ik koop echt veel te veel moet voor de winter nog een jas en hij moet nog nieuwe schoentjes verder ligt de kast echt vol maar daar zal vast nog wel wat bij komen geen idee wat het allemaal bij elkaar kost
De jongste kan veel van de oudste aan. Af en toe wat nieuws nodig maar niet veel. Ik denk dat ik voor hem voor 100per jaar klaar ben. Voor de oudste koop ik veel in de uitverkoop en vrij weinig merk. Zo heb ik afgelopen februari alvast een winterjas gekocht die nu maar 25 was ipv 50. Hij heeft nu maat 116 in de broeken en daarvan heeft hij genoeg. Nu koop ik alvast 122 op het moment dat ik iets tegenkom voor een leuke prijs. Zo ben ik voor hem denk ik 150-200 kwijt per jaar.
2jees: Jup, mijn man vond het ook teveel, totdat hij dus zelf mocht gaan shoppen, hij kwam zo mogelijk op nog meer geld uit dan ik. Ach we werken er hard voor, dus waarom niet...
Maar hoe doen sommige dat dan? Ik zie kleine bedragen maar een paar schoenen kost al gauw 100 oen ik wil niet 1 paar schoenen per maat dat heb je zelf toch ook niet? En een jas kost ook al gauw 80-100
Ik denk dat ik per kwartaal 200-300 euro aan kleding uitgeef aan twee kids. Nou koop ik vaak "vooruit" in de maat als ik aanbiedingen zie. Ik heb nog nooit een jas voor 80-100 euro gekocht. Duurste was 50 euro en dat was merk (50% korting op Jottum jasje). Verder super leuke jassen van Next voor 35-40 euro. Schoenen ben je snel wel 70-80 euro per paar kwijt maar die krijgen we toevallig altijd gratis. Die krijgen we voor sinterklaas van de omas en opas.
ieder zn ding hoor maar schoenen al gauw 100 euro? en jas 80 a 90 euro echt niet. hier gewoon schoenen van de schoenenreus, scapino, van haren enz. a 30-35 euro per paar. soms zelfs nog goedkoper. van de week hele leuke en stevige sneakers gekocht in de sale voor 7 euro. voor het geld wat sommigen voor 1 paar betalen, heeft ze hier 4 paar schoenen. vorig jaar nog in de sale dr visser schoenen vooruit gekocht. waren 7 euro per paar. normaal 35 euro. echt onzin om dure schoenen te kopen. schoenen van tegenwoordig zijn gewoon goed. (en dan heb ik het niet over die dingen die je bijv bij de action kan kopen). schoenen hoef je niet speciaal bij een "speciaalzaak" te kopen. veel mensen denken dat alleen dat goede schoenen zijn. bullshit. orthopeten geven zelfs als tip om gewoon naar bijv een scapino te gaan. dat zegt genoeg lijkt. (natuurlijk niet als je echt speciale maat moet hebben of kind aparte voeten heeft). met jassen hetzelfde. max 30-35 euro. meer vind ik echt onzin. en het zal me worst wezen als het buurmeisje verderop dezelfde draagt.
Ik koop kleren als ze ze nodig heeft. Dus nu nog niets voor de winter, ze loopt nog elke dag met blote beentjes. En ernaast zitten is toch niet meer, je kan het hele jaar door zomer en winterkleren kopen. Je bent toch niet meer gebonden aan de winkel op de hoek? Een winterjas heeft ze (denk ik) nog van vorig jaar, eind. An het seizoen nog een gekocht, omdat ze er gewoon weer een nodig had. Jassen kosten mij ook zeker geen 100! Vorig jaar had ze er een van de Zara, op dit moment vind ik name-it erg leuk, maar ik ben er nog niet voor gaan kijken. Schoenen hetzelfde... Je kan nu toch geen winterschoenen kopen? Die voetjes groeien hard of helemaal niet! Ik koop ze tegen de tijd dat ze ze nodig heeft. Schoentjes kosten hier ook nooit 100, maar misschien komt dit juist omdat ik niet 'in de voorverkoop' koop. Kleding komt op het moment veel van name it en rokjes van jottum. Verder hm en van de vakantiebestemmingen. (Op naar Parijs )
Ik shop vaak online, vaak met kortingscodes en meestal per seizoen, probeer ik dan maar als ik iets leuks zie en er is geld voor ja dan gaat het mee, vooral bij de Zara. Van oma krijgt kindje hier ook vaak kleding en schoenen.
Schoenen dus tweedehands, maar wel zo goed als nieuw, betaal nooit meer dan 5£ per paar. Jassen 2 weken geleden gekocht, 6 stuks (2 per kind) voor totaal 12£ en t ziet er heel goed uit, eentje had zelfs het kaartje er nog aan hangen.
Ml geeft hier ook meer geld uit aan kinder kleding dan ik als hij mee gaat. Bv gister in prenatal, vond hij merk kleding leuker dan niet merk. Zelf zou ik dat niet zo snel mee nemen. Zeker voor die paar weken dat hij het aan heeft niet. Denk dat ik voor hem per maat zo'n 200 kwijt ben.
Ik shop het hele jaar door, dan hoef ik nooit veel geld uit te geven. In september 2013 ben ik begonnen met maat 80 (hij was toen 1,5 jaar oud), in december 2013 ben ik begonnen met maat 86 en in juni ben ik begonnen met maat 92. In juni 2014 paste maat 80 niet meer, hij heeft het zo'n 9 maanden gedragen. Maar omdat ik elke paar maanden opschuif qua maat, hoef ik nooit een enorme stapel aan te schaffen. Voordeel is dat mijn zoontje niet explosief groeit, maar altijd geleidelijk aan. Schoenen koop ik gewoon in de opruiming, scheelt een hoop. Ook koop ik alles bij 2 winkels, de Name-it en We (smalle kleding). Daardoor weet ik dat het gewoon past over een paar maanden.
Als je een duur merk koopt wel idd. Ieder zijn ding maar ik vind het zo zonde van het geld. Daarnaast hebben we het geld er niet eens voor. Wij kopen schoenen vaak bij de van haren of Scapino. Winterjassen bij de Wibra of de h&m bijvoorbeeld. Kleding net zo, Hema, H&M, Wibra, Zeeman, c&a, Primark. Maar veel kleding haal ik van de fb hoeken af. Ruilen, gratis of een klein bedrag, zit hartstikke leuke kleding bij. Soms ook merk trouwens. Ik vind z8 nl wel erg leuk, maar nieuw betaal ik dat er echt niet voor. Tweedehands heb ik soms wel eens wat ervan.
Schoenen kosten hier wel geld. Hij gebruikt zijn heupen helemaal verkeerd en heeft echt goede schoenen nodig dus die kosten hier wel geld. We kopen ze wel in de sale als het kan. Dus schoenen van 80/90 euro kopen we dan voor 50 euro. Ik koop wel maar 1 paar goede schoenen die hij altijd gebruikt. Nu toevallig 2 paar want dichte schoenen met 30 graden is niet zo leuk Ik ga wel regenlaarsjes kopen voor een kleine prijs maar alleen gebruiken als het echt maar dan ook echt nodig is of voor even lekker in de plassen te stampen hoewel ik vermoed dat ik de enige ga zijn die gaat stampen, zoontje kennende gaat hij in de plassen proberen te drinken Jassen heb ik nog geen ervaring in maar die koop ik pas als het echt kouder word tenzij ik nu echt de jas zou tegenkomen.
Hier in de winter gewoon maar 1 paar schoenen. Ze heeft een erg hoge wreef en brede voet en grote voet voor haar leeftijd dus ook nog eens babyspekjes erop. Kan altijd maar in 1 winkel slagen hier. Probeer ze vaak in de sale te kopen en anders inderdaad 100 euro kwijt. Dat is het enige dure. Nu in de zomer heeft ze een paar goedkope slippers van de schoenenreus erbij dat past dan door dat klittenband weer wel. En eerlijk? Ik heb zelf ook maar een paar winterschoenen (dure van gabor waar ik al vier jaar mee doe) Winterjas als je een merk hebt misschien 100 euro maar ik had em in de sale op de wehkamp voor een tientje en ze past hem deze winter ook nog. Het is maar net wat je wil uitgeven denk ik.
80 euro echt niet voor een jas hoor, hier nu 1 van de opruiming van wehkamp, 15 euro ofzo. Nu voor het tweede jaar aan!
Ze krijg schoenen wanneer nodig maar weet zo mijn adresjes. Oude collectie van vorig jaar van bekende merken voor bijv 30/35 euro. Goede leren van normaal minimaal 100 euro. Kleding combinatie van uitverkoop en 2e hands. Bijv van de week bij ca jurkje, vest, 2 longsleeves en broek voor 25 euro Inc verzenden. Bijde hebben kast vol kleding merk en non merk en krijg vaak complimenten over wat ze aanhebben . Houdt van zoeken naar de juiste aanbieding . Ook krijgen ze veel van oudere neefje en nichtje. Al met al Max 150 per seizoen per kind? Inc schoenen Heb toen ik nog een kind had ook altijd duur geshopt . Kon het toen handig missen. 180 voor een jas, setje kleding al snel 100 euro of meer. Elke maand Was ik minimaal 400 euro kwijt: Nu vind ik dat zonde.
Ik geef best wel wat uit aan kleding voor mijn dochter, geen idee hoeveel. Afgelopen week ong. 65 bij de H&M. Heb voor die 65 best wat gekocht mede dankzij de sale en een nieuw concept(9,99 voor tregging en longsleeve). 6 broeken, 4 longsleeves en 3 t-shirtjes. Ik koop op zich wat ik leuk vind, maar heb wel heel erg mijn Max. Ik betaal niet meer dan 10 voor een longsleeve, 8 voor een t-shirt, 15 voor een sweater, 8 voor een legging, 15 voor een broek, 15 voor een jurk en 50 voor schoenen. Eigenlijk haal ik deze Max bedragen vrijwel nooit. Koop dan ook veel bij H&M, hema, v&d in sale, prenatal in sale, zara (in sale), zeeman, wibra, Primark, dolcis in sale, hier in sale enz. Mijn dochter heeft echt veel te veel kleren waarvan niks 2de hands. Denk dat ik makkelijk 500/600 per jaar uitgeef of misschien is dit zelfs wel te optimistisch geschat Edith jas vergeten 25 is de Max en daar zit ik altijd onder!
ik heb 1 zoon en 2 meiden mijn jongste dochter draagt gewoon de kleding van de middelste als het nog wat is vind dat zonde en ik koop pas kleding voor de kindjes als ze nodig hebben en koop altijd bijna alles in uitverkoop en ben dan nog geen 300 euro kwijt voor de hele garderobe ik zie het nu niet in van te veel kleding of van de dure spullen
Ik weet het niet precies. Meestal betaal ik voor winterschoenen/laarzen max. 50 Euro, vaak gewoon een schoen van het jaar ervoor, die daarom is afgeprijsd. Winterjas ook max. 50 Euro en vaak kunnen ze die wel 2 winters aan of ik gebruik die van vorig jaar als extra jas. Dan nog een wat shirtjes, broekjes, rokjes, vestjes, truitjes etc. Ik maak er wel een beetje een sport van om alles voor zo weinig mogelijk te kopen. Een kennisje van me verkoopt haar dure merkkleding ook weer voor een habbekrats door, alles ziet er nog heel goed uit en ze heeft dezelfde smaak.