De door de fabrikant gescheurde jeans. Lopen hier veel zesjarigen mee rond. En dankzij die mode, en de voorliefde van mijn dochter voor die dingen, gaat ze inmiddels ook wel met zelf (ietwat) gescheurde jeans naar school. Ze is helaas nogal wild in spelen, en dus verslijt ze aan een rotvaart haar knieën.
Hier dan een shocking foto van een kind dat dus blijkbaar niet haar eigen stijl kan ontwikkelen omdat ze geen disney aan mag en niet in een onesie naar school mag waar ik uit het andere topic hoorde dat kinderen dan dus in een keurslijf gepropt worden. Prima keurslijf dit En als 10 jarige in groep 6 dit dragen is echt wel een eigen stijl hoor, de rest loopt in spijkerbroeken:
Nou hier vragen ze er niet om. Zie er weinig leeftijdsgenootjes mee lopen ook. In groep 6 wat meer, maar de oudste heeft sowieso weinig met broeken.
Prima, toch? Ze ziet er heel leuk uit. En met haar eigen stijl Moet je toch niet zo giftig voor reageren?
Nou dat is actie reactie he? In het onesie topic vallen mensen erover dat sommigen dat niet toestaan (om allerhande redenen) maar vervolgens wel zeggen dat die kinderen die dat niet mogen in een keurslijf gepropt worden. Daar wordt ik giftig van ja. En jouw vraag snap ik gewoon niet: hoe mijn kind een stijl kan ontwikkelen als ze geen disney aan mag en ik bepaal wat acceptabel is? Dat kun je toch zelf bedenken dat daar veel meer opties voor bestaan?
Maak je niet zo druk, tuc! Je weet toch zelf hoe je je kind opvoedt en wat je haar oplegt en wat niet ed? Volgens mij doe ik het net als jij en ik geloof niet dat mijn kinderen er vreselijk onder lijden oid. Als andere mensen daar wel zo over denken, dan is dat toch echt hun probleem. Hier willen ze wel gescheurde jeans, allebei (7 en 9). Maar ik heb geen zin om held te betalen voor kleding die in mijn ogen al kapot is. (En ik ken ze, de scheuren die ‘horen’ zijn binnen tien minuten minstens twee keer zo groot, omdat ze er aan gaan pulken ed.) Er zijn gelukkig genoeg andere dingen die ze ook leuk vinden, dus ze hoeven niet bloot rond te lopen oid. (En de oudste laatst laten kiezen tussen een broek met scheuren (omdat ze het nu echt echt echt Heel graag wil) of een andere broek (ze heeft er nl al genoeg, dus nog twee erbij vond ik te gek worden) en toen koos ze de andere broek. )
Ik wird hier in huis trouwens inmiddels vierkant uitgelachen als ik met Disneyprintjes aan kom zetten. Zij hebben een meer uitgesproken mening dan ik. Niet mbt anderen gelukkig, maar wel mbt zichzelf. Ze vinden het prima als kinderen prinsessen ofzo leuk vinden, maar zelf vinden ze het vreselijk. Er zijn wel andere dingen die ze wel leuk vinden, ze hebben bv. wel een shirtje met zo’n ‘omkeer smiley’.
Ik hou niet van schreeuwerige shirtjes. Kleding zoals bij Coolcat vind ik verschrikkelijk. (hoorde van de week trouwens dat ze failliet zijn, ben waarschijnlijk niet de enige die er zo over denkt) Ik koop dus geen kleding die ik niet mooi vind. Maar mijn meiden hebben nog niet echt commentaar. Soms mogen ze kiezen, maar dan vind ik beide mooi. Geen idee hoe ik hiermee omga over een paar jaar. Hoop dat ik nog enige invloed op hun kledingstijl heb. Ik hou van een beetje klassieke stijl. Als ik mijn neefjes en nichtjes (van 8-15 jaar) zie schrik ik best wel. Echt totaaaal anders dan mijn smaak. Dit is meer mijn smaak:
Ik houd daar ook wel van, maar de gemiddelde puber kiest toch echt wel voor iets anders, tenminste dat zie ik hier wel in de omgeving. En persoonlijk vind ik dat je ze daarin vrij moet laten en je groeit er ook wel in mee.
Daar heb je ook zeker gelijk in. Het klassieke zal er langzaam maar zeker wel af gaan. Dan zullen ze een spijkerbroek willen, misschien wel met gaten.( )
Hier nog steeds geen gaten haha. Niet omdat het niet mag, maar gelukkig vinden het ze het nog raar om een kapotte broek te kopen. Overigens wel eens gaten bij de knieën , maar dan van het spelen.
Hier lichtjes schoenen (geox, ieder kindje vind ze geweldig en ik vond handig in het donker) en een paar printjes shirtjes in de kast. Hij draagt ook genoeg gewone shirts, maar hij wordt blij van af en toe een Ninjago plaatje op een shirt, daar heb ik geen moeite mee. Ik vind juist dat het nu nog kan, nu ze kind zijn. O en gaten in de broeken van het spelen doe ik gewoon aan. Anders kan ik iedere week een nieuwe broek kopen. Belangrijkste vind ik dat het kind blij is en daarna dat de kleding mooie pasvorm heeft en niet verwassen eruit ziet. De goedkope printjes shirts willen nog wel eens een slechte pasvorm hebben (hangt om het kind heen).
Mijn dochter van 4 doet dit soort dingen al echt niet meer aan, haha. Het past ook totaal niet bij d'r. Wel grappig dat ik dit toen ze echt nog kleiner was ook leuk vond, maar inmiddels veel te tuttig. Ik verander met het karakter van mijn dochter mee ofzo, haha. Ze gaat niet zelf mee winkelen, want dat vindt ze niks. Maar ik koop wel echt dingen waarvan ik weet dat zij ze leuk vindt, zoals wrijfshirts. Maar ik ben wel blij dat ze niet mee gaat winkelen, want geheid dat ze er dus wel wat printjes uit kiest. Dat zou ze dan van mij ook wel echt aan mogen, maar voor nu is het gewoon ook wel jurkjes, maar dan stoer, zoals van Billy en Lilly. Met kniekousen, daar is ze nu ineens fan van. (die van jouw dochter zou ze super vinden @tuc ) En schoenen met lichtjes heeft ze ook.
Hier trekken ze dat soort kleding ook niet meer aan. Alleen met kerst willen ze dat soort dingen soms nog aan. Ik vind die eigen stijl wel leuk, zolang het binnen bepaalde grenzen blijft. Naveltruitjes ed mogen hier dus niet, doodshoofden vond ik ook niet nodig en gescheurde broeken was dus ook zo’n grens, maar bij bijna 10 jaar wil ik daar dan nog wel vanaf stappen, zolang er nog wat broek overblijft (bij sommige zitten er zo veel of zulke grote scheuren in, dat je net zo goed niets aan kunt trekken...). Coolcat kom ik net nog vandaan. Ik baal dat ze failliet zijn, want ze hadden de enige spijkerbroeken (zonder gaten ) die bij mijn jongste dochter mooi zitten. Net dus op de groei nog maar een paar gehaald voor het geval er geen doorstart komt.
Mijn dochter is gek op minnie mouse. Alle kleding die ze daar van heeft is gekocht door oma. Kan er niet wakker van liggen en van mik mag ze dat dus gerust aan naar het kdv en straks ook naar school.
Dit soort prints mogen ze op hun pyjama als ze dat willen, maar verder niet. En dus ook niet naar school. Ik vind het zelf echt niet mooi eerlijk gezegd.
Ik dacht dat ik zelf beleefd iets vroeg, dus die giftigheid snapte ik niet. En ik heb toch nooit gevraagd hoe een kind een eigen stijl kan ontwikkelen als ze geen Disney aan mocht? Ik heb enkele posts geleden toch verduidelijkt dat dat was omdat ik me herinnerde dat jij strikte regels over kleding hebt? Met de disclaimer erbij dat ik me excuseerde als ik me dat verkeerd herinnerde, trouwens.
Nee. Cars prints etc is voor piyamas evt ondergoed en sokken Maar zelfs zijn ondergoed is bijna altijd van de hema tegenwoordig. En hij heeft wel truien met prints bijv van een voetbal/tijgers of auto's naar dan in een stoere niet plastic fantasic style Nou vraagt die er helemaal niet om en als wij in een shoeby lopen en hij een gave trui ziet met tijgers tuurlijk vind ik dat prima ( mitsik hem ook wel leuk vind) en laat hem echt wel zelf kiezen qua shirts alleen stuur wel. En hij heeft zijn eigen fantasie Paar weken terug in de plaatselijk winkel hadden ze een shirt van het merk cara met blokjes hij vond het een leger print en wou hem graag. Nou prima!