kleding nat uit de wasmachine?

Discussie in 'De lounge' gestart door celia82, 22 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    ok bedankt voor je antw;)
    ik wacht wel op me mannetje ik maak er zeker een potje vn.
    De wasmachine staat in de keuken en we hebben laminaat moet dus heel goed uitkijken;)

Ik denk idd de filter schoonmaken heb hem nu bijna 1 jaar en nooit leeg gemaakt.
    Draai hem daarna wel op 90 gr.

groetjes

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Bij mijn machine zit achter dat klepje van het filter een aftapsysteem. Dit is een slangetje dat ik aan de machine kan bevestigen en zo het overtollige water en sop kan aftappen. Hierna kan ik zonder problemen het filter uit de machine schroeven (komen nog een paar druppels uit, maar niet noemenswaardig, een dweiltje eronder leggen is genoeg). Mss heeft jou machine ook wel zo'n systeem?

Mijn was bleef op een gegeven moment ook veel te nat na het wassen en centrifugeren. Er bleek inderdaad wat rommel in het filter te zitten, maar er kwam ook heel veel vies water uit het slangetje...Na dit allemaal schoon gemaakt te hebben, deed de machine het weer perfect..

Ook even uitkijken of je niet te veel wasmiddel gebruikt. Als je was te veel sopt, kan de machine moeite hebben om het water inclusief sop goed af te pompen..

3. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik had dat ook, mijn was kwam er druipnat uit, terwijl het normaal wel veel droger was na het centrifugeren. Inderdaad klepje aan de voorkant even open maken, water eruit laten lopen, filter schoonmaken en hij is weer als nieuw!!!

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    inderdaad filter schoonmaken!

Heb je het al geprobeerd?

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Haha die patroes. Ik dacht precies hetzelfde hoor!

@jo79. Kan dat ook schoonmaakazijn zijn? Stomme vraag misschien, maar maakt het dan uit of je het in de trommel doet of in het doseerbakje? En moet je hem daarna nog een keer laten draaien? Of is het azijn dan al weg.

Dat van dat filter wist ik ook niet hoor! Ik ben sowieso niet echt huishouderig aangelegd. Nooit heeft iemand iets mij ooit aangeleerd. (ik weet pas sinds kort dat wit apart moet, nou hebben wij vrij weinig wit, maar sinds S er is, wel)

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Geen idee, ik gebruik altijd natuurazijn daarvoor, maar misschien kan schoonmaakazijn net zo goed, geen idee eigenlijk.
    Vaak doe ik die kookwas in een lege wasmachine, doe de azijn zodra ik hem heb aangezet net als wasmiddel in het bakje waar normaal het wasmiddel in gaat en ik zet centrifugeren uit (wegpompen van water wel aan), want dat is volgens mij niet echt goed met een lege trommel.
    De azijn is wel weg, ik heb nooit dat mijn volgende was een azijnwalm heeft.

Oh ja, nooit die hoeveelheden gebruiken die op het pak staan (zei mijn wasmachinemannetje), maar gewoon de helft. Is veel beter voor je wasmachine.

7. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht

Ik heb precies hetzelfde probleem paar keer gehad. Wat ik toen moest doen was het klepje opendraaien en alle stof en/of rotzooi eruit halen en schoonmaken. Na de schoonmaak beurt deed ie het weer. Ik heb weleens van een monteur gehoord dat er heel vaak strings daar in dat bakje terecht komen en die verstoppen dan het machine.

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik heb trouwens net geprobeerd dat klepje open te krijgen, maar geloof dat hij er geen zin meer in heeft :D Hij zit helemaal vast :$

Thnx jo! Ik ga dat straks eens even proberen.

9. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hallo Allemaal,
    Heb me man ff na de winkel gestuurd:p
    Hij zou dalijk ff kijken nou ben benieuwd

groetjes

10. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ik had dat ook en toen bleek me dochter aan een knop te hebben gedraaid van aantal toeren en stond ie op niet centrifugeren

Deel Deze Pagina