Kleding na de bevalling

Discussion in 'Na de bevalling' started by Emily27, Jul 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

May 25, 2008
    1,881
    448
    83
    Ter aanvulling op de megaverbanden. Een lekker lang shirt wat over je kont valt. Ik heb ooit eens iemand gezien die na de bevalling een strakke joggingbroek droeg, met een kort shirtje. Dat zag er nou niet zo charming uit zeg maar. En het kan meevallen met de verbanden hoor! Met de ks bijna niet nodig gehad. Bij de gewone bevalling wel.

2. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    Ik droeg jurkjes, met strech. Vond ik ideaal. Geen poespas aan mn benen na de gruwelijke knip;)
    (maargoed na de bevalling was het erg mooi weer, dat scheelt natuurlijk ook)

3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Ik droeg een paar dagen na de ks mijn positiekleding weer (spijkerrok maar ook de positiejoggingbroeken van de hema). Voedingbh had ik al en droeg ik ook al in de zwangerschap. Deze draag ik nu nog en passen prima. Die zijn ook van de hema.

4. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Ik heb na mijn ks alleen in het ziekenhuis een joggingbroek aan gehad. Toen ik weer thuis was direct gewone kleding aan gedaan (lees: een zwangerschapsonderbroek, zwangerschapslegging en een jurkje zodat ik geen druk op de wond had) en een make- upje op... Voelde ik me tenminste weer een beetje mens ;)

5. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Een en ander ligt sterk aan het seizoen denk ik. Ik droeg voornamelijk rokje waar een scheur in de bovenste laag zat, die na de kraamtijd gewoon in de prullenbak is gegaan. Die zat lekker los en fris. Maar ik ben bevallen met 30 graden buiten. Ik ben ook wonderlijk vaak bloot geweest met alleen een onderbroek aan. Kan me herinneren dat de verloskundige langskwam en ik me halverwege het gesprek bedacht dat ik alleen een onderbroek aan had.
    Als je meer kans hebt op kou, dan lijken me losse broeken wel erg prettig, inderdaad spijkerstof is leuk als er gasten komen, maar verder als snel onprettig.
    Hemdjes met spaghettibandjes die goed meerekken zijn erg fijn (gewoon even bij de zeeman/wibra lang, dat kost dan ook bijna niets) Dan heb je ook geen blote buik bij het voeden. Ik had 2 voedingsbeha's. Die had ik al eerder gekocht omdat ik mijn gewone bh's niet meer aan kon ivm pijn. Was ik wel heel blij mee omdat ik dan constant compressen aan kon. Na een maand geinvesteerd in wat betere bh's. Dan kom je ook weer wat meer de deur uit.

6. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Wijde boxers (maar ik had een KS gehad dus heb ik mijn ma laten halen) en lekkere joggingbroeken.

Shirts gewoon wat ik had; wat tuniekjes of een wijder shirt. Al snel ( 1 week ofzo) gewoon een legging met tuniekje/jurkje want ik voelde me toch wel slonzig in joggingbroek/huispak toen ik kraamvisite kreeg.

Spijkerbroeenk (vind ik sowieso naadje zitten maar oke) pas na 3/4 weken ofzo.

Share This Page