Kleding na keizersnede

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Spiegel, 3 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spiegel

    Spiegel Lid

    18 nov 2019
    67
    11
    8
    Vrouw
    Ah ik denk dat dat bij mij ook het geval gaat zijn. Nu met die hitte draag ik niets anders dan bikini's en ruime jurkjes. Maar denk niet dat ik eraan ontkom dat ik maatje l broeken moet gaan kopen met die bolle buik. En dat terwijl ik ooit in XS gepast heb! Kan me er niets meer bij voorstellen ;). Hopelijk vliegt het er bij mij ook weer af na een paar maanden.
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ik heb vrijwel dagelijks buikpijn. Dat wordt erger wanneer mijn schildklier niet goed werkt, maar het komt door de verklevingen. Mijn rechter eierstok zit zoals ze het inschatten bij mijn darm verkleeft en mogelijk ook wat bij mijn blaas. Ik ben bij de gyn geweest en die heeft aangegeven dat het enige wat ze kunnen doen is een kijkoperatie doen, maar een nieuwe operatie brengt weer nieuwe verklevingen met zich mee.

    Mij buik zelf was elke keer na een maand of 3 weer plat (nu niet meer, maar dat heeft niks met de ks te maken).
     
  3. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.860
    7.808
    113
    Amsterdam
    Ik kon beide keren na 1 week weer al m’n kleding gewoon weer aan en ook eigenlijk nauwelijks last van het litteken. Soms steekt het nog wat.
    Even ter geruststelling ik heb namelijk nog wat meer littekens op m’n buik en eentje zo’n grote ritssluiting van schaambot tot zo ongeveer m’n longen. Dat heeft een tijdje ook niet heel fijn gevoeld met broeken, ik ging toen juist lage broeken dragen. Maar uiteindelijk helemaal geen last meer van.
     
    Spiegel vindt dit leuk.
  4. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.860
    7.808
    113
    Amsterdam
    Even ongevraagde reactie hoor, mijn hele buik is een verkleefde boel na tig operaties. Hoe is je ontlasting als die ook wat wisselend is kan je eventueel movicolon proberen dan kan het namelijk zijn dat je ook minder pijnklachten hebt van de verklevingen omdat je darmen dan meer soepele dingen in hun hebben om het zo te zeggen.
    En idd mij is toen ook verteld je kan een operatie doen ja dat ga ik dus echt niet doen want kan dan 6mnd even minder zijn maar de verklevingen kunnen dan op rotplekken weer terug komen.
    Bij mijn eerste keizersnede was het zo erg dat ze m’n blaas geraakt hebben want die zat helemaal vast aan m’n baarmoeder en er 3 gyn plus een uroloog voor nodig waren om de klus uiteindelijk te klaren. Dat wisten ze gelukkig met de tweede toen stonden ze al met 2 en hebben ze het allemaal veel langzamer en voorzichtiger gedaan, maar de gyn zei wel het is nog steeds zo rampzalig. Bizarre is wel wil ik niet maar dat ze weer zeiden wil je nog een derde dan mag het.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ja ik heb nu idd movicolon in huis, dat scheelt. Hier zeiden ze helemaal niks over de verklevingen, kreeg alleen te horen dat er wel vrouwen zijn die 7 keizersnedes hebben gehad pff.
    Ja ik ga die operatie ook niet doen, wil niet dat het dan na een tijdje nog erger wordt idd.
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  6. Spiegel

    Spiegel Lid

    18 nov 2019
    67
    11
    8
    Vrouw
    Echt heftig hoor! Het lijkt me zeer vervelend om er dagelijks last van te hebben. Zou beweging en sporten nog kunnen helpen? Om de boel wat soepeler te houden bv. En hadden jullie er snel na de operatie last van of duurde dat even?
     

Deel Deze Pagina