Kleding kopen & Manipulatie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Scarabee, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja als het echt niet anders kan moet je die tijd ffe doorkomen met miss etam kleding :p gelukkig kon ik op het eind nog maat xl aan.... buikbanden vond ik irritant die zakten altijd af.. kon ze zowat als mini rokje aan:p geen porem natuurlijk he.... deed weleens een legging onder en dan een knalroze buikband en een leuk truitje waar roze inzat... zo kwam ik mn tijd dan door.... mn broeken kreeg ik wel aan maar net niet dicht onder mn dikke buik...

ik droeg dus vaak tuniekjes wat ik in de kast had hangen van voor de zwangerschap en combineerde dat met verschillende leggings en leuke laarzen...

maar miss etam:x bleegh wat een winkel....:p

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha ja jurkjes en tuniekjes zonder dat was ik mijn zwangerschap niet doorgekomen haha, bij de tweede was ik dunner en kwam ik niets aan (terwijl ik meer at haha) en kon ik mamalicious aan dat was wel een hele verbetering!

3. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    ik herken het niet maar heb een gangbare maat dus geen ervaring met een maatje meer moeten kopen.
    Ken het systeem van dat grotere maten duurder zijn ook niet, ik weet niet vanaf welke maat dat geldt?
    Van kinderkleding ken ik het idd wel.

4. Ook zoiets vreselijks; mensen die maat 42 of 44 als grote maat zien ;) Was maat 42 niet de gemiddelde maat van alle vrouwen? Als ik op marktplaats kijk tussen de grote maten zit er af en toe zelfs een L tussen.. Wtf?

De webwinkel die hier eerder werd genoemd, ik vind het echt 10 keer niks.. En het wordt 'betaalbaar' genoemd.. 55 euro voor een shirtje? Toch maar niet!

Toen ik hier laatst een topic opende over korte topjes werd me aangeraden er een effen top onder te dragen. Die zouden ze bij de Didi, H&M en nog een aantal winkels in grote maten hebben.. Ik heb gekeken, maar daar gaat het niet verder dan XXL. En een XXL betekent in zulke winkels meestal geen XXL ;) Voor een XXL heb je daar nog een figuurtje nodig waar de meeste mensen hier een moord voor zouden plegen..

Zo vervelend allemaal! En dan zeg ik nog maar niets over m'n frustratie bij de uitverkoop.. 'Iedereen' gaat helemaal los en trekt de leukste topjes en jurkjes onder de 10 euro uit de rekken, maar met een grote maat moet je extreem goed zoeken om een leuk koopje te vinden..

5. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik zeg winkelen in Amerika! ik heb bij de Levi's echt geweldige broeken gezien. Let op voor mannen: maat 48-30. Dus 48 in de breedte en 30 in de lengte. De gemiddelde man hier in Nederland heeft zo tussen de 30-30 en 38-36 ofzo. Maar deze was zo enorm breed, moest er echt om lachen. Maar daar was de mode voor te stevige mensen ook helemaal hip en mooi. kunnen we een goed voorbeeld aan nemen hier in Nederland.

6. adi

adi Niet meer actief

Plus dat dit soort winkels op andere manier 'manipuleren' :D
    Ik lijk bij hun bijv altijd veel slanker dan thuis ;)

1: passpiegel bij Steps hangt schuin, zodat je slanker lijkt;
    2: de maten zijn groter en gesneden voor een volwassen vrouw ipv een meisje, dus je kunt ineens wel die maat broek aan. Bij Steps heb ik dan het probleem dat ik ineens maat 34 moet hebben, en ze die bijna nooit in de winkel hebben hangen
    3: bij Didi hebben ze wel grotere maten, en ook super leuke kleren dan. Mijn tante heeft een maatje meer en koopt bijna altijd bij Didi en ze loopt er echt altijd super modieus bij!

7. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ja het is echt ongelofelijk. droeg je 5 jaar geleden een l, dan moet je nu een xxl hebben. de maten kloppen niet meer met vroeger. dit zorgt er denk ik wel voor dat een hoop vrouwen als een bezetene gaan lijnen. echt schandalig

8. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Gisteren hier ook weer een poging gedaan gewoon 'even' wat nieuwe truitjes aan te schaffen. Ben alleen de Scapino in geweest, want daarna was ik het alweer zat..

Heb thuis truitjes liggen maat M, die ik nog prima aan kan, alleen te kort zijn geworden door veel wassen, ben aan vernieuwing toe.. Bij de Scapino leuke model truitjes, ze leken wijd, dus ik dacht zelf : Zal wel maat L nodig hebben, .. de L leek op een M, dus ik dacht dan maar XL. En daarbij ook nog een XXL (wonder dat ze het hadden!) meegenomen het pashokje in.. Maar kreeg de XXL gewoon NIET aan. Ik heb maat 40/42 maar XXL is dus blijkbaar te klein..Hoger gingen de maten niet.. Aankomende week nog maar weer wat winkels proberen... winkelen is NIET leuk meer...

9. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi!

Ik schrik me ook altijd te pletter in de H&M of bij de Zara... heb ik ineens een L of XL! Poeh... en ik dacht dat ik best oke uitzag. Blijkt dat ze de maten aanpassen aan het publiek dat er het vaakst komt. Een M voor een meid van 20 is anders dan een M voor een vrouw van 35. Dus de M van de H&M valt kleiner dan een M van de Esprit of Didi.

Het heeft ook niet altijd met je gewicht te maken, maar ook met de vorm van je lijf... na kinderen zijn bij veel vrouwen de heupen wat breder ende borsten wat groter. Dan kan je best nog slank zijn, maar is je vorm gewoon veranderd.

Zo'n meid van 18 past dan wel in die M en jij hebt een andere pasvorm nodig, ook al weeg je evenveel. Maar ik ben het wel met je eens hoor, een vriendin van me is het afgelopen jaar meer dan 40 kilo kwijt geraakt (superprestatie!!) en ineens past ze allemaal leuke dingen. Ik heb er een nieuwe shopverslaafde vriendin bij, ineens kan zij ook leuke dingen kopen en vindt ze het shoppen wel leuker.
    Daar zou de modeindustrie best wat aan kunnen doen, al die vrouwen met een maat meer die wel (echt) hip willen zijn. Maar ja, die modeindustrie is er volgens mij meer op uit om van iedere vrouw een 12 jarig jongetje te maken. (En volgens mij heeft dat weer te maken met al die homoseksuele designers die een fascinatie voor jong hebben)

10. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Verschilt wel per winkel denk ik, maar meestal beginnen de maten vanaf maat 44 duurder te worden. Ik had dit nu dus met ondergoed, de aanbieding was 5 voor 15 euro, die aanbieding stond standaard op maat 34 blijkt achteraf...als je dan maat 42 aanklikt, moet je ineens 27 euro betalen ;)

11. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb maatje 36 maar merk ook dat er ontzettend veel verschil in de maten zit bij winkels. Bij de ene winkel kom ik uit op een XS en bij de ander op een M. Ik koop bijv. veel van mijn kleding bij de Sting. Daar pas ik qua maat ook makkelijk in een XS maar die vindt ik dan weer veel te strak om mijn buik zitten en ik heb toch wel een buikje overgehouden aan mijn zwangerschap, dan koop ik dus maar S terwijl die nog best wat ruim zit en dus niet overal mooi aansluit. Daar erger ik me dus echt gigantisch aan!

12. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik snap helemaal waar je tegenaan loopt. Voor mijn zwangerschap was ik maatje 36/38 en nu heb ik in sommige gevallen zelfs maat 44. Maar weet je, het boeit me gewoon geen bal. Ik voel me goed en daar gaat het om. Het is lastig met zoeken, maar net als met maatje 36, komt er echt wel weer een tijd dat ik weet waar ik zijn moet hoor. Even zoeken, komt vanzelf goed. Je stukje komt onzeker over, wees een beetje zeker van jezelf en probeer er wat minder zwaar aan te tillen, dat maakt het gemakkelijker.

Deel Deze Pagina