Kleding maatje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Wupsie, 13 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Hoi Dames,

We weten ongeveer wanneer ze onze knapperd gaan halen:D

Nu wordt onze knapperd op ongeveer 2100/2200 gram geschat met ongeveer 37 weken. Door middel van heeeeeel veel groeiecho´s dus aardig betrouwbaar!

Welke kledingmaat is het dan? 40, 44? Rara

Ik heb 1 pakje maatje 40 in de tas zitten, 2 rompertjes maatje 44 en 1 pakje maatje 44. Leek mij redelijk? Er moet nog wel een pakje maatje 44 bijgehaald worden, want denk dat dit de maat is die onze uk aanmoet of aan gaat krijgen?

Als ukje het goed doet mag ukje op mijn kamer blijven met kruikjes in het bedje, zelf krijg ik keizersnede dus moet ik nog even blijven.;)

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik denk dat je met 44 wel goed zit hoor. En ze gaan er zo snel uit, ik zou nog even wachten met er wat bijkopen. Als het helemaal de spuigaten uitloopt schop je manlief naar de prenatal (deed ik tenminste :D) Die extra kleine maatjes zijn zo duur! Als het nog een beetje aan de grote kant is kun je het oprollem, id voor maatje 50.

En over het gewicht, pin je er niet te veel op vast. Ik had ook continu groeiecho's en toch zaten ze er 600 gr naast (ze was 1400 ipv 2100 gr). Je ziet het vanzelf wel wanneer de kleine er is, en ik duim voor je dat hij/zij boven de 2000 gr uitkomt want dat is een wiegje ipv couf!!!!

3. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

@ Juul; ik heb maar 1 pakje maat 44 dus ik ga zeker bijkopen. Ik ga niet ons ukje 5 dagen in dezelfde kleren laten liggen :$ Maar 1tje bij is zo erg niet. Kijk ik ga niet 5 setjes halen das net weer te:D

Idem voor oprollen, daar ben ik niet zon fan van. Tuurlijk als het net aan is wel (niet als de voetjes halverwege de pijpen zitten hihi) .

Nou onze groeiecho vat ik toch op als redelijk betrouwbaar. Het is met de hand gevoelt en elke 2 weken met de metingen. Tuurlijk kan het iets afwijken. Maar het is niet mogelijk dat ons ukje ineens 7 pond is i.p.v. 4. Je moet toch ergens vanuit gaan he?

Ons ukje mocht uit de couf blijven als die zichzelf warm kon houden met behulp van kruiken en boven de 37 weken gehaald zou worden. En tja dan moet ukje het natuurlijk goed doen, maar dat geloof ik wel! Afgelopen donderdag werd ukje geschat op 1800 gram met 34.1 en ukje groeit al tijden 100 gram per week. Dus ik heb de volste vertrouwen in de 2000 gram te behalen;)

Daarom gaan we ook voor 37 weken, zodat ukje bij mij kan blijven!

4. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Ik zou gewoon maat 44 halen.
    En idd groeiecho's zeggen niet alles. Ik heb er bij de oudste ook veel gehad. Ze werd uiteindelijk een half uur voor geboorte 1800 gr. geschat, maar het was 2300! Dus gelukkig 500 gr. meer!!
    Zo zie je maar, bij Juul75 zaten ze te hoog en bij mij te laag...

5. hier had ik een meisje van 2560gram en 41 cm klein en kon even maat 40 aan en al snel maat 44 maar ook kon ze al snel maat 50 aan misschien een idee om toch 1 pakje maat 50 erbij in te doen want de groeiecho,s zeggen niet alles straks is de kleine te groot voor maatje 44 of 46 deze maat ( 46) kan je ook kopen bij de c&A

6. Oja en iris werdt ook veel kleiner geschat zo rond de 2100 en was uiteindelijk 2560 gram
    ze zeiden zo met 37 weken dat ze niet veel zwaarder zal zijn dan 2100 gram dus ja zegt soms niet alels met een groeiecho

7. veronique1985

veronique1985 Actief lid

29 sep 2008
    183
    0
    16
    maatje 44 is denk ik wel goed onze dochter was 1980 gram en 42 cm die paste ruim in maatje 44 en moet zeggen dat ze het best nog wel een tijdje aangehad heeft denk ongeveer anderhalve maand wij hadden nog geen maatje 44 gekocht ze moest wel in de couveuse maar had de dag na de bevalling al een hele stapel maatje 44 had oma gehaald :) dus het is er snel genoeg als het nodig is bij mij hadden ze haar iets lichter geschat niet veel maar het klopt dat je vaak hoord dat de schattingen niet kloppen.

8. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

heb ook 1 rompertje met lange mouwen maatje 48 erin hoor. hihi.. En past ukje dat nog niet, bel ik mijn mama en neemt ze dat gelijk mee uit de kast (maatje 50). Manlief zal lekker bij ons blijven denk ik zo de eerste uurtjes:p

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Je hebt geen makkelijke zwangerschap he? Duimen voor de 37 weken en ukkie en mams snel naar huis!

10. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Alles behalve inderdaad. Daarom gaan ze ook nog eerder ingrijpen. Ben gewoon op, nu kan ik eindelijk weer een beetje lachen. Omdat ik weet dat het einde eraan zit te komen!! Toch ben ik nu al gek op ons ukje. Maar het was echt 9 maanden een hel!

11. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Mijn zoontje is vijf weken te vroeg geboren en woog 2260 gram en was 44 centimeters. Je weet het pas zeker als de kleine geboren is maar ik schat dat je met 44 beter zit dan met 40 dat is denk ik echt te klein. Succes en geniet van de eerste minuten, dagen, weken .... Groet

Deel Deze Pagina