Aangezien dit topic niet gaat over zwanger worden, vind ik dat deze wel in de Lounge past. Misschien kunnen jullie mij even helpen brainstormen? Ik gebruik al meer dan 3 jaar geen pil en heb heel lang een strikte 28 dagen cyclus gehad (echt gewoon freaky, op het uur af soms). De laatste tijd maakte ik kleine uitschieters van 30 dagen, maar nu ben ik inmiddels al 4 dagen over tijd . Redelijk veel dus, in mijn geval en heb er dus een test tegenaan gegooid op de tweede en derde dag. Beide negatief. Zwangerschap lijkt mij dus stug! Maaaaaar, wat is het dan? Als je geen pil gebruikt dan mis je nagenoeg nooit een menstruatie, toch? Of heb ik het nu mis.
Het kan altijd...door ziek zijn, medicatiegebruik, het weer, niet lekker in je vel zitten, dat je menstruatie een keer wat later is. Als je een tóch kinderwens hebt, zou ik m ff neerzetten bij 'zwanger worden'
Ik was ook altijd tot op de klok regelmatig, maar nu ik bijna 30 ben wordt het een beetje onregelmatig. Verder geen bijzondere of rare dingen bij mij. Dus misschien is het de leeftijd.
Hoe jong ben je? Ik herken het namelijk en in mijn geval was het, het begin van de overgang.Dat begint al ruim 10 jaar voor je werkelijke overgang. Gewoon 1 maand overgeslagen en wel 4 testen ertegenaan gegooid, allen negatief. Ik voelde me ook absoluut niet zwanger, maar toch. Inmiddels ben ik weer zo regelmatig als van tevoren. Maar volgens de arts is het echt het begin van de overgang. De maanden vooraf gegaan aan het overslaan, waren ook wat onregelmatiger en heel heftig. Het kan via een vrij eenvoudige test worden aangetoond. Het kan natuurlijk iets anders zijn, maar dit is een optie he Ff een bezoekje aan je huisarts? Succes Pluisje
Nee, dat hoop ik dan ook niet voor je Jij vroeg redenen voor uitblijven menstruatie en ik gaf je er 1 Wist natuurlijk niet dat je pas 26 bent.. sorry. Maar ik zou er wel ff een afspraak voor bij je huisarts of gynaecoloog maken, want volgens mij blijft je menstruatie niet zomaar uit... succes ermee Pluisje
Kan idd de leeftijd zijn, in het ergste geval begin vervroegde overgang. Of extreme stress, veel gewichts-toename of verlies, slecht eten.
Stress... Mwah. Zeker niet erger dan ik soms gewend ben. Gewichtstoename, nee. Afname...was het maar zo al betwijfel ik of gewichtsverlies in die mate gezond is . Slecht eten valt ook reuze mee. Wel druk gehad, maar dat heeft niet echt stress opgeleverd. Rotte zonder pil is dat je gevoeliger bent voor alle hormoonshifts.
Nou ja, even naar de gyn dus om je na te laten kijken. Dan kan je het eea uit sluiten. Ik heb al een jaar geen anticonceptie meer ( absoluut geen zwangerschapswens ) en ik heb ook 'last' van hormoonschommelingen. Maar ik ben super blij dat ik geen hormonen meer in mijn lichaam krijg.