Ik vind het niet zo mooi, maar zij wel, dus ja. Met name de jongste vindt het geweldig, tja, lekker laten gaan dan. Ik koop wel de meeste kleding, dus er zit ook genoeg ander spul tussen, maar zij beslissen uiteindelijk wel zelf.
Wel grappig om dit topic te vergelijken met het “onesie aan naar school”-topic. Kinderen mogen blijkbaar dragen wat ze willen naar school, want dat is belangrijk voor hun eigen ontwikkeling om te leren niet aan de massa te conformeren en zichzelf te kunnen zijn.... Maar het mogen geen grote Disneyprints zijn want die vindt mama lelijk
Ja, hier mogen ze dat aan als ze willen. Het zijn kinderen. Als de kleding maar fatsoenlijk, heel en schoon is. Deze fase gaat vanzelf weer voorbij.
Ik heb juist het idee dat het helemaal overeenkomt. De verklede onesie kinderen lopen ook in schreeuwerige disney printjes rond. En de rest gaat ‘gepast’ gekleed.
Ik kocht gewoon niet zoveel dingen met printjes, dat maakte het makkelijker. Ze hadden wel wat, omdat ze het leuk vonden, maar dan één of twee shirtjes ofzo, en verder pyjama's en ondergoed ed ermee. Zij tevreden, ik tevreden.
Prints mogen hier, maar met mate. Dus schreeuwerige in-your-face prints liggen niet eens in de kast. Ik heb het een beetje losgelaten want je ontkomt er niet aan maar in ieder geval heb ik dan nog wel de controle over de soort. Wat ik pertinent niet wil zijn die schoenen met lichtjes erin. Verschrikkelijk. Tot nu toe heeft ze niets erover gezegd terwijl er genoeg op school zijn die ze hebben maar daar spreek ik toch een veto over uit. No beeping way dat die hier in huis komen...
Qua ondergoed mogen ze bij H&M kiezen en ik heb alle Disney prinsessen, Lego en Paw patrol onderbroeken in de kast. Ze gaan nog niet mee kleding kopen, hooguit naar een boetiek en daar hebben ze iets klassiekere kleding.
Ik ga 2x per jaar met mijn kinderen winkelen. Onze afspraak is dat we allebei akkoord zijn met wat er gekocht wordt. Soms zitten daar ook disneyprints bij (al is mijn dochter van 7 daar wel een beetje overheen maar die wil nu vooral prints van schattige konijntjes enzo). Alles wat in de kast hangt/ligt mag ook naar school aan (oke, behalve die onesie dan haha). Vaak zijn het vaste combinaties en soms maakt ze er zelf wat van, soms is dat verrassend leuk en soms wat minder, dan geef ik haar nog wat suggesties.
Ohja, die was ik vergeten. We hebben die schoenen eens aangepast, want ze waren goedkoop en gewild, maar ze bleven alleen maar naar beneden kijken. Die bleven dus mooi in de winkel. Ze hadden ze van mij best mogen hebben voor erbij, voor naar de speeltuin bijv. Maar het was ongeval-technisch beter om het niet te doen.
Ik koop er bewust al niet veel en wat ik dan koop ik meestal ook wel schoolwaardig. Of als compromis kopen we pyama/sokken/ondergoed van wat ze willen. https://images.app.goo.gl/iXywsAeZDMhHUVdH8 deze heeft jongste dochter echt heel veel aangehad. Wel hello kitty maar niet schreeuwend. https://images.app.goo.gl/7aayfj8uexh9EMpu8 dit vind ik dan weer helemaal niks
Nou laat mij maar de überbitch moeder zijn. Ze gaan niet in een onesie naar school en niet in disneyprints. En net nog even gefactcheckt: ik ben nog steeds de aaaaaaaaallerliefste mama ter wereld! Kinderen gaan niet dood als ze zo nu en dan een keertje nee horen
Dochter heeft momenteel geen shirts met printjes maar ze heeft ze weleens aan gehad, Minni Mouse en Frozen, mijn oudste dochter had vroeger heel veel Hello Kitty, stond altijd super schattig. Mijn oudste zoon liep zelfs weleens in een Bob de bouwer T-shirt whaah
Haha precies dit al is mijn zoon 3. Laatst een afgrijselijk nieuw cars shirt gehad in felle kleuren nou heb gedaan alsof het een shirt van een pyjama is grijze pyjama broek erbij en hij is helemaal blij.
Ik vraag me toch echt af dat laatste er mee te maken heeft... Daar had je het in het ander topic ook al over. Jij denkt dus nog steeds, dat kinderen die zelf hun kleding mogen kiezen, nooit ‘nee’ te horen krijgen? Ik zie het verband niet hoor. Maar mocht dat verband er zijn: kinderen gaan ook niet dood van het mogen dragen van een disney shirt. Het is hooguit de moeder die zich dan blijkbaar dood schaamt (pun intended)
goh.. het zijn kinderen toch? Dus die vinden kinderdingen en kinderfiguren leuk. Wat al eerder gezegd is: Zolang het heel en schoon is (bij vertrek van huis ) en qua kleur niet teveel vloekt, vind ik printjes wel gezellig. Of die draaipailletjes.. vinden ze ook fantastisch. En nu ben ik daar wel wat terughoudender mee geweest - omdat ik het zonde vond als het snel stuk was, maar die hebben ze nu ook 2 ofzo. Maar hello kitty, my little pony, Mia and me, eenhoorns, dochter heeft een jurkje gehad met de 3 kopjes (niet supergroot) van Lizzy, Juultje en Babetje (nichtjes van donald duck) , vond ik juist superleuk. Het is maar zo'n korte fase dat ze dat geweldig leuk vinden, genieten juist hoe zij ervan genieten :-D . Ik vind teksten lastiger. Vooral omdat ze dan een shirt aan hebben met een tekst waarvan ze niet eens weten wat het betekend. Onze oudste van nu 10 - was altijd relatief groot.. dus toen ze 7/8 was, wilde ze juist nog leuke vrolijke prints, maar die waren er niet meer te vinden vanaf maat 140.. of een stuk moeilijker in elk geval... Ik vind het vaak vreemd/jammer (ik weet niet welk woord ik zoek) dat kinderen soms al gekleed worden als kleine volwassenen.. leuk voor een keer, maar niet voor elke dag - tenzij ze dat perse zelf willen.
haha inderdaad... en de ouders gaan er ook niet dood van... We willen allemaal dat iedereen zichzelf mag zijn - maar stiekem... is het denk ik voor velen best moeilijk om los te laten bij hun kinderen. En natuurlijk grijp ik ook in soms (niemand is perfect - maar ik vind dit met die disney kleding/prints altijd maar vreemd?
Hier mag dat ook. Ik vind het zelf niet mooi, maar ik hoef het dan ook niet aan. Ik kies ook graag mijn eigen kleren uit, dus mijn kinderen mogen dat ook. Daarbij vind ik het heerlijk als een kind zich van de mening van anderen nog niks aantrekt.
nog een aanvulling; dochter was 8 toen ze een shirt kreeg (via via tussen een hoop anderen) met een doodskop er op, met rozen eromheen. Ze vond 'm fantastisch, ze heeft 'm dus ook vaak aangehad... Maar sinds groep 3 ofzo vind ze het menselijk lichaam al heel interessant en haar eerste spreekbeurt in groep 4 ging over botten.. Dus dat is wat zij ziet en zo mooi vind, de botten van het gezicht zo mooi op een shirt. Prima dus. https://www.sugarskullculture.com/collections/tshirts-tanks-hoodies/products/garden-skull-tank-multiple-colors-on-purple dit zou ze dus ook zeker van me aanmogen als ze dat wil. Het is gewoon een mooie top, zonder dat het eng of duister bedoeld is ofzo.