Metalen ring/rubber wasmachine terugzetten

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 13 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    We hebben de laatste tijd redelijk vaak vieze vlekken op onze kleding als het uit de wasmachine komt,
    Nu heb ik die rubberen ring al eens met een doek schoongemaakt maar je komt niet overal tussen.Nu zat er straks weer viezigheid tussen en bedacht ik me dat die rubberen ring er toch ook uit zou moeten kunnen om schoon te maken.Ik heb dus wat zitten sjorren en toen kwam die redelijk los van de kant maar er kwam ook een metalen ring mee.
    Ik heb dus geen flauw idee hoe ik dat ding weer terug moet zetten.
    Het zou moeten kunnen.Morgenavond komt mijn man weer thuis en dan kan die mooi zondag ofzo wel even kijken maar ik mag toch aannemen dat dat ding nog wel te maken zou moeten zijn.
    Ik ben er zelf maar mee gestopt voordat ik hem straks wel sloop.
    Nu is de jongste ook nog dik aan de diarree dus de was stapelt zich flink op....
    Iemand een beetje technisch en ervaring hiermee?
    Het betreft een AEG Lavamat.

Groetjes!

2. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ik heb dit eens gedaan. Wat een pokkewerk was dat zeg :$ maar het is te doen.

Die ring wat jij bedoelt, is dat een soort veer?

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Is inderdaad een soort veer maar wel rond.
    Ik geloof direct dat het een pokkenwerk is pfff.
    Zal mijn vent weer blij mee zijn haha.

4. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0

Ik heb het helemaal zelf gedaan dus het is te doen haha.
    Je hebt nog "geluk" want deze veer is de laatste en de makkelijkste stap.
    Je moet het rubber terug op zijn plaats vouwen. Deze ring gaat om de rand aan de buitenkant van de machine zodat het rubber op zijn plaats blijft zitten. Alleen dit rubber zit zo strak dat het een hel is om het er omheen te krijgen en zodra het op zijn plaats zit zie je het niet meer zitten. Hierdoor weet je waarschijnlijk ook niet waar het hoort ;)
    Ik kan het zo niet uitleggen dus ik kijk even of ik het filmpje vind dat mij toen heeft geholpen.

5. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
  6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bedankt!!
    Gaat mijn man denk wel lukken die is best handig.
    Ik had hem zelf wel al een beetje erin kunnen krijgen maar hij schoot weer terug en er stonden 2 kinderen beneden te blerren dat ze zich moesten omkleden voor de carnaval.
    Ik kan vanavond bij de buurvrouw ieder geval een was draaien dus we maken er maar niet een al te groot probleem van.
    Zul je zien dat mijn man er hem zo in heeft en dat ik alleen maar aan het rotzooien ben en steeds meer geirriteerd raakt.

Deel Deze Pagina