Ik denk dat ik een koopverslaving heb. Ik werk midden in de stad en bijna elke dag kom ik weer in de verleiding. Met name kleren voor m'n kinderen en voor mezelf kan ik niet weerstaan... Ik wordt er ook zo blij van elke keer. Maarja, een beetje minderen zou de portemonnaie wel goed doen. Misschien ben ik niet de enigste?
Misschien helpt het om een vast bedrag per maand te pinnen en dan je pinpasje thuis te laten? Of gewoon los een tientje meenemen naar je werk en voor de rest niks. Ik heb er zelf niet zo'n last van. Ik zie een heleboel leuke dingen om te kopen maar weet me meestal goed in te houden. Het lijkt me wel heel lastig voor je. Succes ermee!
Nee hoor je bent niet de enige Hier nog zo 1..het meeste is voor de kids..beetje minderen zou idd prettig zijn voor de knip, maar het lukt gewoon niet
Word je er zo blij van dat je serieus denkt dat je zonder die kleren minder blij geweest zou zijn? Dat het iets aan je geluk verandert als die kleren in je kast hangen? Zo ja, dan zou ik het gewoon lekker blijven doen Zo niet, dan zou ik mezelf een budget geven en proberen daarbinnen te blijven. Uiteindelijk koop je dan meer dingen die je echt nodig hebt of die je echt mooi vindt, in plaats van uit... verveling? (Maar bijvoorbeeld naast een H&M werken zou voor mij ook niet ideaal zijn denk ik )
Ikke ook last van Ik zie altijd wel wat leuks is het niet voor mezelf dan is het wel voor mn man of de hondjes en straks ook zeker voor de kleine. Ben heel goed in shoppen is mn man niet altijd blij mee en soms laat ik echt mn portemonnee thuis....
ik heb het met kleding voor de kleine...... telkens als ik koopjes zie dan moet ik zo mijn best doen me in te houden.... Ik denk ook aan budget, en geen pinpas meer mee als je naar je werk gaat want dan is de verleiding helemal groot emt al die winkels om je heen....
Ik heb het ook heel erg "gehad" het is nu al een stuk minder. Esmee heeft iets van 20 broeken in de kast, 15 rokjes, 30 maillots en ik weet niet hoeveel shirtjes/vestjes etc.. De helft heeft ze nooit aan.. Heb dan ook besloten om me een budget te geven elke maand.. Dit helpt.. Meestal! Ik moet ook altijd iets kopen als ik in de stadt/dorp ben.. al is het maar een broodje voor Esmee bij de bakker..En hoe dat komt?? Het geld vloog er hier echt door.. En we kunnen het best missen maar het is zo zonde.. En de tips zoals contant geld meenemen als je naar de stadt gaat, pinpas thuislaten helpt echt! Je kan dan niet meer kopen.. Maar het is wel heel erg leuk en geeft een geweldig gevoel..
nee hoor je bent niet de enige ik heb het vooral met internet shoppen voor mijn zoontje. voorbeeld... vorige week wou ik voor het eerst van die zachte schoentjes kopen voor mijn zoontje.. en wat doe ik.. ik koop meteen 4 paar . ga het bedrag maar niet noemen maar het is een heel kapitaal! en vooral helemaal niet nodig! en als je ziet wat ik de afgelopen maanden aan kleren heb gekocht en deze ongebruikt weer in een doos heb gestopt.. tis echt schandalig. maar goed, hoe komen we er vanaf? wil ik wel namelijk... een budget maken is alvast een goeie start!
iets anders gaan doen in je pauze? als je ergens anders je plezier uit kunt halen dan uit kopen zou ook wel schelen denk ik, groetjes
Nou Mirella, volgens mij is het chronisch. Hier ook tja koopverslaafd wil ik het niet noemen, maar ik kom wel vaak met iets thuis. Of het nou 1 euro kost of 20 euro. Ik vooral in het weekend en ook online boekenwinkels zijn voor mij niet te weerstaan. Vaak denk ik had ik nou alweer een nieuw boek nodig, en conclusie is dan nee. Tja achteraf he!
nou wilde dat het kon, ik heb hard kleding nodig maar helaas geen geld voor dus wat je niet meer gebruikt haha grapje Idd pinpas thuislaten
Ik heb er ook wel last van vrees ik.....vooral ook dat internet shoppen waardoor de winkels wereldwijd zo verleidelijk dichtbij komen en de keus zoveel groter en leuker wordt! Heb gisteren op een dag twee paar Uggs gekocht, 3 paar Levi's, een digitale camera met alle toebehoren en alweer de zoveelste kinderwagen. Gelukkig kan ik heel veel op bvb Amazon.com voordelig kopen en door vrienden in de VS naar ons toe laten sturen maar toch. Nou ja, ik weet wel wat een van mijn goede voornemens voor het nieuwe jaar zal zijn.
Vind het zonde en erg jammer maar ja als je het geld hebt... ik denk dat ik er dan ook gevoelig voor ben. Ik weet dat ik als ik naar de stad ga toch zeker met iets wil thuiskomen. Ik ga dan ook niet meer een centrum in oid want dan hebben we geen boodschappengeld meer.... en ik heb toch liever een hapje eten dan een kast vol kleding die ik voor de helft niet aan heb....
Hier ook een koopverslaafde. Ik koop echt bergen kleding en schoenen voor het hele gezin (en dan heb ik ook nog eens een hele dure smaak). Maar ook bv. speelgoed voor mijn dochter. Tja, ik probeer erop te letten maar lukt lang niet altijd. Zolang we het ons kunnen permiteren maak ik er maar niet een al te groot probleem van.
Hier ook een koopverslaafde. Moet zeggen dat die online shops ook niet echt meewerken, ik ben vaste klant bij bol.com en H&M. Soms heb ik er wel de balen van omdat ik vind dat we het beter op kunnen sparen. (we sparen wel maar zou veel meer kunnen zijn). Ik gebruik dan als excuus (vooral voor mezelf) dat we nog geen kindje hebben en het daarom wel mag. Maar soms vind ik mijn eigen koopgedrag wel zorgelijk.
mag ik ook bij de club ga straks ook nog minder werken , en had me deze maand al voorgenomen minder te kopen (niet gelukt dus )
Ik had dat eerst ook totdat ik zwanger raakte en online shoppen ontdekte Online kopen is nog erger dan de stad ingaan . Nu is het gelukkig verminderd ergste is dat ik wel alles voor mijn zoontje koop maar voor mezelf nu bijna niets meer Zijn nu tijd aan sparen en na de verhuizing en als wij een buffer hebben opgebouwd dan gaan wij veel weekendjes overal naar toe en komt weer shoppen eraan maar oh die verslaving ken ik maar al te goed haha
Hier ook een koopverslaafde. Elke keer als ik in de stad ben moet ik wat kopen. En online shoppen voor mijn dochtertje en mijn man is hier erg populair Ik heb zelf spullen in de kast staan met prijskaartjes, simpelweg nooit gedragen..