Ik denk dat iedereen in zijn eigen portemonee moet kijken. Ik kan het niet bepalen voor een ander,en een ander niet voor mij. Ik heb geen budget en ook geen idee hoeveel ik uitgeef voor kleren. Vandaag 2 paar schoenen gekocht en 1 winterjas en gelijk 320 euro lichter.
Ik heb nu de mazzel dat beer niet zo hard groeit, en nu het 2e "koude" seizoen in de 86 zit. Ik heb alleen enkele longsleeves/jassen/schoenen bijgekocht in 86, maar alle setjes ondergoed, blousjes, en spijkerbroeken passen m nog makkelijk. Totaal voor Beer dit seizoen.... 3 winterjassen (1 normale prijs,1 goedkoop,1 bij m'n ouders) 18 longsleeves variërend van 8-25 euro per stuk,sommige Hema, sommige z8/noppies/name iT/vingino.... 2 vestjes 4 nette blousjes 8 spijkerbroeken(bfc noppies name iT vingino retour) 2 paar schoenen(soms nog n paar extra erbij) Ondergoed 10 setjes van de Zeeman Moet alleen nog nieuwe pyjama's halen. Maar de broeken/ondergoed en sommige longsleeves zijn nog van vorig seizoen. Durf niet uit te tellen wat ik nu al uitgegeven heb voor aankomende herfst/winter. Denk dat ik makkelijk 500 euro haal, incl jassen en schoenen, maar met die longsleeves en pyjama's kan hij wel langer doen.
Ik heb het geld er ook voor, maar ik doe het niet. Zo zonde, na een jaar is het weer verdwenen. Ik vind het fijn dat ze er leuk uit zien maar niet zo veel geld. Dan geef ik liever wat meer in de zondagse collecte en spaar voor later.
ze zijn er inderdaad snel uitgegroeid, maar dan geef ik het gratis weg aan anderen, die er dan erg blij mee zijn. Ook een goed doel toch? Ook de collecte en ons spaargeld leidt er echt niet onder, dus ik voel me er gewoon goed bij. Iedereen moet gewoon voor zichzelf beslissen of het verantwoord is om een bepaald bedrag uit te geven aan kinderkleding. Natuurlijk mag je dat zonde vinden, maar het is ieders eigen verantwoording. Ik vind het niet zoveel aan dit topic toevoegen als je iets gaat melden over het uitgavepatroon van een ander. Doe waar je jezelf goed bij voelt denk ik altijd en wat een ander doet moet hij/zij zelf weten.
Ik koop gewoon wat ik leuk vind als ik ij de stad ben. Ga niet speciaal shoppen voor een maat. Geef denk zo'n 75/100 euro per maand uit. Koop wel heel veel tweedehands of in de sale en dochter heeft dus idioot veel kleertjes