vandaag op controle geweest bij de kinderarts. mijn meisje is aangemeldt voor de rs vacinatie? ze komen in oktober bij mij thuis. ik heb er nog nooit van gehoord, weet iemand wat dit precies inhoudt?
Dan worden ze geloof ik een half jaar lang (tot de R uit de maand) is geprikt. Als bescherming voor het RSvirus. Het is prefentief geloof ik. Het is niet direkt beschermend. Maar wel fijn dat ze deze prikjes krijgt meid. Danischa was hier net te oud voor. Heeft de prikjes niet gehad, maar wel het RSvirus.. Gelukkig in een mide vorm. Succes er mee..
mijn zoontje krijgt ook de prikjes. dit is voor kinderen die onder de 33 weken geboren worden. hij heeft zn eerste al gehad en geen last van gehad. bij mij komen ze ook in oktober thuis en idd tot de R uit de maand is. het is idd geen vaccin, want die bestaat niet, maar t is symptoomverlagend. dus ook geen garantie dat ze t niet krijgen.
Danischa was met 30 weken 6 dagen geboren. In maart. Maar in Oktober was ze idd al te oud voor de prikjes. En in December heeft ze idd het Rsvirus gehad. Gelukkig een milde vorm maar leuk was anders.
Nou ik zou willen dat ik er eerder over gelezen had. Mijn meissie is inmiddels al bijna 9 maanden oud maar ook al een aantal keren verkouden geweest. Twee weken geleden is ze zo verkouden/ziek geweest, hoesten en het snot liep uit haar neusje.... Ze was helemaal van slag af. Ik heb altijd een vrolijk meissie maar die week kon ze helemaal niet lachen echt zielig. En toen ik de dokter belde werd er gevraagd ofdat ze koorts had.... Nou nee, nou dan moest ik maar gewoon afwachten. met luuf smeren en lekker warm bad. Nu is ze dus, zoals ik lees te oud voor zo'n prikkie maar als ik dat geweten had.....
ook hier worden ze elke maand ingeent maar net na de eerste inenting werden ze allebei verkouden. Verkoudheid hou je helaas niet tegen.
Wij krijgen ook de vaccinaties. De kinderarts stelde het voor bij een controle in het ziekenhuis. Kindjes moeten met 35 weken of jonger geboren zijn en op 1 oktober jonger zijn dan een half jaar, staat in het boekje... Mirthe is exact op 32 weken geboren en werd 8 oktober een half jaar, dus kwam in aanmerking..... Toch vreemd dat we niet standaard bericht krijgen, want zo te lezen wordt het niet aan iedereen geadviseerd....
Kijk eens op http://www.abbottnederland.nl/productsi ... areR/home/ Dit bedrijf komt de vaccinaties thuis prikken.
Hoi, Mijn dochter heeft ook de rs-prikken gehad. In september begon het, ze was toen 4 maanden. Mijn dochter is geboren met 37+6weken dus 't maakt niet uit hoe vroeg een kindje is geboren. Kinderen met hartafwijking krijgen ook deze (zeer dure) prik
Ja, Brussie, dat is ook waar, hartafwijkingen.... Las het in de folder....maar goed, dit was de prematuur-topic, dus dat criterium had ik even achterwege gelaten.....excusé