Kleding kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke175, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik let er eigenlijk niet op en dat zou ik wel moeten doen. Koop een shitload aan kleding en het gevolg is dat ze sommige dingen maar 1x heeft aangehad. Qua prijs verschilt het wel heel erg, kan heel goed slagen bij H&M, zara en Next. Maar Tommy, petit bateau, le chic en jottum vind ik ook errug leuk. Wil eigenlijk ook helemaal geen schatting maken van hoeveel ik kwijt ben, denk dat ik me doodschrik.:);)

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik kom echt niet aan de bedragen die hier genoemd worden. Scheelt dat ik veel 2e hands koop voor kleine prijsjes en ik ook niet perse dure merkkleding hoeft te hebben. Schoenen komen vrijwel altijd bij de schoenenreus, scapino of van haren vandaan a ongeveer 30 euro per paar. Zijn prima schoenen. Dure schoenen van een speciaalzaak vind ik persoonlijk echt onzinnig en zijn ook echt niet beter. Wat ik nieuw koop dat is meestal in de sale. Ik koop ook veel vooruit.

3. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Mij kinderen hebben een breedtemaat van 2, dan slaag je echt niet bij de winkels die jij noemt hoor....

4. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haaa jij ook hier :D

Ben ik net aan het verkondigen dat ik rond de 250 euro zit, heb ik 1 rekening over het hoofd gezien.... dus totaal nu 315 euro.
    Heb nu dus voor 2 kids totaal:
    2 paar laarsjes
    2 sjaaltjes ( voor de leuk )
    1 jumpsuit
    2 winterjassen
    6 broeken

Met de vorige maat met schoenen en jassen zat ik echt over de 2000. Dat was niet normaal. Had ook gewoon zeeman spul er tussen zitten. Maar dit was echt de maat waarin alles kapot ging... dure broekjes, goedkope broekjes.... Ze hadden 3 paar schoenen ( die ze nu nog steeds aan kunnen dus dat scheelt wel weer ) Maar zoveel ga ik echt niet meer uitgeven ( is de bedoeling )

Het nadeel is dat ik de deur niet uit hoef om te shoppen en alles kan kopen wat er in de winkel hangt. Veel en veel te verleidelijk....

5. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Haha ja tuurlijk ik ook hier !

Idd dat is heel vervelend z'n leuke winkel van jezelf haha dan blijf je kopen.

@boommm
    Ik denk dat dat het is : het niet durven bijhouden Hahaha.
    Ik hou ook erg van Tommy...maar dat mag van mezelf echt niet elke maand dan ga ik failliet !

6. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Met de kinderbijslag gaat er wel wat doorheen en verder koop ik best vaak wat nieuws voor me kinderen. .kan het eigenlijk nooit laten haha :p

7. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Dit dus.... :)

8. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Zo doe ik het ook ongeveer.

De oudste heeft nu 98/104 en de jongste zit net in 86/92 Voor hem heb ik nog wel het 1 en ander over van broerlief als ik niet kan slagen is dat dus geen ramp, hij zit nooit zonder kleren.
    De oudste groeit niet meer zo snel als in zijn babytijd dus hoef voor hem niet elke maand te shoppen.
    Ik heb voor hem dan nu toevallig wel een mooie winterjas gekocht voor 40 euro. Voor broeken en truien wil ik liever niet meer als 25 euro uitgeven en dat lukt me ook eigenlijk altijd wel.
    (Ik ben fan van C&A en die zijn niet zo duur)

9. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Dat hoeft niet altijd.
    Ik kijk en shop bijna altijd online bij de C&A
    Nu hadden ze gewoon niks leuks aan shirtjes (met korte mouwen) voor de jongste, ik ga naar de C&A in het centrum en zie daar gewoon zoveel leuke dingen in de afprijshoek, die staan dus niet op de site.

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb geen budget ik koop wat we mooi vinden en wat ze nodig hebben en soms als ze niets nodig hebben gewoon omdat het zo leuk geprijsd is :p

Ik koop rustig bij wibra zeeman of h&m maar dit zijn vaak de ach voor erbij ik heb liever wel merk kleding maar ik koop dan 90% daarvan wel in de sale

Mijn zoon heeft nu in de kast liggen
    9 lange broeken spijker
    3 lange broeken gekleurd ( donkerblauw lichtblauw en groen)
    13 shirt korte mouw
    11 shirt lange mouw
    7 vesten
    8 korte broeken
    2 paar schoenen
    2 paar sandalen
    1 paar crocs

Mijn dochter van 4 heeft nu in de kast
    4 jurken lange mouw
    15 jurken korte mouw
    11 rokjes
    13 shirt lange mouw
    18 shirt korte mouw
    9 blazer jasjes
    8 broeken
    6 vestjes/ bolero's
    5 korte broeken
    3 jump suites
    2 paar schoenen ( korte schoen )
    3 paar laarsjes ( schoen laarsjes)
    4 paar sandalen
    2 paar crocs

Dochter 10 maanden
    22 rompers
    7 shirts korte mouw
    9 shirts lange mouw
    6 rokjes
    10 jurkjes
    9 leggings
    5 vestjes
    5 broeken

Maar veel weggedaan omdat het te klein is
    Voor haar ben ik nu steeds wat aan het inslaan voor de winter
    Zo gister bijv een broekje gekocht van bakkaboe voor 4 euro
    :) nu nog te groot maar hopelijk in de winter niet meer
    Zo wel dan laat ik gewoon de kaartjes eraan en verkoop het weer voor hopelijk 4 euro

11. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier ook een te volle kast, maar wat het me gekost heeft geen idee..
    ik koop nooit alles in 1 x maar zo het hele jr door. Hij draagt dus wel alles.
    nu al wel veel van z8 hangen door de sale. 5 long sleeves voor de prijs van 5 non merk shirts. Leuk!

nu wel op jacht naar schoenen en een jas. Zo weer 100/150,- armer dus.

12. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    We geven niet veel uit aan kleding. Zoon heeft best veel kleding maar er komt heel wat bij zijn half-oompjes vandaan, schoonmoeder shopt graag en verder kopen we vnl. 2dehands of brei en naai ik zelf. Schoenen koop ik wel nieuw in de sale of nieuw via marktplaats.
    Daarbij wonen we afgelegen en heeft hij veel speelkleding, ik vind het zonde om dan nieuwe kleren te kopen die niemand ziet en die toch kapot gaan.

13. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Als het kon zou ik zeker meer uitgeven aan kleding die ik/man echt heel leuk vindt, zoals zara bijvoorbeeld. Maar vanwege financiele situatie halen we eigenlijk alles via marktplaats/rommelmarkt en enkele keer in de sale/aanbieding. Het voordeel is dat je weer merkt hoe weinig het hoeft te kosten, en ze loopt er toch heel leuk bij al zeg ik zelf. Nadeel is dat het aanbod beperkt, en vaak oud is.
    Maar goed, als de financiele situatie het toe zou laten zal ik weer genieten van ook soms nieuwe, zelf uitgezochte kledingstukken zijn. Schoenen koop ik btw ook 2ehands, ik denk niet dat ik het over mijn hart verkrijg meer dan 60 euro uit te geven aan zgn goede schoenen.
    Maar goed, nu zo'n 100 euro per kledingmaat, 20 voor schoenen.

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik heb een budget van 150 per maand. Voor mijzelf en 2 kinderen. Dus eigenlijk 50 euro per maand per kind. Dat lukt meestal wel. En anders betekent het dat ik minder aan mezelf kan uitgeven. Schoenen hakken er bijv altijd goed in.

15. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Zie mijn naam. I love shoppen! Ik geef denk ik 300 - 500 euro per maand aan kleding. Maar moet zeggen zoon groeit heel hard en moet nu bijna elke maand nieuwe schoenen halen. En die zijn vaal al 100 euro dus je zit er zo aan..

16. Butchke

Butchke Niet meer actief

Hier 2 meiden en een shopverslaafde mama.....
    Voor de prinsessen geef ik per maand z'on 300 tot 400 euro uit.
    Voor mezelf een stuk minder sinds ik mama ben. Vooral veel uit de sale....

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

wij krijgen heeeeel veel. Gelukkig . koop zelf voor 1 maat meestal niet meer als 2 broeken, paar shirts en schoenen/jas .
    en ondergoed.

Denk dat ik per jaar excl. schoenen op zo"n 250 per kind zit.
    Schoenen verschilt, voetjes groeien nog zo hard. dat zal ergens tussen de 150 a 300 per jaar zijn.

voor onszelf per jaar komen we niet verder al 300/400 euro en dan is het jaar erop 100/200 zat.

18. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Goh ik heb eigenlijk geen idee... Ik koop altijd wanneer hij toe is aan een nieuwe maat. Dat haal ik een zooitje kleding tot dat weer te klein word, dan koop ik weer nieuwe garderobe.
    Sommige bedragen die hier voorbij gaan geef ik niet uit, koop meestal C&A of H&M etc. Hebben ze best leuke dingen voor niet al te duur dus kan ik lekker losgaan en ik hou van meer voor minder :D.

19. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik heb geen budget per maand. Maar ik gebruik meestal de kbs wanneer ze iets nieuws nodig heeft. Schoenen meestal 50 en kleding van hema, h&m, zeeman, v&d.

20. minon

minon Niet meer actief

#40 minon, 15 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2014
    Hier wordt niet veel gekocht. Als ze dadelijk naar school gaat zal het anders zijn denk ik maar ze kan er nu prima mee toe.
    Ze heeft voor deze zomer 3 shirt korte mouw, 2 lange mouw, 2 vestjes, een jurk en 4 rokjes. Nu moet ik wel zeggen dat ik gezegend met een schoon kind qua eten enzo en er staat vaak toch wel een was aan waar het mee mee kan als het vies is.
    Voor de winter ben ik tot nu 60 euro kwijt en heb daarvoor 3 shirts, 1 vestje, 2 van die wollige bodywarmertjes als vest, 1 rokje. Heb nog gekregen rokjes hangen die nog steeds veel te groot zijn (oma koop meestal of te groot of te klein) en kan nog wat van vorige winter doorschuiven aan rokjes en broeken. dus vind het ook wel goed zo. Alleen nog schoenen en maillots enzo kopen. Vind het zonde om meer te kopen. Ze passen het vaak maar 1 seizoen en kan het toch niet hergebruiken voor andere kinderen.
    Schoenen kan ik niet op besparen ze heeft moeilijke voeten dus sta 3/4 keer per jaar dik 100 euro af te rekenen.

Deel Deze Pagina