Pfff, voorlopig geen appel meer!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sukke, Oct 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Pffff! Meiden ik heb hier de schrik van mijn leven gehad. KOm net bij mijn moeder uit mijn werk om de kleine te halen zegt mijn broertje `niet schrikken hoor, maar Sukkebaby is net bijna gestikt.` Schrok een beetje maar dacht zal wel mee vallen, tot ik mijn moeder zag en de kleine helemaal met rode oogjes.
    Hij was appel aan het eten (rapley) broertje zat er bij en riep ma op een gegeven moment en zei `Ma, hij stikt!` mijn moeder reageerde heel rustig, gebeurt wel vaker dat hij moet kokken. Maar toen begon mijn broertje harder te roepen en kwam ze toch snel kijken, broertje kon sukkebaby ook niet snel uit de stoel pakken want zit met zijn hand in het gips. Sukkebaby was ondertussen al blauw dus mijn moeder hem eruit gepakt en onder haar arm op zijn rugje een paar keer slaan, toen kwam er wel iets uit maar zat er nog een stuk vast. Vinger in zijn keel en toen kwam er nog meer uit met bloed. Daarna is ze snel naar de buurman gelopen (geeft BHV trainingen). Sukkebaby huilde goed hard en buurman zeg niks meer maar adviseerde wel evt de HAP te bellen als ik het niet vertrouwde.

Toen ik dus thuis kwam Sukkebaby nog vrij moe terwijl hij net 2 uur geslapen had, normaal altijd heel vrolijk naar ons maar reageerde ook niet echt op mij. Toch maar mijn oudersHA gebeld (is mijn ouder, wij wonen 70 km verder op). Mocht langs komen omdat z'n tong ook niet helemaal normaal van kleur was.

CHeck upje gehad, alles zag er goed uit. In theorie zou het niet hoeven maar HA adviseerde om hem vanavond en vannacht ieder uur even te controleren op neus vleugelen/ benauwdheid en de komende 4 dagn 3x pd tempen omdat er misschien slijm in zijn longetjes is gekomen wat evt longontsteking kan veroorzaken. Als hij 37,8 heeft moet ik al bellen!
    Hij heeft wel een erg zere keel, is erg schor maar hij begint nu weer een beetje actief te worden. Hij wil iig wel lekker bij me zijn en ik leg hem ook echt niet in zijn eigen bed vanavond. Man, wat ben ik geschrokken.

Hij krijgt voorlopig iig geen appel meer!

2. leo1984

leo1984 Actief lid

Oct 9, 2010
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap dat je geschrokken bent.. In het begin kookte ik de appel altijd even zodat hij minder hard is, misschien is dat een optie?

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik kan me bij de oudste ook herinneren dat appel en harde peer, ook vrij lang duurde tot ze dat goed kon wegkrijgen- daar had ze heel wat tandjes voor nodig.. ik kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent en je moeder en broertje ook!

4. kvinna

kvinna Niet meer actief

Wat een schrik! Ik durf ons meisje ook geen appel te geven.

Ik hoop dat jullie een beetje slapen vannacht!

5. Alita

Alita Niet meer actief

pfff jeetje meid wat een schrik...hierom hou ik niet van rapley!

6. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Kan ik me echt helemaal voorstellen! Stom eigenlijk he, het is 'natuurlijk' dus je denkt dan dat je daarop moet kunnen vertrouwen. Maar soms of zelfs heel vaak eigenlijk, laat de natuur het gewoon even afweten.

7. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    o meid wat een schrik ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn kleintje, ze is nu bijna 2 maar nog steeds hele kleine stukjes appel.
    Rapley ben ik niet voor maar da's een andere discussie.
    Geef maar een poos geen appel meer nee en ook geen druiven, een collega van mijn vriend heeft haar kindje verloren doordat t stikte in een druif.

8. misa

misa Niet meer actief

Jeetje wat schrikken zeg! Heel naar!
    Blijkt wel weer dat het echt wel mis kan gaan, ook al kent een kindje stukken al best goed. Pff.. Niet meer alleen laten!

Misschien een (achteraf) tip: smalle stukjes geven, zodat er iig lucht langs kan als er wat in de keel schiet.
    Geef je alleen maar rapley? Ik doe appel vaak met de lepel, geraspt.

Check je kleintje maar goed. Dikke knuffel!!

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Mijn god, wat een schrik :$. Ayla kan pas sinds ze kiezen heeft (1,5 maand ofzo) echt goed appel eten. Daarvoor raspte ik het altijd, omdat het al eens was gebeurd dat er een stuk haar keel in schoot.

10. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

zo dan! Verschrikkelijk schrikken zeg!

Oja over rapley en niet doen. Zelfs al zijn ze 2 kunnen ze zich nog steeds, ondanks de tanden ergens in verslikken. (vriendin vertelde mij van haar dochter en een aardbei stukje)

11. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    inderdaad iedereen kan zich verslikken groot en klein

een appel is wel heel rot om te verslikken omdat het niet glad is maar stroef

12. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    pfff heftig hoor.. dingen als druiven en mandarijn gaan op zich prima, maar ik zou wel als ze klein zijn (en ik het heel lang gedaan) ze doormidden snijden, zodat het wat taaie velletje al door is..

13. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Hij heeft vanaf 6 mnd eigenlijk altijd appel a la rapley gehad. Heb het 1 keer gekookt en daarna gewoon zo en nooit een probleem. Hij deed het altijd super goed hij heeft ook al 8 tanden (al bijna 2 mnd) dus dat is het ook niet. Is nu denk ik gewoon stom toeval geweest. Maar toch laat ik de appel voorlopig achterwege.

Ik geef idd alles rapley.
    Ben nu al iedere keer ieder kwartier gaan kijken. HIj was gelukkig weer erg levendig en aan het gillen, kruipen, gek doen. Zal wel mee vallen uiteindelijk maar toch.

14. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik heb het ook altijd gewoon ala rapley gedaan hoor en ook altijd goed gegaan. Verslikken kan met alles gebeuren. Hier was het laatst met een stukje cracker nooit geen probleem en nu schoot het wel 1x verkeerd.

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Jeetje, wat eng! Ik zou me ook rotschrikken. Appel heeft hier ook heel lang geduurd, nu de laatste maanden gaat het beter omdat ze nu kiezen heeft maar daarvoor was het echt lastig eten.

Druiven snijd ik nog altijd doormidden en mandarijn ook, heb gehoord dat vooral druiven heel verradelijk zijn omdat ze in zijn geheel zo in het keelgat kunnen schieten. Brrr.

Maar plakdingen zijn ook niet fijn, toevallig verslikte mijn dochtertje zich gisteren in een stuk ontbijtkoek, bleef aan haar gehemelte plakken, ze kreeg het er niet zelf uitgewerkt.

16. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Pff ik heb het ook een keer gehad met Nick en een stukje appel. Hij heeft al 4 grote kiezen en bijna alle tanden, maar toch. Gelukkig niet zo erg als bij jou, maar ik vind fruit toch wel heel eng. :) Meestal krijgt Nick peer die al lekker rijp is, die is zacht en valt wat makkelijker uit elkaar.

17. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    stikken is echt mijn grootste angst en nu ik dit lees ben ik weer banger...pffffffff!!!gelukkig is het allemaal goed gekomen maar wat een paniek!! ik geef overigens liever te kleine stukjes dan te groot en rapley doe ik niet juist om dit soort dingen te vookomen...ik ben gewoon een bangerd hahaha!sterkte met je kleintje...

18. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Gatver, een heel enge rotervaring, zeg!!

Word er ook wel bang van, moet ik zeggen. Ons meisje stopt tegenwoordig hele druiven in haar mond bijvoorbeeld, en bijt ze dan stuk, ipv er eerst een helft af te bijten, brrr. Ook liet ik haar er wel eens mee rondkruipen, met een druifje of appeltje in de hand, ook maar niet meer doen denk ik nu.

@Appel, de zakken "zachte zoete appeltjes" van de AH zijn best heel geschikt, zijn heel brokkelig nl, en vallen ook haast in stukjes uit elkaar.

19. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Heh getsie... das echt schrikken. Je moeder zal geen tweede keer een kindje alleen laten terwijl het zit te eten. Alert van je broertje.

Hier ook een keer gehad, een te groot stuk banaan ingeslikt.... kind werd paars.... echt zo eng.... t kwam er uit en ze braakte meteen alles uit wat ze al op had van narigheid.

20. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Tja, in principe liet ze hem ook niet alleen. Mijn broertje zat er bij (hij is bijna 20 dus niet een mannetje van 10 of zo ;)) hij kon alleen niet snel handelen omdat hij met zijn hand in het gips zit.

@babbel: Dat deed ik eigenlijk sowieso al nooit. Manlief vond al dat ik té strikt was rondom altijd eten in zijn stoel of anders wanneer hij rustig bij ons op schoot zat. Voorlopig krijgt hij idd niets zo in het handje.

Share This Page