Kleding mudrun

Discussie in 'De lounge' gestart door Rabarber, 3 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Wie heeft er ervaring met het lopen van mudruns? Eind april loop ik mij eerste mudrun en ik vroeg me af wat handig is met kleding. Ik las al dat thermokleding wordt aangeraden, maar ik vroeg me af of kleding ook snel kapot gaat? Ik heb een dure thermohardloopbroek, maar ik zou het zonde vinden als deze na afloop in de prullenbak moet. Qua shirt is het handig om lange mouwen of juiste korte mouwen/ mouwloos te gaan? Wat raden jullie aan?

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik doe het zelf niet maar naar wat ik gezien heb is dat er vaak een t shirt gedragen word en zo'n gladde sportlegging.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Zelf geen ervaring mee; maar ik zou gewoon net als bij het verven/schilderen alleen kleding aantrekken dat na afloop uitgetrokken en weggegooid kunnen worden om daarna heerlijk fijn onder de douche te gaan. Dan kun je onbezorgd lol hebben ;)

Je kunt natuurlijk ook een lelijke maillot onder een broek aantrekken voor de extra thermo.

4. Rabarber

Het moet ook een beetje fijn zitten en alles wat fijn zit wil ik liever niet weggooien. Stiekem ben ik super zuinig en gooi ik lieve niks weg :cool:. In de zomer ga ik ook nog een mudrun van achttien kilometer lopen en later in september weer eentje. Ik wil dus op zich wel investeren in goede sportkleding speciaal voor de mudruns, maar ik zou het inderdaad een beetje jammer vinden als het na afloop aan flarden ligt In dat geval kan ik misschien beter een goedkope sportoutfit kopen en het elke keer weer oplappen. Goede kleding zit alleen veel comfortabeler. Ik ben daarom hele benieuwd wat de ervaring is, maar heb tot nu toe niet echt het idee dat hier actief wordt gemudrunt ;).

5. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Kijk eens bij decathlon. Die hebben goedkope sportkleding die fijn zitten, maar waarvan het ook niet erg is het na 1 keer dragen weg te gooien. Mijn man loopt ze en zelfs zwart krijg ik niet schoon.

6. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Mmm zou toch voor de goedkope wegwerp variant gaan...dus goedkoop setje bij de supermarkt oid halen...heeft mijn man ook gedaan...en zijn oude hardloopschoenen...die zagen er ook echt niet meer uit erna...heb ze echt paar x uitgespoeld en nog zien ze er niet echt meer goed uit..hii bewaart ze voor de volgende mudrun..hij had trouwens een longsleeve thermoshirt aan (lidl of ah) en een lange oude hardloopbroek (ah) ze hebben t overleefd maar zou de gok niet wagen...

7. Rabarber

Ik vind het inderdaad wel een idee om Lidl of de Aldi in de gaten te houden. Daar heb je voor weinig geld wel prima sportkleding. Ik kreeg van iemand ook de tip voor iets heel straks te gaan, want als het nat wordt gaat het anders zo hangen.

Ik heb een mooie zwarte thermobroek, maar deze ga ik dus niet dragen als ik het zo lees en inderdaad mijn oude hardloopschoenen aan.

8. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Ik vraag me af of een thermobroek ook echt nodig is...het water is koud en de blub...maar heb de mannen hier eigenlijk niet over gehoord (okt of november) je bent zo intensief bezig dat je het denk ik wel warm hebt...wel belangrijk voor erna dt je wel gauw iets warms aandoet ...

9. Rabarber

Ik denk dat ik zelf een koukleum ben. Ik sport het liefst in een thermobroek ook bij de al wat warmere temperaturen en dan lig ik nog niet eens in het water. Pas bij 15+ ga ik voor een gewone hardloopbroek. Ik ben bang dat ik het koud ga krijgen met natte kleren :).

10. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    Ik heb een aantal runs gelopen.

Thermokleding kan, maar dan moet het echt goed koud zijn.
    Vaak moet je toch door water met runs en heeft de thermo ook geen effect meer.
    Neopreen wordt aangeraden evt.

Verder, tja de kleding slijt, denk eraan dat je over houten dingen klimt, touwen en je schuurt dus langs materiaal en daar slijt het van.

Ik zal dus niet in een dure nike een run gaan doen.

Zelf heb ik gewoon de broeken van de hennes, hou er wel rekening mee dat de kleding niet helemaal meer schoon wordt.

11. mowie

mowie Lid

3 feb 2007
    47
    0
    6
    Ik zou niet je duurste kleding aandoen...thermo hoeft ook niet.je word supernat,dus dat heeft totaal geen effect ;) Ik heb meerdere gelopen,maar tot nu toe nog geen kapotte kleding gehad.En eenmaal thuis doe ik direct de kleding uitspoelen en in de wasmachine...of in een sopje en altijd alles nog mooi schoon gekregen..Veel plezier..het is verslavend :)

12. Rabarber

Dank je wel voor jullie reacties. Het lijkt me ook geweldig om te doen. Ik ga in ieder geval voor mijn oude kloffie!

13. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Ik heb in september de 12 k mudmasters gedaan in een lange hardlooplegging en een t-shirt. Was warm zat. Lange broek is iig aan te raden. Er was iemand bij ons met een kort broekje en die had de benen open liggen. Ik heb goedkope trailrunning schoenen gekocht. Daarna in de wasmachine en dit jaar gaan ze aan bij de 13 k Strong Viking run. Kleding bleef heel en in deze kleding loop ik nog steeds

Deel Deze Pagina