wie praat me even moed in?

Discussie in 'De lounge' gestart door guppie81, 22 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn dochter is ziek. Al vanaf woensdag hoge koorts. vrijdag en zaterdag leek het beter te gaan, maar vandaag ging het weer veel slechter. Ze slaapt constant en ze heeft 40 graden koorst.
    Ze is echt haast nooit ziek, dus ik heb nog nooit iets hoeven regelen.
    Nu moet ik morgen werken maar heb niet echt een belangrijke dag, kan gemist worden zeg maar. Alleen weet ik dat collega's het "er niet op hebben" als iemand thuis blijft door een ziek kind. Ze vinden dat je dan maar iets moet regelen.
    Zou ik kunnen doen, maar ik vind haar te ziek om haar te verplaatsen. Ze gaat al huilen van de pijn als ik haar optil.
    Is toch geheel terecht dat ik dan morgen mijn werk afbel? Toch?

Vrijnemen kan overigens niet, werk in het onderwijs en dan heb je geen vrije dagen. En heb echt maar 1 uurtje les, met 6 leerlingen...

2. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Gewoon lekker thuisblijven bij je dochter
    (mits ze nog ziek is natuurlijk)

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik zou niet eens twijfelen, ik zou vrij nemen!
    uiteindelijk is het niet belangrijk wat een ander denkt maar waar jij je goed bij voelt en als ik het zo lees dan neem jij nooit om wissewasjes vrij!
    dit moet kunnen hoor! veel beterschap voor je meisje ;)

4. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Kan je man/vriend niet thuis blijven van zijn werk?

5. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Absoluut zonder twijfel thuis blijven. Een ziek kind, zeker een met zulke hoge koorts moet lekker bij mama zijn. Jij kan kent haar het best dus als je het niet vertrouwt ben jij de eerste die dat merkt en ze willen dan ook het liefst bij jou zijn!!!!! Als ze dat niet begrijpen jammer dan!!!!

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik geef je groot gelijk als je lekker thuis bij je dochter blijft. Beterschap met de kleine meid!

7. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Thuisblijven en laat je collega's maar lekker voor wat ze zijn. De schrijfster van de Harry Potter boeken heeft ooit een afspraak met de Engelse koningin afgezegd omdat haar kind koorts had!! Kinderen gaan voor alles!!
    Heel veel beterschap voor je kleine meid!

8. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Thuis blijven!! Of je man moet thuis kunnen blijven? Als je meisje zo ziek is wil je gewoon zelf bij haar zijn en zij wil gewoon mama of papa.
    Beterschap.

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Nee mn man kan morgen even niet thuisblijven, hij is haar woensdag al gaan ophalen van het KDV.
    Normaal zou ik nog proberen of mn moeder hier kan komen bijvoorbeeld, maar ik heb dat ene lesje en 's middags studiemiddag over iets dat mij totaal niet aangaat.
    Verder kan ik wel gewoon thuiswerken in de tijd dat mn dochter op de bank of in bed ligt, want verder doet ze niets...

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wow dan zeg je wel een afspraak af zeg!
    Maar goed, mijn dochter vind ik ook belangrijker dan de koningin hoor!

11. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    #11 sabrina79, 22 nov 2009
    Laatst bewerkt: 22 nov 2009
    Hoi Guppie,

Ik zit zelf ook in het onderwijs en (her)ken je gevoel. In jouw geval zeg ik echt..thuisblijven!!! Je kleine meid heeft hoge koorts... en jammer als je andere collega's het niet kunnen begrijpen..je kind gaat voor alles...

12. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Haha....ja vond het echt een super actie!! Nou meis...lekker thuisblijven hoor....en laat je collega's maar kletsen. Vind het sowieso een heel raar standpunt van ze....

13. Misha

Misha Actief lid

26 dec 2008
    212
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou ook thuisblijven, je meot je geen zorgen maken over hoe collega's zullen denken het gaat om je kind dus blijf lekker thuis beter dan de hele dag op je werk zitten en je ongerust maken

14. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Lekker vrij nemen hoor, is heel normaal als je kind zo ziek is. En je kind is echt veel en veel belangrijker dan je werk.

Beterschap ermee...

15. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    #15 Moonfairy, 22 nov 2009
    Laatst bewerkt: 22 nov 2009
    Zoiezo Thuis blijven!!

En ik weet niet of je de huisarts al hebt gebeld..?
    maar zolang al koorts lijkt mij niet gezond!!

Beterschap voor je dochtertje!!

16. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey gewoon thuis blijven! je kindje heeft je harder nodig dan je collega's en je moet maar denken. je leerlingen vinden het vast niet erg hoor! ;)

ik wou je ook het advies geven om toch even met je dochtertje naar de huisarts te gaan. zo'n hoge koorts en dat al vanaf woensdag? dat zijn al 5 dagen. das niet goed.. zakt de koorts niet met zetpilletjes? en heeft ze verder nog ergens last van? overgeven of dergelijke? of is ze gewoon heeeel moe en hangerig?

beterschap meid! zoals de meeste denk ik, weet ik hoe het voelt om met een ziek kindje te zitten: it sucks!

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Lekker thuisblijven en ik zou ook zeker even de huisarts of huisartsenpost bellen.
    En die collega's, laat die maar kletsen.

18. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Thuis blijven voor je dochtertje, is voor haar fijner en voor jezelf ook. Waarschijnlijk kan je je op je werk toch ook niet concentreren omdat je je zorgen maakt om haar.

Hou haar goed in de gaten, en idd beter te vaak naar de huisarts dan te weinig!

Heel veel sterkte en beterschap voor je kleine meid! Hopelijk knapt ze gauw op!

groetjes Setje

19. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    ben het ook met de meerderheid eens! Lekker thuis blijven! Je kindje wil waarschijnlijk ook niets liever dan dat mama thuis is en haar lekker verzorgt en er voor d'r is. Wat maakt dat 1ne uurtje uit. En boeien wat je collega's zeggen, je kindje gaat voor! Heb je al een dokter gezien? Zou ik denk ik wel even doen nu ze al een paar dagen hoge koorts heeft.

20. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ze is vrijdag en zaterdag koortsvrij geweest hoor, maar toen was ze wel heel moe en hangerig.
    Maar ga idd morgen de HA even bellen, vooral omdat ze zoveel pijn lijkt te hebben.

Deel Deze Pagina