Kleding kinderen: hoeveel, hoe duur, welk merk etc?.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Carino, 23 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    geen idee hoeveel setjes de oudste heeft iig genoeg om niet steeds in hetzelfde te lopen.
    ik koop graag bij wehkamp dan hoef ik de deur niet uit.
    meestal bestel ik vlak voor de kb er aan komt.
    ik gebruik dat ook alleen voor kleding en probeer er wel zoveel mogelijk van te kopen.
    maar meestal ligt het er ook net aan hoeveel ze nodig heeft.
    toen ze nog elk seizoen een andere maat had kocht ik veel bij zeeman.
    vind het persoonlijk zonde om dan duur te kopen omdat ze er zo snel uit zijn.
    merk maakt me nu niet veel uit zolang de prijs maar goed is.
    ze heeft van cars c&a coolcat we vingino geisha.
    ik stel wel een max bedrag aan wat 1 broek en 1 trui mag kosten en dure merken zoals vingino alleen in de uitverkoop.
    dl houdt nu van een mix van stoer en lief.
    ze heeft wel 2 paar laarsjes 1 paar sneakers 1 paar snowboots en 2 paar ballerina's.
    regenlaarsjes alleen in het voorjaar/zomer

2. mamavan3meisjes

mamavan3meisjes Actief lid

8 feb 2015
    478
    0
    16
    NULL
    NULL
    Veel, te veel. Kasten puilen uit. Ik den k dat van de oudste meiden 80% gekregen is. Ze hebben klasgenootjes die vaak 1 maat voorlopen en daarna wordt alles aan ons gegeven, waarom weet ik niet, ze vinden ons ws aardig. Kijk, ik ben er blij eme. Vaak is het hema, en meer luxe merken, zoals Muy Malo, veel Frans. Ook wel Tommy etc maar ik vind dat zelf midner leuk. Ik heb gewoonw einig met luxe merken. Voor mezelf ook niet. De jongste koop ik alles nu van en dat is qua romper vnl. prenatal en Hema en verder draagt ze veel wol. Dat is echt prijzig maar oh zo mooi en fijn, en oh had ik al fijn gezegd? voor de oudsten ga ik ook ens hemdjes etc in wol proberen. Voordeel van wol is dat je het daarna voor nog best een flink bedrag kunt doorverkopen :p

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb 3 jongens.

Zelf ben ik totaal niet van de merkkleding, dus voor mijn kinderen ook niet. Het meeste is van C&A, Zeeman, H&M, Hema en We. Ik koop het liefst in de uitverkoop. Jassen kopen we nog wel eens van Gaastra, via marktplaats, omdat ik dat gewoon echt mooie en goede jassen vindt. Dat is eigenlijk de enige merkkleding.

Ik weet ook niet hoeveel ze precies hebben. De oudsten van 9 en 6 ongeveer dit:
    - ca 6 broeken
    - ca 6 shirts met lange mouwen
    - 2 dikkere truien
    - 2 vesten
    - 1 of 2 overhemden
    - 2 joggingsbroeken

De jongste draagt veel af en krijgt soms ook wel wat nieuws, dus hij heeft de volste kledingkast.

4. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Veel te veel!
    Ik kom heel graag bij de jola just small en dirkje:D
    Stoere kleding en een mooie prijs!

5. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Oei, dit is een gemene vraag:p

Voor mijn jongens van bijna 7 jaar en 3,5 jaar heb ik het volgende:

* beiden 1 paar schoenen en berg oude afgetrapte..
    * beiden een broek of 10
    * beiden ongeveer 15 longsleeves
    * beiden ongeveer 8 dikke truien
    * beiden 3 paar capuchon vesten

De jongens verslijten hun kleding ontzettend snel. Elke 6 weken wel nieuwe schoenen nodig. Ik koop voor de mannen bij H en M , V en D, C en A, Hema, Zeeman, Wibra of Takko.

Voor mijn dochtertje van bijna 19 maanden ben ik echt schandalig veel aan het shoppen:

* 4 paar verschillende laarsjes
    * 4 paar verschillende schoentjes
    * 3 borgvesten nieuw van Z8
    * 10 jurkjes van oa Z8/Jubel/Quapi/Bampidano en non merken.
    * ong 6 rokjes van Z8
    * ong 6 rokjes van andere duurdere merken
    * Korte broekjes van bakkaboe
    * Shirtjes van Z8 en Persival
    * Truitjes van name-it/babyface/jubel/bampidano/non merken.
    * Mand vol maillootjes
    * Mand vol sokjes
    * 20 rompers ongeveer
    enz enz enz...houdt niet op..

Waarom voor haar wel merk en voor jongens niet? Is omdat de jongens hun kleding erg snel slijten en dan heb ik liever goedkopere kleding dat ik niet elke keer moet roepen dat ze op hun kleren moeten passen . DOchtertje vind het zelf al vreselijk leuk om leuke kleertjes aan te doen .. Moooooooiiii mama:D

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Echt? Regen laarzen worden hier nu juist hard gebruikt, overal regen plassen, buiten broek aan en naar de speeltuin. Of zus ophalen op school als het nat is buiten. In de zomer komen hier alleen de sandalen en ballerina's uit de kast.

7. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik heb 1 zoon van 1.5 en hij heeft redelijk wat kleding.
    Ik kijk veel op marktplaats naar grote pakketten. Ik kan wel nieuwe betalen maar vind 2e hands net zo goed en vooral leuk om iets leuks te scoren via marktplaats. Ik vul dat dan aan met nieuwe dingen van Hema, Zeeman, Wibra, C&A.
    Merkkleding vind ik wel mooi maar vaak duur en omdat hij nog zo jong is en dus snel uit die maatjes is vind ik het zonde om dat te kopen.
    Hij heeft stuk of 9 broeken, 2 vesten, 2 truien, 2 blousen, 5 longsleeves en aantal tshirts met korte mouw, 1 paar schoenen, snowboots en laarzen. En berg sokken en rompers.

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ze hebben in elk geval teveel :D En nee, ik ga niet minder shoppen, ik ben op zoek naar een grotere kledingkast :p

Schoenen: ik denk nu 6 paar per kind? Exclusief regenlaarzen en winterlaarzen, dus dat maakt 8 per kind.
    Broeken: voor de jongste 12 paar nu in de kast en er ligt nog wat in de was. Voor de oudste ook zoiets. Ze worden snel vies en ik vind dat helemaal prima, dus ze verkleden zich vaak.
    Truien: ik gebruik liefst vesten, vind het fijn met laagjes te werken omdat ze zo actief zijn. Bij rustig in de klas zitten een vest aan en als ze druk gaan rennen en klimmen, vest uit.
    Tshirts: euhm 20 per kind?
    Sokken raak ik consequent het maatje van kwijt, dus daar hebben we er veel van. Onderbroeken ook in overvloed.

Merkkleding koop ik in de uitverkoop of tweedehands. Ik vind het het geld voor een nieuw setje echt niet waard, gezien ze er mee door de bagger rollen of er dan weer een gat in vallen. Maar vind het wel mooier en beter van kwaliteit, dus koop kleding die ik mooi vind en nog best een rondje mee kunnen. Laatst voor het eerst wat kleding bij H&M gekocht, biologische joggingbroeken, die vind de jongste erg fijn zitten. Schoenen koop ik wel altijd bij een goede zaak, je voeten moeten een leven lang mee! Jassen ook, vooral in de winter, dan koop ik graag gaastra voor ze, die zijn lekker warm, wind- en waterdicht en gewoon mooi. Ik denk dat ik zo'n 500 per kind aan kleding uitgeef per 6 maanden. Maar ik hou het niet bij, dus hou me tegoed ;)

9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113

Puur wat we nodig hebben. Zo'n 10 a 14 x boven/onderkleding (we zijn net 2 weken weggeweest dus toevallig heb ik geteld). Paar vestjes. 1 Winterjas,1 zomerjas. 1xLaarzen, 1x veterschoenen, 1xregenlaarzen, 1xsandalen.

Ik koop met de groei en de seizoenen mee. Minstens 2-maandelijks. Voor kledingstukken geef ik tot nog toe zelden meer dan 20 euro per stuk uit. Geld gaat wel naar schoenen en jassen (80 a 100 euro).

Ik koop meestal HM, Zara, Esprit. Dl is een lang en vrij stoer ogend meisje. Lichte, koele kleuren staan haar mooi gecombineerd met donkerblauw, grijs, chocoladebruin of zwart. Weinig losse frutsels/kantjes of wilde opdrukken. Zachte materialen, bij voorkeur katoen(mix) of wol.
    Esprit vind ik een fijn merk (comfortabel en kwalitatief goed)

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier nu schat ik

-7 jeans (in verschillende kleuren en wassingen)
    -15 longsleeves
    -2 overhemden
    -3 truien
    -2 vesten
    -3 joggingbroekjes
    -4 basic shirts
    En een la vol sokken,ondergoed en pyjama's.

4 paar schoenen nu.
    2 winterjassen

Merken die hij nu veel heeft;
    Z8 WE Vingino Retour Jola en zijn jas van cars en bristol.

Schoenen nu: munich, pantofolo d'oro (of zoiets), adidas en all stars.

Veel merk dus maar weinig wat ik koop voor de volle prijs.
    Ik shop graag in de sale en gok tot nu toe goed met op de groei kopen. Zo scheelt merk dragen al een hoop kwa prijs. Merk is hier niet belangrijk maar van sommige merken spreekt de stijl en de pasvorm ons erg aan.

11. xEsther

xEsther Actief lid

19 feb 2012
    172
    0
    0
    Mijn dochter is net 2 en ik koop de laatste tijd veel bij de H&M. Vooral jurkjes, rokjes en shirtjes. Ik vind de pasvorm en kwaliteit goed en het is ook mijn smaak kleding. Ook haal ik wel eens dure merkkleding, maar dan vaak wel in een outlet. Ik geef niet zoveel om merken, als de kwaliteit maar goed is en het mooi staat. Ze heeft behoorlijk wat kleding maar draagt toch vaak elke week hetzelfde +- 7 setjes, de rest blijft in de kast liggen. Schoenen heeft ze 2 paar, in de winter sneakers en laarsjes en in de zomer sneakers en ballerina's. Schoenen zijn altijd behoorlijk prijzig, ik vind kwaliteit erg belangrijk bij schoenen!

12. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Eh...geen idee hoeveel ik heb, maar wel aardig wat.
    'k Dacht voor 'k zwanger was dat 'k hier niet veel aan uit zou geven, maar 'k koop eigenlijk bijna altijd merkkleding. Af en toe ook wel bij hema ofzo, maar niet vaak eigenlijk.
    'k koop wel heel veel in de uitverkoop en af en toe ook tweedehands.
    Nu heb 'k voor de zomer al veel liggen van vorige collectie en 'k shop nu al weer vanalles in de sale voor volgend jaar.

Deel Deze Pagina