Ik zoek juist breed en ook zeeman, wibra of hema is geen optie (tenzij ik net de goede tref). T is met spijkerbroek allemaal echt slimfit of in elk geval té slim. Leuk voor R met zn spijkerlatjes maar G heeft een stel bovenbenen en kuitspieren waar een knul van 8-9 bij verbleekt en een ronde kont. (Goddank rokjes en leggings)
Vinted! Zoek een kastje van iemand met haar en jouw smaak. Vaak kan je dan leuke bundels samenstellen.
Ik vind Mango kids veel leuks hebben. Of wellicht geisha kids. Verder WE kids voor de wat stoerdere meisjes. En tommy hilfiger/ralph lauren voor de leuke/stoere jurken. Kost wel wat meer, maar kan je erna ook weer doorverkopen voor mooi prijsje.
Broeken zijn hier ook drama. Broeken in haar maat zitten te wijd en glijden van haar kont (en ze heeft echt wel billen, maar ze is smal), maar kleiner is dan weer te kort. Gelukkig zijn er nog veel broeken met elastiek in de binnenkant te vinden, maar dat maakt ook dat het model soms een beetje gek wordt. Rokjes zijn ideaal, die moeten standaard een maat kleiner maar dat maakt niet uit. Alleen is ze de rokjes-fase nu aan het ontgroeien en draagt ze de laatste tijd liever broeken.
Mijn beide meiden zijn fan van Zara. Oudste winkelt ook vaak bij H&M. Tot voor kort werkte dat niet voor mijn jongste, omdat de H&M maar weinig "beetje stoere" kleding heeft voor meiden in maat 122. Nu zit ze op ongeveer maat 134 (nogal wisselend met H&M , dat valt vaak groot) en kan ze ook daar wel wat kleding shoppen. Het ligt er denk ik ook aan aan wat je dochter leuk vindt. Hier 2 heel verschillende meiden. De oudste wilde met 8 echt nog heel veel roze en glitter en ruches en meer van dat soort "schattige" stijlen, terwijl mijn (inmiddels net) 7 jarige daar nooit echt van gehouden heeft.
Zelfde hier voor mijn jongste. Korte broeken en rokjes hebben we standaard een maat kleiner, maar voor lange broeken werkt dat niet omdat ze dan te kort worden. Ze draagt heel veel extra skinny en vooral flared broeken van de WE omdat die smal, maar wel lang vallen.
Is ook vooral de vraag hoe is ze gebouwd want daar hangt ook nog vanaf of je ergens kleding kan kopen. Onze kids zijn allebei behoorlijk mager en we, name-it, sissy boy en deels ook HEMA slagen we altijd. Maar bijv H&M is echt veels te wijd en Zara lijkt momenteel ook steeds wijder te worden.
Mijn dochter van 8 heeft brede broeken nodig. Wij slagen voor broeken vooral bij ONLY. Verder slaagt ze voornamelijk bij Only kids, WE en Shoeby. Ik ga altijd met haar samen winkelen. Onze smaak ligt mijlenver uit elkaar.