoen elk pak wat uitkomt. Daarnaast spijkerbroeken (en dan de jog jeans) van vingino. Shirtjes ook veel vingino, my brand, guess en enkele armani shirts. Schoenen eigenlijk altijd sneakers van Adidas, Nike, New balance of lacoste. En zijn winterjas dit jaar van parajumpers net als papa. Vorig jaar was dat een woolrich. De winterjas is elk jaar de grootste uitgave maar verkoop ik het jaar daarop ook altijd nog voor een goed bedrag op marktplaats. Voor de baby nu veel dingen van noppies, name it, feetje en dirkje. Toen mijn zoon baby was had ik alleen maar armani, D&g en burberry kleding voor hem. Daar heb ik mijn lesje wel van geleerd nu vind ik dat te duur aangezien het zo kort gedragen word.