Heel wat jaren geleden kreeg ik elke keer bericht van de belastingdienst dat ik geen aangifte hoefde te doen. Dit jaar moet ik het wel doen ivm met de kinderopvangtoeslag. Welke gegevens moet ik hebben? Natuurlijk beide jaaropgaven loon en gegevens opvang. Wij hebben een huurwoning en krijgen verder geen toeslagen. Moet ik ook nog bankgegevens hebben? Alvast bedankt!
Heb je nog andere aftrekposten? Studiekosten, zorgkosten, giften? Als je boven een bepaalde drempel komt kun je die verrekenen.. En doe nog even een proefberekening toeslagen als je je verzamelinkomen weet, misschien kom je na de aangifte toch nog in aanmerking voor huur- of zorgtoeslag?
Voor de belastingaangifte heb je de gegevens van de kinderopvang niet nodig Die heb je alleen nodig voor het wijzigen van je kot. Misschien spaar je privé voor je pensioen dmv bv een pensioenspaarrekening? Dan mag je je inleg aftrekken volgens de vrije ruimte berekening. Je geeft aan dat jullie beiden werken, maar uit je post maak ik op dat je al jaren geen aangifte doet. Heb je wel alle jaren een proefberekening gemaakt? Misschien doe je jezelf al jaren tekort
Bedankt allemaal. Sinds 2011 doe ik geen aangifte meer (hoefde niet van de belasting) kreeg ook nooit wat weer. Voor 2011 had ik met ex een koopwoning. Maar moet ik niet de werkelijke uren opgeven van de kdv? Ik had een schatting per week gemaakt (7 uur) en probeer me eraan te houden maar het is soms wel wat meer. We hebben niet superveel spaargeld en krijgen verder geen toeslagen omdat we daar teveel voor verdienen.