ssgerundt je kan extra flesje water tussen de voedingen door geven of bij de voeding een beetje extra water doen. ik gaf mijn zoontje extra drinken tussen zijn fles voedingen door maar hij is al ouder en drinkt ook al sapjes maar toen ie kleiner was probeerde ik hem water tussen door te geven en soms ook wat extra water in de voedings fles. het maakt niet uit hoe je het doet het is net hoe jij en je kindje het prettig vinden.
Jarissa krijgt standaard 10 - 20 ml extra water in haar fles. Nog meer wil ik liever niet. Ze krijgt nu al flessen van 250 ml. Jarissa krijgt met warm weer (als ze daar om vraagt door extra jengelig te zijn) tussen haar flessen door een extra fles met water. Ze drinkt het alleen als het lauwwarm is, net zo warm als haar gewone fles dus. Als je baby geen water wil drinken kun je er ook 1 schepje voeding door doen.
welke thee mag je dan wel geven? ik geef nu af en toe ook wel eens wat diksap, maar echt dol is hij er niet op..
De `regel` is je kindje 1 laagje extra kleding dan je zelf aan hebt... ik zou makkelijk in mn blote kont kunnen lopen (bij wijze van) dus een romper is dan zeker niet te koud hier. Mn zoontje krijgt bv dus drinkt gewoon een slokje extra tussendoor... ik geef verder niks anders.
Ik heb geen idee qua thee, ik geef dat nog niet. Volgens mij mogen alle gewone thee's. Geen kruidenthee en geen smaakjesthee tenzij die puur natuur zijn.
indy ligt ook alleen maar in haar rompertje...at net te bedenken dat ik haar inderdaad wel wat water tussendoor kan gaan geven met deze warmte..
Hier ook rompertje met korte mouwtjes. Vanmiddag liep ik naar de winkel en dan kleed ik Justin wel aan hoor. T is natuurlijk n behoorlijk temperatuur verschil daar binnen en dan weer buiten. En hier géén extra water hoor. Hij krijgt melk als ie honger/dorst heeft. Heb t vorige x ook al s aan t cb gevraagt maar extra water is alleen nodig bij extreem warm weer. Denk aan ruim 30 graden.
Je kunt hem ook water geven (barleduc) thee vind Steven ook niks. Toen Steven ook zo jong was deed ik hem ook wel een paar druppels ranja door het water,helemaal als het zo warm is, dan is drinken erg belangrijk. Maar naast de 3 flessen krijgt Steven s'morgens en s'middags ook 125 cc dixap, en wil hij meer, krijgt hij meer. Op dit moment ligt hij alleen in z'n romper, op z'n kamer is het 28 graden.En hij heeft gister net weer prikken gehad, dus hij was een beetje koortsig.
En hoe leggen jullie je baby's 's nachts te slapen? Robin ligt nu alleen in een rompertje, geen sokjes aan en geen lakentje over zich heen (die trapt ie weg)...Straks ga ik wel even het lakentje over hem heen leggen, ben bang dat ie het anders te koud gaat krijgen... Is het bij jullie ook zo viezig, plakkerig binnen?
mij is verteld thee zonder looizuur. dat is niet alleen venkelthee maar meer, al weet ik zo niet uit mn hoofd welke dat verder nog zijn
rooibos thee dan? ik denk dat ik straks van diksap ga kopen, maak ik dat aan met spa. elijah krijgt alleen verdikte voeding, omdat hij anders zo spuugt, moet ik maar even kijken hoe ik dat dan doe nu. ik heb ook nog een antilek beker van avent (va 3 maand) misschien kan ik dat eens proberen spelenderwijs, nieuw smaakje los van de fles, misschien weigert ie dan ook niet..
Ik had Fien vannacht een romper aan met een heeeele dunne slaapzak Misschien dat ik haar vannacht alleen de dunne slaapzak maar aantrek.. Vandaag geen romper, maar een leuk jurkje van noppies . Die heeft spagettibandjes dus zeker niet erg warm.. Ik zou de kids zeker geen truitje met broekje aandoen met dit weer. En met die kappen van de kinderwagen zou ik ook naar beneden doen. Ook als het een beetje waait, want babies vinden briesjes ook wel lekker als t zo warm is.. Maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk!
Dus jij vind dit nog niet extreem genoeg...? Nou, doe mij maar een paar graadjes minder, hoor... Maar je drinkt zelf toch ook meer met dit warme weer en kindjes die zweten over het algemeen best veel, dus hebben ze toch ook wat extra vocht nodig..? Ok, echt kleintjes die krijgen met de fles al veel vocht binnen, maar Hugo moet tussendoor van mij echt voldoende drinken, maar dat doet ie gelukkig ook wel...! Gr. Niki
ik vind het ook extreem weer. En vooral met hele kleine babies. Ik weet nog goed: vorig jaar zomer toen Fien net geboren was met die hittegolf... Ik heb het arme kind maar constant binnen gehouden en ook water bijgegeven. Nu moet ik zeggen dat hoe ouder mijn kind wordt des te beter kan ze ertegen.. Je kent ze beter en zelf ben je ook minder onzeker...
mijn zoontje heeft vanacht in zijn rompertje gelegen en weinig geslapen hij is rond 1 uur wakker geworden en heb hem bij mij op het bed neer gelegt papa was werken en het was een stuk koeler in onze slaap kamer. het is moeilijk om ze te kleden nu is mijn zoontje neus verkouden dus heeft toch een koudje gevat gister denk ik terwijl hij wel gewoon kleertjes aan had buiten maar ja zweten en een windje dan heb je zo wat. verder is ie bandaag alleen nog maar in zijn rompertje geweest het is nu al 25 graden hier in huis dus alleen als we weg gaan trek ik hem iets aan anders niet
Volgens mijn moeder mogen baby's ook kamille thee. Zij gaf dat vroeger ook aan ons. Ik geef Jasmijn gewoon tussen de voedingen door een paar lepeltjes water! Verder alleen een romper aan.
Milan heeft gisteren een romperdag gehad, en vannacht ook lekker in zn romper geslapen boven zn dekentjes. Verder geen last gehad van de warmte hij heeft lekker door geslapen. Vanmorgen lekker gepoedeld in bad en daarna alleen en luier aangedaan, en tussendoor krijgt ie een klein flesje water met een klein beetje RoosViCee erdoorheen.
Op Sam haar kamertje was het vanochtend om 10 uur al 30graden! (platdak) En het raam stond dus wel een klein stukje open (niet te veel want dan ging het tochten). Ik heb voor Sam een flesje met een klein beetje diksap gemaakt (en ruim water) en daar heeft ze wel een paar slokjes smakelijk van gedronken (was de eerste keer diksap). Ze heeft nu een romper aan met spagetti bandjes en een mouwloos jurkje lekker luchtig. Het is dat we nog geen parasol buiten hebben maar als we die ooit hebben hihihih (gaat snel gebeuren hoor) dan mag ze van mij lekker op een dekentje met een handdoek lekker ingesmeerd met zonnebrandcreme in d'r blootje buiten. Maar dan moeten we eerst schaduw hebben in de tuin. Gisterenavond heb ik Sam een beetje verfrist door er met zo'n washandje van Zwitsal overheen te gaan. Dat vond ze erg fijn.
heb vandaag van die kant en klare diksap gekocht van olvarit, in van die potjes. en ik heb het in een antilekbeker van avent gedaan (met zo'n witte tuit) en hij drinkt er uit! ging direct goed, ben helemaal verbaasd!