Oké oké. Dan zal ik ook maar bekennen dat ik oa meerdere Harry Potter truien, een Kirby pyama, en een Super Mario hoodie bezit.
Confession hier ook...naar Star Wars ook Harry Potter shirts, Grumpy Cat shirts. Overigens draag ik dat niet zozeer naar werk bijvoorbeeld. Maar vooral in mijn vrije tijd met leuk jasje of leren jasje er over heen.
Superhelden shirts vind ik echt heel lelijk en gelukkig vindt ie daar ook niks aan. Maar hij kan oprecht blij worden van een paw patrol shirt. Prima, eentje dan. En voor pyjama’s enzo kan ik er al helemaal niet mee zitten. Hij mag dus af en toe best zo’n shirt, hij loopt er tenslotte niet elke dag in. Maar ik zou zoiets nooit volledig in de ban doen.
Hij is hier groot fan van Paw patrol en Cars vind hij ook altijd leuk. Ik vind het op zich prima en soms ook best leuk, maar niet voor elke gelegenheid. Hij heeft 2 t-shirts van paw patrol en 1 van Cars, maar die draagt hij in principe alleen thuis en niet naar de peuterspeelzaal. Als hij 'm echt heel graag aan wil maak ik er ook geen probleem van, maar meestal gaat hij akkoord met mijn (andere) keuze. Een groot gedeelte van zijn pyjama's, ondergoed en sokken bestaat wel uit cars en paw patrol. Voor onze dochter van 8 maanden heb ik trouwens helemaal niets met tekenfilm figuren zoals hello kitty of minnie mouse ofzo, vind dat tot nu toe als ik het zie eigenlijk echt stom. Maar goed, als zij over 2 jaar graag een t-shirt van hello kitty of wat dan ook wil dan krijgt ze die ook gerust hoor, maar gewoon voor een dagje thuis.
Ik heb allerlei t-shirt en truien voor in mn vrije tijd wat in de categorie ‘nerdware’ valt. Harry Potter, Game of Thrones, PacMan, Zelda, StarWars (R2D2 en BB8 vooral), Nintendo logo, Atari logo.... etc. En dan inderdaad de rest van de outfit gewoon ‘netjes’.
Ik ben zelf “nu nog geen” mama (bijna <3). Maar ik ben van mening dat kinderen net zoals volwassenen ook kleding moeten kunnen dragen waarin ze zich zelfverzekerd voelen en blij van worden. En niet dat ik het alleen mooi moet vinden of het binnen een bepaald plaatje qua trends etc moet vallen. Zolang de onze over een aantal jaar maar niet in zijn blote billen naar school vertrekt en het wel redelijkerwijs bij elkaar past etc.
Ik heb niet veel met print gekocht, dochter heeft wel eens wat gekregen van oma. Maar ja de jongste loopt nu hele dagen in dr K3 jurk of is Elsa. Das nog veeeeel erger las ik laatst Ik vind t gewoon leuk dat ze zich helemaal mooi voelt en aan iedereen dr jurk laat zien. Heerlijk dat trotste koppie Dat olifanten shirt vind ik trouwens echt super leuk! Dat zouden mijn dochters ook zo aan doen!
Hangt er vanaf... Ik stimuleer het zeker niet.aar het hangt af van hoe het eruit ziet. Ze heeft pyjamas van frozen, een fleece vest van frozen en wat shirts. Er die reversible sequins (of magische shirts zoals mijn dochter het noemt). Maar echt dar schreeuwerige gedoe koop ik echt niet. Ook niet als we in de winkel zijn en ze pakt dat... Daar spreek ik veto over uit. Ze heeft wel shirts met print maar dat zijn algemene prints vaak...
Ik vind het geen probleem. Sowieso draagt mijn dochter veel prints, dus ook met tekenfilmfiguren. Of er nu een Elmo op staat of een fantasiekrokodil maakt mij weinig uit. Als zij het mooi vindt, prima. Ze heeft ook een winterjas van Hello Kitty. Niet overdreven, gewoon leuk. ls ze graag een shirt met Anna en Elsa wil en het is niet belachelijk duur, mag dat gewoon (Zeeman, H&M etc zijn niet duurder dan andere soorten kleding). Vaak hebben we ook shirts waarbij het helemaal niet zo duidelijk is dat het een tekenfilmfiguur is, maar is het gewoon een leuk plaatje. Ze hoeft er niet bij te lopen als een volwassene, ze is een kind. Zelf vind ik vrolijke kleuren leuk in kinderkleding. De "saaie" kleding komt wel als ze een jaar of 14 is.
Hier hebben ze dat niet, om de reden dat ik die shirtjes vaak van slechte kwaliteit vind. Een hele outfit vind ik persoonlijk niet mooi, maar ik houd bijv. ook niet van schreeuwerige kleuren en die shirtjes zijn vaak schreeuwerig. Dus hier alleen pyjama's, ondergoed en sokken. De middelste heeft ondergoed van Prinses Sofia, dat is wel weer heel schattig. En de oudste een Minions-pyjama en sokken van Frozen. Lekker dik en goede kwaliteit.
Ik koop haar kleding en daar is ze nooit bij. Ik hou er niet van, dus ligt het ook niet in de kast. Wel een Peppa Pig pyama, dat vind ik prima. Kind helemaal blij. We waren in de H&M in oktober voor een winterjas en toen was ze toevallig wel mee. Eerste wat ze ziet is de Frozen jas. Ik vond hem echt te druk. Gelukkig kwam ik er nog mee weg om d'r te laten kiezen tussen 2 anderen, haha. Ik denk wel dat ik zo af en toe eens een item zou kopen als ze dat echt zou willen. Ik wil niet mijn smaak opdringen aan haar.
Jahoor mijn kinderen hebben dat wel. Ik hou er niet van maar mijn man vindt het leuk en nog belangrijker, de kinderen vinden het zelf leuk! De jongste trekt nog eigenlijk wel alles aan wat ik voor hem uit de kast trek maar heeft ook dagen dat hij per se zijn paw patrol shirt aan wil. Dochter kiest zelf haar kleding, ook in de winkel. Ik ga niet meer zelf winkelen voor haar. Als ik dan thuiskom met kleren voor dr vindt ze het helemaal tof en als het dan in haar kast hangt dan doet ze het nooit aan omdat ze het toch niet zo leuk vindt...dus ze gaat maar lekker mee naar de winkels en kiest zelf. Dan heeft ze kleding die ze echt leuk vindt.
Ahhh zo leuk. Dat duurt hier nog wel even maar we kijken wel af en toe samen speedruns van Spyro (als ik dat gegiechel van Jokie even helemaal beu ben ). Alleen begint hij nu af en toe de eierdieven na te doen en hoor ik de hele tijd NANANANANA. Een Kirby pyjama?! Te leuk.
Leuk shirt. Op deze manier vind ik het er wel leuk uit zien Off topic. Is UK 3-4 jaar maat 98 of 104?
De middelste heeft een paw patrol jas. Ik vind hem best lelijk, maar een winterjas vinden die hij aan wilde was een redelijke uitdaging. Ik ben dus allang blij dat de jas warm genoeg is. Ik moet met die eigenwijze liters van mij genoeg strijd aangaan, deze wilde ik wel toegeven. Hij heeft ook twee paw patrol joggingbroeken die ik wel aardig vind en een paw patrol trui die ik helemaal prima vind. Voor de rest veel dino's. Er zit wel een beetje een grens aan. Het overbuurmeisje had een roze (lelijk roze), lelijk gevormde froze jas met te grote plaatjes. Dat krijgt mijn dochter nooit, als er een Frozen jas komt, dan iets subtieler, daar is genoeg keuze in (wat mij verbaasd want zo fantastisch is die film ook weer niet). Ik ben wel heel streng qua teksten op kleding. Het merk erg groot, ongepaste teksten, genderstereotype teksten komen er niet in. Ik heb het jurkje van Lief ook weggelegd (zat bij de kleding van mijn nichtjes voor mini). Mijn dochter kan heel lief zijn, maar ik vind het stom om dat op haar kleding te zetten.
Zoon loopt het liefst van onder tot boven in star wars. Heeft ook een star wars luxere versie jogging broek , meerdere shirts, had truien, sokken . Ondergoed en een huispak ( slaapt in boxer) , heeft ook nog steeds ninja turtle aan en Spider-Man t shirts en heeft alleen jog jeans/ optrek spijkerbroeken , bijna nooit met knoop of rits. Dochter heeft zelf ondertussen liever zwart wit of sepia dieren prints of effen dingen of met een klein steentje/ geborduurd dingetje en stoere liefst loszittende broeken, soms een loszittende pet ( Frans modelletje zeg maar) scheef op haar hoofd en klaar is ze vind ze zelf .eerder was ze ook wel een zuurstof met meerdere kleuren roze en paars en een frozen olaf maillot, roze rokje en een wit elsa shirt of juist een fel blauwe mini mouse erop wamt dat was zon mooi kleurtje. Ik trek toch ook aan wat ik mooi vind en lekker vind zitten kan me er echt echt niet druk om maken.
Ik vind tekenfilmfiguren op kleding niet zo mooi. Op ondergoed en pyjama's prima. Maar niet op de bovenkleding. Bij de babykleertjes had ik bijv. wel een pakje met nijntje erop. Maar dat vind ik weer wat anders.
N heeft wel wat shirts in de kast met Mickey mouse. Destijds had C dat ook maar dan met Minnie mouse. Bij die ukkies vind ik het nog best leuk Nu heeft C een paar frozen shirts gekregen van me schoonmoeder. En die mag ze van mij gerust aan. Zelf koop ik het eigenlijk nooit meer voor haar.
Hier komt het het huis niet in. Vind het lelijk en vaak neigen naar ordinair. Wel mogen ze een aantal onderbroeken en pyjama’s zelf uitkiezen en dit zijn vaak Frozen pyjama’s momenteel.